Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #19670, Podvodník si na mě sjednal půjčku

Banka nekomunikuje ohledně podvodné půjčky a změny rodinného stavu - jak postupovat?

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
3.11.2022 Půjčka

Dobrý den, v návaznosti na podvodnou půjčku - nedala jsem vědomě podvodníkům přístupové údaje ke svému účtu. Dohledala jsem emaily, sms, logy a časové známky všeho a z toho vyplývá, že podvodník si stáhl mobilní aplikaci a přes ni se napároval na můj účet. Přístupové údaje jsem ale vědomě neposkytla. Požádala jsem banku o logy na jejich straně. Od té doby banka nekomunikuje. Dále ohledně výše půjčky - zjistila jsem, že údaj o rodinném stavu rozhoduje o výši půjčky, můžete to prosím potvrdit? Podvodník změnil můj rodinný stav z neuvedeno na svobodná. Toto je chybný údaj a banka si tento údaj neověřila. Požádala jsem banku o vysvětlení ale nekomunikuje. Je pravda, že banka si musí údaje jako rodinný stav, počet vyživovaných děti, nutné výdaje, platný OP aj. před schválením půjčky ověřit? Děkuji

Dobrý den,

co prosím přesně myslíte "vědomým neposkytnutím přístupových údajů"? Obecně je totiž jedno, jestli své údaje poskytnete podvodníků vědomě či nevědomě. Většina klientů by toto nikdy vědomě neudělala - děje se tak obvykle nevědomky (např. pomocí tzv. phishingu, kdy se podvodník tváří jako přepravní společnost či vaše banka a přes email Vám pošle odkaz pro přihlášení do internetbankingu - ovšem na falešnou stránku, která pouze sbírá zadané údaje). 

Rodinný stav (stejně jako mnoho jiných parametrů) má vliv na bonitu žadatele o úvěr. Dle Zákona o spotřebitelském úvěru má banka povinnost přes poskytnutím úvěru prověřit schopnost dlužníka úvěr splácet. Jste-li klientem banky (banka zná vaše příjmy a výdaje), pak se dá bonita za určitých okolností (např. pro menší úvěry) ověřit pomocí historie vašeho účtu. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena