Zdravím, přítelkyně přišla kvůli koronaviru ještě před létem o práci a nebyla od této doby schopna platit nájem. Je nějaká možnost převést dluh za nájem do banky s tím, že by si odložila splátky do ledna? Do práce nastupuje až v prosinci a neví jak tuto situaci vyřešit. Přítelkyně teď bydlí u mě a bojím se možné exekuce na mou adresu, nevím jak tuto situaci vyřešit a tohle je jediné možné řešení. Pokud to není možné, tak mě mrzí, že během krize se nejsou schopny banka ani stát postarat o občana v nouzi. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
banka není zaopatřovací ústav. Jedná se o instituci, která na jedné straně půjčuje lidem peníze a na straně druhé si u ni jiní lidé peníze ukládají. Je to vlastně velmi závažná záležitost, neboť banka nepůjčuje lidem své vlastní peníze, ale peníze jiných lidí. Proto je fungování banky velmi přísně regulováno. Poskytování půjček se řídí např. Zákonem o spotřebitelském úvěru, který výslovně zakazuje půjčování peněz klientům, kteří nemají na splácení. Nemůžete se tak zlobit na banku, že nechce vaší přítelkyni bez práce půjčit peníze nebo za ni dokonce převzít dluhy na nájemném (to je již zcela absurdní myšlenka). Tímto jednáním by banka porušila platnou legislativu. A co by tomu řekli ostatní lidé, kteří si své těžce vydělané peníze u banky uložili?
Je to stejné, jako kdyby na nájem neměl Váš soused a chtěl po Vás, abyste za něj převzal jeho dluhy. Vy byste mu své peníze nedal a ještě byste musel poslouchat, jak je mu líto, že se nejste schopen postarat o spoluobčana v nouzi.
O občany v nouzi se stará stát. Při ztrátě zaměstnání je třeba se registrovat na Úřadu práce, který vyplácí podporu v nezaměstnanosti. Dále je možné pobírat velmi široké spektrum sociálních dávek (doplatek na bydlení, mimořádnou pomoc v nouzi, životní minimum, přídavky na děti, atd.). Určitě tedy není možné skončit zcela bez příjmu.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?