Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #22282, Proč se nebankovka nepřihlásila do insolvence?

Proč se nebankovka nepřihlásila do insolvence?, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
24.10.2023 Půjčka

Dobrý den, jsem jíž několik let v oddlužení jako fyzická osoba a vše probíhá v pořádku. Ale celou dobu mě napadá jedna otázka. Jde o to, že 1 nebankovní společnost, u které jsem měl úvěr v řádu statisíců, se vůbec nepřihlásila mezi věřitele. Dokážete si to nějak vysvětlit, co může být důvodem? Je divné, že by jen tak interně odepsali tak vysoký úvěr, když mohli dostat minimálně třetinu zpět. Ale od momentu vyhlášení oddlužení se mi vůbec neozvali a už je to několik let. Děkuji

Dobrý den,

v rámci insolvence bývá výtěžnost přihlášených pohledávek velmi nízká. Zatímco před lety bylo nutné pro úspěšné oddlužení splatit během 5 let min. 30% přihlášených pohledávek, v roce 2019 tato podmínka padla - nově stačí měsíčně splácet min. 2 200 Kč a "projevit snahu". Někteří věřitelé tak boj předem vzdávají.

Nebankovní společnost také nemusela mít čisté svědomí - často se bonita dlužníka v rámci žádosti o úvěr neprověřuje dostatečně (porušení Zákona o spotřebitelském úvěru), příslušenství (úroky, penále, pokuty) nad 100% hodnoty jistiny se považuje v rámci insolvence za podřízenou pohledávku (téměř nulová výtěžnost). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena