Banky.cz Bankovní poradna zdarma Osobní a rodinné finance #3860, Prodejce zkrachoval, kde reklamovat zboží?

Prodejce zkrachoval, kde reklamovat zboží?, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, u společnosti Elektra PV, s. r. o. , která je aktuálně v insolvenci, jsme si v roce 2015 zakoupili espresso Krups s prodlouženou zárukou na 3 roky a pojistná smlouva je uvedena s pojistitelem AGA International. V listopadu 2016 jsme zařízení poprvé reklamovali s tím, že do září 2017 bylo zařízení opakovaně reklamováno a při 4 reklamaci nám byl dán reklamační protokol s uznanou zárukou, ponecháním přístroje v servise a s následným řešením reklamace u prodejce (aktuálně v insolvenci). Prodejce může požádat o dobropis u svého dodavatele. Bohužel tedy náš dodavatel je v insolvenci. Kdo nám tedy vyplatí peníze za uznanou reklamaci na kterou se vztahuje i pojistná smlouva, kde pojistitel je AGA International? Zařízení je ještě více jak rok podložené zárukou. Velice děkuji za odpověď. 

Dobrý den,

pokud by bylo zboží ve standardní záruce (2 roky) a prodejce byl v insolvenci, pak byste bohužel o záruku přišli. Prodejce zkrachoval, není u koho uplatnit nárok na záruku/opravu/vrácení peněz. Prodejce se stává Vaším dlužníkem a Vy tak teoreticky můžete přihlásit svoji pohledávku v rámci insolvenčního řízení, kdy se majetek prodejce zpeněží a insolvenční správce pak z výtěžku vyplatí věřitele. V praxi ovšem prodejci v úpadku žádný majetek nemají a není tedy co zpeněžovat/z čeho uspokojovat nároky věřitelů. 

U prodloužené záruky bude záležet na detailech pojistné smlouvy a dalších okolnostech, ale obecně bych zkusil nárok na opravu/vrácení peněz uplatnit u pojišťovny. Je ovšem možné, že prodejce přestal platit pojistné, čímž porušil pojistnou smlouvu, kterou pojišťovna následně vypověděla. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena