Banky.cz Články Aktuálně Prdelky, srandičky, frajeřinky aneb Air Bank to trošičku projela

Prdelky, srandičky, frajeřinky aneb Air Bank to trošičku projela

25.7.2011 Aktuálně

Po Varech jsem si dal hard reset na meditačním kurzu. Ten skončil a je tu čas na další emo. A naučíme se krásné české slovo „momentum“.

REKLAMA

    Miluju jedno slovo. Momentum. Znamená to chvíli, kdy někoho zajímáte a můžete něco získat. Zároveň jste ještě nic nep(r)odělali a někdo je na vás zvědavý. Správný tvar je například využívat momentum, nebo ztrácet momentum. Schválně si to zkuste říci nahlas. Air Bank ztrácí momentum. Cítíte to? Je to síla, že? Cítíte se skvěle, tak jako já? Jako velký kluci nebo holky? („Ne, ty blbečku.“ – anonymní čtenář v mý hlavě).

    Air Bank asi neztrácí momentum, to jen v mé mysli to tak teď vypadá.

    Na Air Bank jsme čekali dlouho a netrpělivě a radostně. Konečně někdo naruší dlouhodobě neudržitelný koncept Raiffky jako té online banky, platný už řadu let jen historicky. Air Bank postupně pouštěla kanál na Twitteru, pak web a minulý týden velmi pěkné PRko o vzhledu poboček. Až na Twitter (tam i nesmyslné zprávy s pravopisnými chybami) všechno krásné, koncept skvělý, a, ano, samozřejmě, až na identitu.

    Asi bych se jí nezabýval, kdyby mě šéfredaktor Médiáře neupozornil na logo Air Bank, jehož nejvýraznější grafická součást – lomítko – nepatří v oboru k nejunikátnějším.

    Inspirace vizuálem či přímo jeho kopírování v rámci segmentů mi připadá trapná, ale rozhodně to není dostatečný námět na článek. Děje se to tak často, že můžeme pouze pozdvihnout obočí. Kdyby šlo o geniální nápad, budiž. Pravděpodobně v tomto případě jde jen o nedostatečný research v segmentu. Dost divné u podniku Petra Kellnera. Vlastně je to ale jedno, protože můj point je jinde.

    Loga s lomítkem: Air Bank, AXA, Deutsche Bank

    Běžný účet

    Loga s lomítkem: Air Bank, AXA, Deutsche Bank

    Na identitě Air Bank mě daleko víc irituje, že tak fantastický název, který oplývá aspekty jako lehkost, vzdušnost, kdykoliv, vždy, snadno apod., prodělal s přidáním loga totální downgrade mezi značky bez příběhu. Jako by Air Bank najednou byla jakákoliv značka, může pocházet odkudkoliv, být levná, drahá, všechno je jedno. Logo nepřináší žádnou informaci a nepřenáší jakýkoliv pocit.

    Není tam žádný air. To u tak hezkého názvu vyloženě uráží. Ve vizuálu si tvůrci dovolili jediný specifický prvek a sice, že malému „i“ chybí tečka. To je snad trochu málo, pokud mám tak imaginativní název, se kterým si mohu hrát. Výhoda toho, že Čechy nebude právě tento anglický název urážet, protože není až zas tak anglický (připomeňme, že se jedná o český podnik), byla využita na nula procent, stejně tak grafický designér rezignoval na jakýkoliv prvek air ve firemním stylu.

    Navrhuji vytvořit okamžitě veřejnou soutěž na prvek air ve stávající corporate identity (CI) banky. Zadáním je použít přesného CI a doplnit jej tak, aby bylo možno jej za co nejmenších nákladů přebrandovat, tedy přetransformovat do CI banky, které by dávalo smysl. Jako média navrhuju webovou prezentaci banky, vzhled firemního materiálu, například vizitky 9×5 cm, a jako poslední uplatnění nového prvku v interiéru pobočky.

    Běžný účet bez poplatků

    Kvalitu vizuálů posoudí porota složená z jednoho až dvou renomovaných tvůrců, kteří si dlouhodobě udržují vysoký respekt mezi komunitou, a zástupce serveru Médiář.cz (já).

    Pro výpočet odměny navrhuju použít hodinovou sazbu 2000 Kč, jako hodinovou náročnost pro každý ze zmíněných formátů bych viděl 20 hodin. Odměna by tedy činila 120 000 Kč. Návrhy a výrobu materiálů by klient pojednal formou další odměny dle dohody. Jednalo by se o unikátní case, který pomůže jak Air Bank, tak tvůrci, a to celosvětově.

    Médiář.cz by celou akci pokryl oblíbenou formou živé case study krok po kroku.

    Marek Prchal

    REKLAMA

    KOMENTÁŘE k článku Prdelky, srandičky, frajeřinky aneb Air Bank to trošičku projela

    Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

    Přidejte nový komentář

    Mohlo by vás zajímat

    TA: Roste podíl hypoték do 90 % LTV. Je za tím i rozvolnění dalších regulatorních limitů

    18.4.2024 Aktuálně

    V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.

    MMB: Zvýšení úrokových sazeb

    18.4.2024 Aktuálně

    Moneta Money Bank přistoupila 18. 4. ke zvýšení úrokových sazeb u všech nabízených fixací o 0,2 % p.a.

    Nejnižší nabízená sazba je tak na pětileté fixaci 4,94 % p.a.

    MP: Snížení úrokových sazeb u Hypoúvěru a zvýšení slevy za doložení PENB

    12.4.2024 Aktuálně

    Modrá pyramida s platností od  11. 4. 2024 snižuje úrokové sazby Hypoúvěru o 0,4 % p.a., a to u všech fixací.

    MMB: Zvýšení úrokových sazeb u 3Y a delších fixací

    11.4.2024 Aktuálně

    Moneta Money Bank přistoupila 11. 4. ke zvýšení úrokových sazeb na tříletých a delších fixacích.

    KB: Snížení úrokových sazeb a zvýšení slevy za doložení PENB

    10.4.2024 Aktuálně

    Komerční banka s platností od 11. 4. 2024 snižuje úrokové sazby hypotečních úvěrů i Americké hypotéky o 0,4 % p.a. u všech fixací a současně navyšuje slevu za předložení PENB A / B na 0,2 % p.a. (dříve 0,1 % p.a.)

    Z naší bankovní poradny

    Pojmy ve slovníku

    Fond pojištění vkladů

    Je nejdůležitější součástí Garančního systému finančního trhu v ČR. Z fondu pojištění vkladů probíhá výplata klientů zkrachovalých bank. 

    Vklady na účtech u českých bank jsou pojištěny do 100 000 euro, resp. jejich ekvivalentu v českých korunách (cca 2,5 mil. korun). Pravidlo je nastaveno tak, že pojištěn je v každé bance součet vkladů jednoho klienta. Za samostatného klienta se považuje fyzická osoba (pod rodné číslo), nebo i firma (pod IČ). 

    Pokud tedy máte v některé z bank více než 2,5 milionu korun, rozhodně byste měli své peníze rozdělit mezi více bank, nebo více rodných čísel, či IČ. Stačí tedy převést část peněz na manželku, či firmu. Zároveň může mít každý člověk pojištěné vklady ve více bankách v ČR, nebo EU.

    Do Fondu pojištění vkladů přispívají všechny české banky, stavební spořitelny a záložny pravidelným odvodem určitého promile z výše vkladů jejich klientů. Tento fond momentálně disponuje prostředky přibližně ve výši 40 miliard českých korun. Poslední výplaty prováděl klientům malých institucí Sberbank, Československé úvěrní družstvo (dříve Akcenta záložna) a předtím Evropsko Ruská Banka. Ještě předtím větší výplata přes 10 miliard proběhla klientům Metropolitního spořitelního družstva.

    Fond pojištění vkladů vyplácí náhradu na základě sdělení regulátora České národní banky, že konkrétní instituce není schopna dostát svým závazkům. Výplatu náhrad realizuje Garanční systém finančního trhu, který si zajistí od banky seznamy depozitních klientů. Vyplácí se zůstatek klienta k datu oznámení ČNB, sestávající z jistiny vkladu a naběhlých úroků k datu. Pro výplatu Garanční systém zpravidla najme některou z velkých bank s dostatkem poboček. Informace je zasílána na kontaktní údaje zkrachovalé banky či záložny. Pozor - výplata probíhá pouze po dobu 3 let, během kterých se musíte o své prostředky přihlásit!

    Jak uvedeno výše, aktuálně má fond dostatek prostředků pro případné uspokojení klientů při krachu středně velké banky. A pokud by prostředky fondu nestačily, doplácet se bude ze státního rozpočtu, fond smí vydat dluhopisy anebo si může vypůjčit prostředky na finančním trhu prostřednictvím úvěru.

    ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

    Srovnáváme hypotéky od

    © Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena