Banky.cz Články Komerční sdělení Češi se nejvíce bojí onemocnění, ztráty příjmu a úrazů, proto se pojišťují

Češi se nejvíce bojí onemocnění, ztráty příjmu a úrazů, proto se pojišťují

V loňském roce provedla agentura NMS market research mezi občany České republiky průzkum zabývající se otázkou pojištění u nás. Mezi nejčastěji uzavíraná pojištění patří penzijní připojištění, cestovní a životní pojištění. Ve srovnání s vyspělými evropskými zeměmi však do pojištění stále investujeme poměrně málo.

REKLAMA
REKLAMA

    Obavy o budoucnost a rodinu – důvod pro životní pojištění

    Třetí nejčastější pojistný produkt – životní pojištění – má více než 60 % dotázaných. Mezi hlavními podněty, které vedly k uzavření životního pojištění, se objevila obava o zabezpečení rodiny a životních rizik. Případně jej využívají také jako způsob spoření na stáří a v neposlední řadě jako zajištění schopnosti splácet hypotéku.

    Téměř 40 % dotázaných zároveň považuje pojistku za dostatečnou ochranu před životními riziky. Přičemž mezi ta nejzávažnější řadíme zejména závažné onemocnění, vážný úraz a ztrátu zaměstnání. Asi 40 % lidí se ale obává také nadměrné zadluženosti a ztráty bydlení.

    Myslíme na stáří

    V otázce zabezpečení sebe samých na stáří jsme se projevili jako zodpovědní lidé, kteří nečekají, až jak se situace vyvine. Kolem 70 % žen i mužů dalo jasně najevo, že se na budoucnost připravují a snaží se si již teď zajistit dostatečný životní standard i ve stáří. Podle průzkumu tak činí zejména sjednáním penzijního připojištění. Penzijní připojištění mezi své uzavřené pojistné produkty zařadil přibližně stejný počet respondentů.

    Údaje České národní banky mluví v  číslech – uzavíráme životní pojištění

    Ačkoliv největším strašákem je pro nás podle všeho závažné onemocnění (obáváme se ho až dvakrát víc než smrti), počet životních pojistek podle údajů České národní banky jednoznačně převyšuje počet úrazových pojištění. A to čtyřnásobně. Úrazové pojištění si ke konci prvního kvartálu roku 2013 sjednalo celkem 1,8 milionu osob. V případě životního pojištění se jedná o 8,2 milionu.

    Ve srovnání s Evropou do pojištění příliš nevkládáme

    Výše zmiňovaný průzkum od NMS market research poukázal ještě na jeden zajímavý fakt. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi do životního pojištění příliš neinvestujeme.

    Zatímco ve Finsku, Velké Británii nebo Francii vkládající do životního pojištění kolem 12 % výdajů domácnosti na konečnou spotřebu, v České republice činí tato hodnota sotva 5 %. V otázce životního pojištění nás dokonce předběhlo i Polsko, Chorvatsko a Slovinsko.

    Zdroj: ING Pojišťovna (PR)

    KOMENTÁŘE k článku Češi se nejvíce bojí onemocnění, ztráty příjmu a úrazů, proto se pojišťují

    Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

    Přidejte nový komentář

    Mohlo by vás zajímat

    Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

    Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


    Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

    Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

    V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

    V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

    Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

    Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

    Podáváte daňové přiznání? Dejte pozor na nejčastější chyby

    Blíží se jaro a s ním také jeden z důležitých úkolů daňových poplatníků - vyplnění růžového přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Ačkoliv se jedná o každoroční záležitost, pro spoustu z nás nastává období bezesných nocí, kdy se nemůžeme dočkat, až “to” bude za námi. Není třeba být nervózní, při vyplňování stačí být obezřetný, většina chyb totiž vzniká pouhou nepozorností. A pokud přeci jen nějaká chybka vyvstane, je možné ve stanoveném termínu sjednat nápravu.

    Z naší bankovní poradny

    Pojmy ve slovníku

    Srovnáváme hypotéky od

    © Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena