Banky.cz Články Komerční sdělení Komerční banka je lídrem v otevřeném bankovnictví

Komerční banka je lídrem v otevřeném bankovnictví

Současná koronavirová situace akcelerovala zájem o digitalizaci a online řešení. Řada společností využívá této příležitosti k transformaci svého byznysu, nebo rozjezdu úplně nového – postaveného na vzdáleném přístupu. S tím souvisí i poptávka firem po otevřeném bankovnictví.

REKLAMA

Co je to otevřené bankovnictví?

Otevřené bankovnictví je možnost využívání klientských i jiných dat nejen bankami, ale i dalšími společnostmi, které splní požadavky pro využívání dané služby. Zpřístupnění těchto dat se děje prostřednictvím tzv. API (Application Programming Interface). V tomto prostředí umožňuje i Komerční banka (KB) bezpečným způsobem poskytovat dalším hráčům na trhu informace o účtech, platbách a dalších produktech KB.

Stejně Komerční banka umožňuje partnerům propojit jejich řešení do digitálních aplikací banky. Partnerské firmy získávají možnost poskytovat své služby klientům KB v místech, kde jsou každodenně on-line přítomni.

Začněte na www.kb.cz/api

API služby pro partnery či vývojáře otevírají cestu k „bankovnictví bez hranic“. A to nejen fintechům a start-upům.

Pro všechny partnery či vývojáře je výchozím bodem KB API portál, kde se nacházejí všechny potřebné informace pro dostupné i připravované API služby.

Komerční banka umožňuje ostatním hráčům na trhu v rámci jejich služeb či v jejich aplikacích využít údaje, jako jsou: vyhledání nejbližší pobočky či bankomatu KB, aktuální kurzovní lístek, přehled účtů, zůstatků a transakční historie, vzdálené ověření identity klienta či možnost provedení platby.

Právě multibanking (agregace účtů do jednoho prostředí) je díky API prostředí atraktivní službou KB nejen pro fyzické osoby, ale hlavně pro firmy. To je to pravé otevřené bankovnictví. V současné době si do internetového nebo mobilního bankovnictví KB připojíte 13 českých a slovenských bank. Další novinkou (konec letošního září) je možnost placení v internetovém bankovnictví Moje Banka Business. Moje Banka umožňuje placení z takto agregovaných účtů u sedmi tuzemských bank od července letošního roku. V nejbližší době bude tato možnost i v aplikaci Mobilní Banka. Díky tomu máte snadno a rychle pod kontrolou nejen zůstatky a transakční historii, ale nově můžete iniciovat platby z účtů u různých bank z jednoho místa.

Vzdálené ověření identity

Další z nově spuštěných služeb je možnost prostřednictvím API rozhraní ověřit vzdáleně identitu klientů KB (eID API). Tedy namísto nutné fyzické identifikace klienta na pobočkách či provozovnách partnerských společností, je možné ho ověřit vzdáleně, plně digitálně a v souladu s platnou legislativou a regulacemi. Tato služba je zejména v současné situaci zásadně důležitým benefitem. Využívání těchto partnerských služeb vyžaduje uzavření smlouvy s KB. Každé ověření identity je zahájeno žádostí klienta v rámci služby partnera a probíhá výhradně na základě jeho souhlasu.

Propojení s podnikovými a účetními systémy

Další neméně zajímavou službou je připravované přímé napojení firemních účtů a transakční historie do účetního či podnikového systému. Tzv. „KB API Business Suite“ umožní dramatický rozvoj, inovace a digitální transformaci byznysu v době, kdy klienti vyžadují vzdálenou digitální obsluhu více než kdykoliv předtím. Hlavním benefitem je automatizace, např. v oblasti účetních a logistických procesů nebo e-commerce.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Komerční banka je lídrem v otevřeném bankovnictví

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena