Banky.cz Články Komerční sdělení Komerční banka je připravená na financování kogeneračních jednotek

Komerční banka je připravená na financování kogeneračních jednotek

V dnešní době hledání nových, ekologických možností výroby elektrické energie je kogenerace zajímavou podnikatelskou příležitostí se značným budoucím potenciálem. 

REKLAMA

Kogenerační jednotka, neboli zařízení pro kombinovanou výrobu elektřiny a tepla, se od ostatních zdrojů elektřiny odlišuje především svojí vysokou účinností využití energie v palivu. Ta u technologicky vyspělých zařízení velmi často přesahuje hranici 90 %.

Základem celého systému je spalovací motor na zemní plyn. Ten produkuje jednak točivý pohyb, který je přeměněn na elektřinu, a také odpadní teplo. Zásadní výhodou kogeneračního systému a důvod jeho vysoké účinnosti spočívá ve využití tohoto tepla, které slouží k ohřevu vody, například pro vytápění. Časté efektivní uplatnění najdou kogenerační jednotky například v hotelnictví, v provozech bazénů a wellness, jako náhrada kotelen bytových domů a podobně.

Státní podpora provozovatelů kogeneračních jednotek

Jako ekologický způsob výroby elektrické energie je kogenerace podporována státem. To z ní momentálně činí jednu z mála oblastí v energetice, kde je dostupná provozní podpora. Provozovatelé kogeneračních jednotek mohou využít zelených bonusů k výkupní ceně vyrobené elektřiny, které stát poskytuje v souladu s pokyny Evropské unie. Na rozdíl od jiných „zelených“ elektráren ale není kogenerace závislá na rozmarech počasí, jako jsou sluneční svit, intenzita větru nebo momentální průtok vodního toku. Celý systém je navíc velmi kompaktní a budoucí provozovatel nemusí řešit výběr vhodné lokality nebo dokonce námitky místních obyvatel či úřadů.

Financování podnikatelského záměru

Podnikatel, který chce systém kombinované výroby elektřiny a tepla vybudovat, stojí před zásadní volbou důvěryhodného partnera pro financování celého systému. Takovým partnerem s rozsáhlými zkušenostmi s financováním projektů z oblasti energetiky je Komerční banka. Ta disponuje specializovaným týmem, který se zabývá projekty z oblasti energetiky, mezi které kogenerace patří.

Vzhledem k velkému potenciálu kogeneračních jednotek byla v Komerční bance pro posuzování těchto projektů nedávno odsouhlasena nová pravidla. Díky nim jsou klientům poskytnuty jasné parametry, za kterých je možné kogenerace financovat a současně došlo k výraznému zrychlení schvalovacího procesu. To potvrdily i první projekty, které již byly na základě nových pravidel schváleny. Pokud jste se rozhodli využít potenciálu, který společná výroba elektřiny a tepla nabízí a hledáte bezpečný zdroj financování vašeho podnikatelského záměru, přijďte se poradit s odborníky do Komerční banky, kteří vám pomohou váš projekt zrealizovat.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Komerční banka je připravená na financování kogeneračních jednotek

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Podáváte daňové přiznání? Dejte pozor na nejčastější chyby

Blíží se jaro a s ním také jeden z důležitých úkolů daňových poplatníků - vyplnění růžového přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Ačkoliv se jedná o každoroční záležitost, pro spoustu z nás nastává období bezesných nocí, kdy se nemůžeme dočkat, až “to” bude za námi. Není třeba být nervózní, při vyplňování stačí být obezřetný, většina chyb totiž vzniká pouhou nepozorností. A pokud přeci jen nějaká chybka vyvstane, je možné ve stanoveném termínu sjednat nápravu.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena