Banky.cz Banky.cz Články Běžný účet Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru
10.6.2020, Běžný účet

Rychleji a rychleji roste v poslední době zájem o mobilní bankovnictví. Některé služby, které bankovní aplikace nabízí, zaznamenaly růst v řádu desítek procent. Pomohla tomu mimo jiné pandemie koronaviru COVID-19 a vládní nařízení omezující pohyb venku. Banky navíc lákají na stále nové funkce a možnosti.

Omezení venkovního pohybu inspirovalo několik bank ke zveřejnění různých statistik a průzkumů. Vyplynulo z nich jediné – klienti začali v minulých měsících mnohem víc využívat internetové a hlavně mobilní bankovnictví.

Například Air Bank zjistila, že:

  • 39% lidí začalo častěji využívat internetové a mobilní bankovnictví
  • a že u 36% klientů on-line bankovnictví zcela nahradilo návštěvu pobočky

Česká spořitelna zase zveřejnila, že její mobilní bankovnictví George využívá už 800 000 lidí a klienti se k němu přihlásí v průměru 25× měsíčně.

Velký růst zájmu zaznamenala také Komerční banka. Zatímco v únoru měla její bankovní aplikace 10,5 milionu přístupů, v dubnu to bylo o milion víc. Tedy 11,5 milionu přihlášení.

U Equa bank zase v době koronakrize vzrostl o 45% počet běžných účtů otevřených on-line. A počet půjček uzavřených pomocí její mobilní banky vyskočil o 40%.

Od plateb přes půjčky až po investice

Vládní opatření proti šíření koronaviru tak přispěla k rychlejšímu rozšíření služeb mobilního bankovnictví. Stoupající zájem o ovládání banky z mobilu ale poskytovatelé sledují už řadu let. Sami tomu pomáhají spouštěním nových služeb, které klientům usnadňují správu účtu.

Patří mezi ně například:

  • placení mobilem pomocí Google Pay a Apple Pay
  • platby prostřednictvím QR kódu
  • možnost úpravy osobních údajů, například trvalého bydliště, přímo v bankovní aplikaci
  • otevření běžného nebo spořicího účtu z mobilního telefonu
  • nebo získání půjčky pomocí mobilu

Samozřejmostí jsou i přehledy o pohybu na kontě a aktuálních půjčkách, platby účtů nebo zadávání a upravování trvalých příkazů. Stále běžnější je také možnost investovat peníze přímo z mobilu.

Poskytovatelé lákají na další funkce

Zejména u mladých klientů se mobilní bankovnictví stále častěji stává argumentem pro založení konta u jedné nebo druhé banky. I když faktorů, které byste měli vzít v úvahu při porovnání běžných účtů, je víc. Patří mezi ně například poplatky spojené s kontem nebo podmínky výběru peněz z bankomatu.

Bankovní aplikace ale hrají stále důležitější roli. A proto se poskytovatelé intenzivně soustředí na jejich vylepšování. Letos tak představili například:

  • možnost převedení účtu k nové bance z mobilu
  • odesílání SEPA plateb prostřednictvím mobilního bankovnictví
  • nebo přihlašování do mobilní banky pomocí Face ID – tedy snímáním vaší tváře

Mobilní banka a konec platebních karet

Nejzásadnějším vylepšením posledních let ale stále zůstává možnost platby z mobilu prostřednictvím Google Pay a Apple Pay. Alespoň jednu z těchto možností nabízí v současnosti naprostá většina českých bank.

Mezi klienty je tato služba stále populárnější. A může se dokonce stát mezikrokem, který povede až ke zrušení klasických platebních karet.

Přesně to totiž v současnosti plánuje platební metoda Twisto. Tedy služba postavená na spojení výhod:

Nově chce využívat pouze Apple Pay a Google Pay a s plastovými kreditními kartami už příliš nepočítá – klientům je bude vydávat jen na vyžádání.

I když české banky mají zatím k takovému kroku daleko, rozhodně se nedá vyloučit, že k němu v budoucnu dojde. Už proto, že právě moderní finanční služby, jako je například Twisto nebo Revolut, jsou velkým tahounem v modernizaci bankovních služeb.

Zásadní ale bude další růst obliby mobilního bankovnictví.

Další krok: banky chtějí chatboty

Bankovnictví v mobilu je na českém trhu už 9 let. V květnu 2011 představila první bankovní aplikaci Fio banka. Postupně se přidávali i další poskytovatelé a aplikace dostávaly stále nové a nové funkce.

Velkým zlomem byla zejména možnost využít k zabezpečení mobilního bankovnictví otisk prstu. Právě to umožňuje rychlé a zároveň maximálně bezpečné ověření totožnosti potřebné pro různé finanční operace. Podobně navíc nyní slouží i zmíněné Face ID.

V současnosti se chtějí poskytovatelé u on-line bankovnictví výrazně soustředit zejména na využití automatizovaných asistentů – chatbotů. Vyplývá to alespoň z vyjádření některých bank.

Chatboti dokáží automaticky reagovat na dotazy a požadavky uživatelů. V reálném čase a v kteroukoliv denní dobu. Poradí jim nejen s ovládáním mobilní banky, ale i s různými problémy a nejasnostmi, na které mohou narazit.

Poskytovatelé si tak od nich slibují zejména zefektivnění komunikace s uživateli. A tím pádem i získání spokojenějších a věrnějších klientů.

ANKETA k článku "Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru"

Používáte mobilní bankovnictví?
Počet odpovědí: 116

KOMENTÁŘE k článku Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Podnikatelský účet – co vám může přinést, a kdy se bez něj naopak obejdete jako OSVČ i jako firma?

Podnikatelský účet – co vám může přinést, a kdy se bez něj naopak obejdete jako OSVČ i jako firma?

11.9.2021, Běžný účet, Autor: Lenka Rutteová

Stali jste se OSVČ a přemýšlíte, zda budete muset mít podnikatelský účet? Možná si říkáte, že si jej založíte dobrovolně, protože by mohl nabídnout něco zajímavého. Ale co? Případně máte novou firmu a nejste si jistí, kdy přesně musí s.r.o. podnikatelský účet mít a kdy jej legislativa nevyžaduje. V našem článku najdete všechny informace, které ohledně podnikatelských účtů pro začátek potřebujete.

Snadný převod peněz? Od příští roku stačí znát mobilní číslo

Snadný převod peněz? Od příští roku stačí znát mobilní číslo

1.9.2021, Běžný účet, Autor: Jan Budín

Představte si, že jdete s kolegy na oběd, který zaplatíte dohromady za ostatní. A dřív, než se vrátíte do práce, už máte od všech peníze poslané. Aniž byste jim museli diktovat číslo účtu. K platbě totiž použili vaše mobilní číslo, které měli uložené v kontaktech.

Bezkontaktní platby slaví 10 let. A chystají velké novinky

Bezkontaktní platby slaví 10 let. A chystají velké novinky

7.7.2021, Běžný účet, Autor: Jan Budín

Přesně 10 let uplynulo v červnu od první bezkontaktní platby kartou v České republice. Za tu dobu zažil tento způsob placení veliký boom – v současnosti ho využívá 96 % obyvatel. Sahají přitom po bezkontaktní platební kartě, telefonu nebo hodinkách, už brzy ale budou platit i prstenem.

Pokladen v bankách ubývá. Nahrazují je vkladomaty

Pokladen v bankách ubývá. Nahrazují je vkladomaty

9.6.2021, Běžný účet, Autor: Jan Budín

Přijít do banky, vyndat z peněženky hotovost a předat ji pokladní. Taková scéna může být už brzy minulostí. Banky totiž čím dál častěji ruší na svých pobočkách pokladny a nahrazují je vkladovými bankomaty – tedy vkladomaty.

Devizové účty: Jak vybrat ten nejlepší?

Devizové účty: Jak vybrat ten nejlepší?

27.4.2021, Běžný účet, Autor: Petr Jermář

Většina bank nabízí mimo korunového účtu i běžný devizový účet. Kromě eur a dolarů jsou populární též rubly, franky a libry. Poradíme, kdy se Vám vyplatí cizoměnový účet.



Banky v ČR