Banky.cz Články Běžný účet Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

10.6.2020 Běžný účet

Rychleji a rychleji roste v poslední době zájem o mobilní bankovnictví. Některé služby, které bankovní aplikace nabízí, zaznamenaly růst v řádu desítek procent. Pomohla tomu mimo jiné pandemie koronaviru COVID-19 a vládní nařízení omezující pohyb venku. Banky navíc lákají na stále nové funkce a možnosti.

Omezení venkovního pohybu inspirovalo několik bank ke zveřejnění různých statistik a průzkumů. Vyplynulo z nich jediné – klienti začali v minulých měsících mnohem víc využívat internetové a hlavně mobilní bankovnictví.

Například Air Bank zjistila, že:

  • 39% lidí začalo častěji využívat internetové a mobilní bankovnictví
  • a že u 36% klientů on-line bankovnictví zcela nahradilo návštěvu pobočky

Česká spořitelna zase zveřejnila, že její mobilní bankovnictví George využívá už 800 000 lidí a klienti se k němu přihlásí v průměru 25× měsíčně.

Velký růst zájmu zaznamenala také Komerční banka. Zatímco v únoru měla její bankovní aplikace 10,5 milionu přístupů, v dubnu to bylo o milion víc. Tedy 11,5 milionu přihlášení.

U Equa bank zase v době koronakrize vzrostl o 45% počet běžných účtů otevřených on-line. A počet půjček uzavřených pomocí její mobilní banky vyskočil o 40%.

Od plateb přes půjčky až po investice

Vládní opatření proti šíření koronaviru tak přispěla k rychlejšímu rozšíření služeb mobilního bankovnictví. Stoupající zájem o ovládání banky z mobilu ale poskytovatelé sledují už řadu let. Sami tomu pomáhají spouštěním nových služeb, které klientům usnadňují správu účtu.

Patří mezi ně například:

  • placení mobilem pomocí Google Pay a Apple Pay
  • platby prostřednictvím QR kódu
  • možnost úpravy osobních údajů, například trvalého bydliště, přímo v bankovní aplikaci
  • otevření běžného nebo spořicího účtu z mobilního telefonu
  • nebo získání půjčky pomocí mobilu

Samozřejmostí jsou i přehledy o pohybu na kontě a aktuálních půjčkách, platby účtů nebo zadávání a upravování trvalých příkazů. Stále běžnější je také možnost investovat peníze přímo z mobilu.

Poskytovatelé lákají na další funkce

Zejména u mladých klientů se mobilní bankovnictví stále častěji stává argumentem pro založení konta u jedné nebo druhé banky. I když faktorů, které byste měli vzít v úvahu při porovnání běžných účtů, je víc. Patří mezi ně například poplatky spojené s kontem nebo podmínky výběru peněz z bankomatu.

Bankovní aplikace ale hrají stále důležitější roli. A proto se poskytovatelé intenzivně soustředí na jejich vylepšování. Letos tak představili například:

  • možnost převedení účtu k nové bance z mobilu
  • odesílání SEPA plateb prostřednictvím mobilního bankovnictví
  • nebo přihlašování do mobilní banky pomocí Face ID – tedy snímáním vaší tváře

Mobilní banka a konec platebních karet

Nejzásadnějším vylepšením posledních let ale stále zůstává možnost platby z mobilu prostřednictvím Google Pay a Apple Pay. Alespoň jednu z těchto možností nabízí v současnosti naprostá většina českých bank.

Mezi klienty je tato služba stále populárnější. A může se dokonce stát mezikrokem, který povede až ke zrušení klasických platebních karet.

Přesně to totiž v současnosti plánuje platební metoda Twisto. Tedy služba postavená na spojení výhod:

Nově chce využívat pouze Apple Pay a Google Pay a s plastovými kreditními kartami už příliš nepočítá – klientům je bude vydávat jen na vyžádání.

I když české banky mají zatím k takovému kroku daleko, rozhodně se nedá vyloučit, že k němu v budoucnu dojde. Už proto, že právě moderní finanční služby, jako je například Twisto nebo Revolut, jsou velkým tahounem v modernizaci bankovních služeb.

Zásadní ale bude další růst obliby mobilního bankovnictví.

Další krok: banky chtějí chatboty

Bankovnictví v mobilu je na českém trhu už 9 let. V květnu 2011 představila první bankovní aplikaci Fio banka. Postupně se přidávali i další poskytovatelé a aplikace dostávaly stále nové a nové funkce.

Velkým zlomem byla zejména možnost využít k zabezpečení mobilního bankovnictví otisk prstu. Právě to umožňuje rychlé a zároveň maximálně bezpečné ověření totožnosti potřebné pro různé finanční operace. Podobně navíc nyní slouží i zmíněné Face ID.

V současnosti se chtějí poskytovatelé u on-line bankovnictví výrazně soustředit zejména na využití automatizovaných asistentů – chatbotů. Vyplývá to alespoň z vyjádření některých bank.

Chatboti dokáží automaticky reagovat na dotazy a požadavky uživatelů. V reálném čase a v kteroukoliv denní dobu. Poradí jim nejen s ovládáním mobilní banky, ale i s různými problémy a nejasnostmi, na které mohou narazit.

Poskytovatelé si tak od nich slibují zejména zefektivnění komunikace s uživateli. A tím pádem i získání spokojenějších a věrnějších klientů.



Jít na srovnání účtů

ANKETA k článku Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

Používáte mobilní bankovnictví?

Počet odpovědí: 117

KOMENTÁŘE k článku Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Letošní bankovní novinky: bonus 3 000 Kč i společné bankomaty

16.1.2023 Běžný účet

Odměna 3 000 korun jen za to, že budete pravidelně platit kartou. Přesně tak vypadá nabídka pro nové klienty, kterou Raiffeisenbank odstartovala letošní rok. I když také ostatní poskytovatelé lákají na nejrůznější akce, tato nabídka patří v současné době k nejatraktivnějším na trhu.

2 000 Kč jako bonus za platbu. Banky motivují klienty k využívání karet

21.11.2022 Běžný účet

Nakoupit přes internet, zaplatit kartou a nechat si vrátit 2 000 korun. Přesně tak vypadá nabídka mBank, která chce tímto způsobem motivovat své klienty k používání eKarty. Stačí si zřídit běžný účet a virtuální kartu k němu přidat.

Minimální zůstatek už požaduje pouze Fio banka. A mění se i další podmínky

24.10.2022 Běžný účet

Buď 100 korun, nebo 10 euro. Takový je minimální zůstatek, který musíte mít stále na účtu. Tedy pokud využíváte Fio banku. Ostatní poskytovatelé totiž tuto podmínku postupně zrušili. Fio banka tak zůstává poslední, která vám nedovolí dostat se na nulu.

Sdílení bankomatů? Komerční banka navrhuje jeden pro všechny

Potřebujete vybrat nebo vložit peníze na účet? Pokud nechcete platit poplatek navíc, musíte často hledat bankomat své banky. V budoucnu by ale toto hledání mělo odpadnout. Alespoň pokud se naplní záměr Komerční banky, která vybízí konkurenty ke sdílení bankomatové sítě.

Platby na telefon nebo email bude brzy umět více bank

22.6.2022 Běžný účet

Většina klientů většiny bank musí při odesílání platby zadat číslo bankovního účtu zamýšleného příjemce účtu. S platbami zadanými jinak než na číslo účtu si u nás umí poradit zatím jen mBank a Banka Creditas. To se však má brzy změnit - český bankovní systém bude schopen posílat platby na kontakt, a to jak na telefonní číslo, tak třeba i na emailovou adresu. To vše bez nutnosti instalovat jakoukoliv aplikaci navíc.

REKLAMA
REKLAMA

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena