Dobrý den pane Jermáři, mám na Vás prosbu o Váš názor. Jsem v prakticky nejspíš stejné situaci jako tazatelka s dotazem č. 2742. Totiž nově přidělený finanční poradce z Modré pyramidy mě kontaktoval s tím, abychom se sešli pro aktivaci on-line náhledu mého stavebního spoření, které mám u Modré pyramidy. Až na místě jsem se postupně dozvídal, že toto obnáší založení si účtu u Komerční banky (včetně třeba toho, že bych tam měl poslat 300 Kč, ze kterých si ale 200 prý můžu po aktivaci nechat zase poslat zpět). Na výběr mi poradce dal účet aktivní a pasivní, z tohoto jsem vybral pasivní (bez platební karty), i u toho jsem se pak ale v cenících na internetu dočetl, že měsíční poplatky obnáší - konkrétně "MůjÚčet" 68 Kč/měsíc, "MojeBanka" 39 Kč/měsíc. Dočetl jsem se pak sice, že vzhledem k tomu, že mám na SS u Modré pyramidy uloženo > 100 tisíc korun, měsíční poplatek bych neplatil. Přesto ale nemám z tohoto postupu dobrý pocit. Ať už proto, že zatím nikde jinde jsem pro on-line přístup k informacím něco takového podstupovat nemusel - ale i tím, že pro mne podstatné informace mně poradce nesdělil předem, ale spíš až dodatečně, po mém doptávání. V pondělí hodlám ještě zavolat na infolinky KB a Modré pyramidy, co mi k tomuto řeknou tam; nicméně pokud byste mi k tomu dal nějaké doporučení Vaše, určitě to uvítám. Zmíněné tazatelce jste doporučil, aby žádost ihned zrušila - na druhou stranu si říkám, jestli s tím nemám zbytečné obavy (když jsem zvolil tu pasivní variantu) - a taky jestli bych toto v budoucnu nemusel absolvovat tak jako tak. Navíc už jsem při té schůzce s poradcem (12. května) popodepisoval lejstra včetně žádosti o tedy "zřízení a vedení účtu" (balíček MůjÚčet, služba MojeBanka) a nevím, jestli to vůbec ještě stornovat můžu (chodit v těchto věcech příliš neumím). Prý bychom se ale měli sejít ještě jednou, abych (po dodání následných tiskovin od KB) ještě nějaké své podpisy doplnil - tak že bych ještě měl možnost z tohoto vycouvat? Ale nehrozily by mi v takovém případně třeba nějaké penále? Předem Vám moc děkuji za odpověď.
Dobrý den,
Váš instinkt je správný - toto je obyčejná lumpárna Vašeho poradce v Modré pyramidě. Váš poradce je placen provizně podle toho, kolik produktů Vám prodá - proto se Vám snaží natlačit běžný účet a internetbanking. Na celé věci vidím tři momenty, které se mi nelíbí:
1) není řečena celá pravda předem (někdo si Vás pozve za účelem něčeho, ale nakonec z toho vypadne něco jiného)
2) i když třeba teď možná nic platit nebude (splněním úložky nad 100 000 Kč), jednou stavební spoření skončí (nebo se změní podmínky pro odpuštění poplatku) a Vy náhle platit začnete (bez upozornění...a kdo si to má hlídat, za x let)
3) proč byste zde měl mít běžný účet, který vůbec nepotřebujete? (patrně ho máte u jiné banky a u Modré pyramidy jen spoříte)
Já osobně bych všechny produkty odmítl (můžete tak učinit bez jakékoliv sankce - nárok je zrušit máte kdykoliv bezplatně) a nadále se odmítl s panem poradcem scházet (nemůžete důvěřovat někomu, kdo na Vás zkouší takovéto triky). Vůbec nejlepší je si všechny své záležitosti řešit osobně a poradcům se obecně vyhýbat.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím, jsme rozvedeni, manžel má svěřené 2 děti do péče, ale už 2 roky žijeme opět spolu. Mám insolvenci, ale počítají mi vyživovací povinnost jen na nejmenší dcerku, na dvě starší děti ne. Nechápu proč. Je to tím, že je má v péči on? A dá se to nějak zrušit ta výhradní péče? Moc děkuji za pomoc.
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, mám dotaz ohledně AML např. při poslání hotovosti do zahraničí. Pokud banka požádá o prokázání příjmů, jaké náležitosti musí dokument splňovat? Může jít o daňové přiznání? Pokud se jedná o fakturu, musí být na moje jméno, nebo může být jménem mé zahraniční firmy? Jak případně prokázat příjmy, pokud jsem vlivem okolností (závada disku) o nějaké faktury přišel? Děkuji
Dobrý den, manžel zažádal o insolvenci a pro insolvenčního správce potřebuje učet, který mu ovšem nikde nechtějí zřídit. A jak jsem zjistila, chráněný učet mu povolí jen pokud má nějaký učet obstavený a to žádný nemá. Jak má postupovat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Dobrý den, založili jsme si účet pro dceru s omezenou svéprávností. Soud rozhodl, že opatrovníkem a disponentem bude manželka. Nic více okolo toho, ani částka tam není v rozhodnutí. Při založení úctu na dceru jsme tento doklad předložili. Banka Creditas nám teď blokuje převody peněz z běžného účtu na spořící a to již 4. den. Ačkoli tvrdí, že do 15 000 Kč nám to povolí. Mají na to právo nám něco povolovat, omezovat a nechávat si peníze a neplatit úrok? Oni dle mého laického názoru sprostě parazitují na penězích mé dcery, pro kterou teď neumíme koupit nic nad patnáct tisíc a úrok který jsme mohli mít si také nechávají. Zboží které bylo v akci jsme také nemohli koupit, tím dochází k dalším škodám.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Úrokové sazby hypoték prožívají poměrně turbulentní období. Poté, co se v roce 2020 přiblížily k historickým minimům, začaly opět růst. A to k téměř rekordním výškám. V roce 2023 vyskočily skoro k 6 %. Aktuálně ale znovu klesají. Podívejte se, co vývoj úrokových sazeb hypoték ovlivnilo a jak se úroky v posledních letech měnily.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?