Dobrý den, před asi 3 tydny jsem prodavala na internetu herni konzoli, ktera byla ve specialni limitovane edici s hodnotou 55 000 Kč. Kontaktoval mě pan až ze Srbska že ma zajem a že mi da o 200 dolaru více, pokud mu to pošlu. Psal, že mi pošle peníze předem. Cele se mi to nezdalo, ale myslela jsem si, že pokud pošle peníze předem, tak se nemam čeho bát. Všechno proběhlo v pořadku, penize přišly, ja mu poslala zasilku a on mě informoval o přijeti. Dneska mě ale kontaktovala banka kvuli tomu, že odesilatel ze Srbska žada vraceni penez kvuli podvodu. Psala jsem mu pak asi 20x co se děje, ale neodepisuje. Obavam se, že peníze co mi poslal asi nebyli celkem čísté, zvlášt když mi psal až ze Srbska a ještě dal o 200 dolarů více, přičemž na ebay může tutež edici koupit levněji a nemusi ani posílat peníze na učet... Moje otazka zní, může moje banka (air bank) i proti me vúli (řekla jsem na pobočce že penize posilat zpět nebudu) penize odeslat zpět pokud žáda jeho banka vráceni?
Dobrý den,
můžete být naprosto v klidu - banka nemá žádné oprávnění komukoliv platbu vracet. Její jedinou rolí může být vás informovat o přání odesílatele platby vrátit peníze. Toho se využívá zejména tehdy, když odesílatel platby zadá omylem špatné číslo účtu a peníze tak odejdou chybně neznámému příjemci. I v této situaci je ale vždy na příjemci, zda-li peníze dobrovolně vrátí (pokud by je nevrátil a skutečně by se jednalo o bezdůvodné obohacení se, pak by se příjemce vystavoval riziku žaloby ze strany odesílatele peněz).
Doporučuji si pečlivě uschovat veškerou komunikaci s kupujícím, ze které plyne, že si věc od Vás koupil. Přijaté peníze mají jasný důvod a nemůže se jednat o bezdůvodné obohacení se ani podvod. Pro vratku peněz není důvod. Bance odpovězte, že za tyto peníze si u Vás odesílatel platby nakoupil onu konzoli.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?