Problém s mezinárodní platbou: Peníze nepřišly na Ukrajinu, banka neřeší situaci. Jak dál?

REKLAMA
Běžný účet
8.2.2017 Platba

Pokračovaní dotazu č. 3350: Dobrý den, takže 30.01.2017 jsem posilala 970 eur na Ukrajinu. Platba nepřišla, informovala jsem se v bance a tam nic nevěděli, po urgenci (když jsem tam udělala křik) zjistili, že 02.02. přišla zprava z korespondenční banky, že banka přijemce nema žadnou kor. banku, ktera umí přijmout platbu v EUR nebo něco v tom smyslu, ukrajinska banka byla hned požadana o informaci přes kterou kor. banku se to ma odeslat, všechno bylo ješte v ten ted vyřešeno a řekli že 02.02. platba v pořadku odešla. Dneska je 8.2. a penize pořad nepřišly, volala jsem do banky a stejna situace, aboslutní neochota řešit situaci, musela jsem nalehat at se na to zeptaji kolegu, znova po me urgenci zjistili že platbu jen dneska banka korespondenta strhla a penize tam budou do 3 dnu. Duvod proč to tak dlouho trva neřekli. Doufam že penize přijdou a nebudu to muset řešit potřetí... Podle mě bude vina u Monety která je absolutně neprofesionalní a bez ochoty něco řešit. Penize jsem odesilala pokažde z čs a přišli do 3 dnu, ted jak jsem posilala z monety tak je hned tento problem... Mužete se vyjadřit kde muže byt problem? Proč to tak dlouho trva nebo jak to cele vidite Vy? Připadně mam narok na odškodné z banky za problemovou platbu? Jde o to že přijemce na peníze čeká a pořad si myslí, že ja jsem penize neodeslala a celkově to budí dojem o me neserioznosti.

Dobrý den,

jak psal kolega v odpovědi na předchozí dotaz č. 3350, problém je v rozdílných korespondenčních (zprostředkovatelských) bankách. Každá tuzemská banka má cestu peněz na Ukrajinu řešenou jinak (přes jiné banky). Tudíž jedno spojení (ČS) může být rychlejší a bezproblémovější než jiné (MONETA). Banky se v mezinárodních platbách liší cenou (výše poplatku), kvalitou (rychlost platby) a ochotou (celkový přístup k zákazníkovi). Volte takovou banku, která Vám vyhovuje nejvíce (na trhu jich máme přes 30, rozhodně je z čeho vybírat). Případný nárok na odškodné je dle podmínek vaší banky (obvykle pokud by banka porušila závažným způsobem smluvní podmínky pro mezinárodní platební styk z jiného důvodu než "force majeure"). Nicméně zatím to celé trvá lehce nad týden, což se ještě výrazně nevymyká normálu.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena