Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ
RH

Dobrý den, dotaz na zůstatek na účtu bankomatem je zpoplatněn nebo stále zdarma? Děkuji, R.Haunerová.

Dobrý den,

záleží na konkrétní bance, u které máte veden účet, a případně na bankomatu banky, ze kterého chcete zjistit zůstatek. Co banka, to jiná poplatková politika. Doporučuji prostudovat přímo sazebník Vaší banky.

MD

Dobrý den, zajímalo by mne, jakým způsobem se oznamují pojistné události,jak se likvidují a za jak dlouho dostane klient odškodnění na účet. Např. praskne topné těleso, poškodí v bytě parkety. Děkuji. Dulavová

Dobrý den,

toto je bohužel velmi individuální, každá pojišťovna má trošku jinak nastavené procesy a lhůty pro vyplácení pojistného plnění. Někdy je možnost škody zdokumentovat sám a vše vyřídit online, jindy se neobejdete bez návštěvy likvidátora z pojišťovny. Vyřešení celé události včetně vyplacení pojistného plnění by v jednodušších případech nemělo trvat obvykle déle než jeden měsíc. Pro detailnější informace doporučuji kontaktovat přímo Vaši pojišťovnu.

GB

dobry den,chtela jsem se zeptat jak mam postupovat mam uz delsi dobu dluhy u ge money bank a nevim jak zazadat o novy splatkovy kalendarnebyla jsem schopna splacet ani korunu,dekuji za radu.. Bulavova

Zdravím,

nejlépe kontaktovat přímo GE Money Bank a prohovořit na pobočce možnosti nového splátkového kalendáře či refinancování všech současných dluhů jedním novým úvěrem s delší splatností. Pokud Vaše banka řešení nenabídne, poohlédněte se i u konkurence a hledejte účelové úvěry na konsolidaci či refinancování.

 

 

JM

Dobrý den,mám od Vás kreditní kartu a při měsíčním vyúčtování mám den splatnosti 6.-8. dne měsíce.Jsem důchodce a důchod beru každého 10.dne v měsíci.Je možné posunout den splatnosti o 4 dny,abych nemusel platit pokutu 590,-Kč měsíčné? Děkuji předem za odpověď.Makovec

Dobrý den,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál, proto doporučuji kontaktovat přímo Vaši banku. Většinou mají ale banky nastaveny podmínky, resp. termíny splatnosti, jednotně pro všechny své kreditní karty bez možnosti výjimky. Řešením by mohla být konkurenční banka, která nabídne delší bezúročné období (45-50 dnů), čímž by se datum splatnosti mohlo posunout až na 15-20. dne v měsíci.

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Syn dostal z pojištění peníze, které bych mu ráda výhodně uložila na spořící účet, kde by byly dobře zhodnoceny a nemusela bych se bát, že o peníze příjde. Vyhovovalo by nám, kdyby si peníze vybral například po pěti letech. Děkuji za pomoc při výběru vhodné banky. Děkuji

Dobrý den,

bude záležet na množství ukládaných peněz. Do 100k doporučuji Equabank, Airbank či Zuno banku, kde máte bez podmínek a výpovědní lhůty úrok 2-2,5%. Nad 100k doporučuji Moravský peněžní ústav s úroky 2,6-4,1% podle délky výpovědní lhůty a množství uložených peněz. Optimální výpovědní lhůta je 6M, nárůst úroků až do maximálního termínu 24M je již zanedbatelný. Delší výpovědní lhůtu než 2 roky nedoporučuji vůbec a solidní ústavy ji dnes už ani většinou nenabízejí. Maximálně ukládejte cca 2300k, neb do této částky máte vklad všude 100% pojištěn (ekvivalent 100k EUR při možném poklesu kurzu až o 2Kč).

PV

Založení účtu pro nové sro. Prosím o odpověď zda je nutné pro založení účtu pro nové sro složit okamžitě 200000 Kč. Nejedná se mi o pozdější potvrzení o tomto vkladu. Na pobočce Hradeckých - Praha 4 je stanovisko titl. Galovičové Věry, že se musí okamžitě složit 200 000 Kč děkuji za odpověď

Dobrý den,

nevím o jakou se přesně jedná banku, ale nedává absolutně žádný smysl peníze skládat dříve, než potřebuji potvrzení o složení vkladu.

Pokud banka z svého nesmyslného požadavku neustoupí, doporučuji se poohlédnout jinde. Pro živnostníky a drobné PO bych asi doporučil FIO banku; účet nabízí za stejných podmínek pro firmy jako pro FO, tedy skoro vše zdarma.

ZF

Zdravím.Prosím o radu.Mám našetřeny nějaké financea chci je uložit někam, aby se co nejlépe zhodnotili a nemusela bych se obávat, že o ně přijdu.Může být i výpovědní lhůta.Děkuji.

Dobrý den,

pro méně peněž doporučuji Airbank, bez výpovědní lhůty 2,5%, pro více peněz (nad cca 500k) třeba Moravský peněžní ústav, optimálně termín 6M s úroky nad 3%.

JB

Dobrý den, mám životní pojištění u ING - Investor Plus a rád bych si vybral část naspořených peněz. Prosím o radu, jak to zařídit. Děkuji

Dobrý večer,

zde bude záležet na délce Vašeho pojištění. U doby např. kratší 5 let budete rád, když neskončíte ve velkém mínusu. Pro přesné podmínky doporučuji položit dotaz zde.

Obecně jakékoliv životní pojištění je ten nejhorší možný produkt na trhu (pro finanční poradce nejlepší volba, je z toho nejvyšší provize). To už je lepší i běžný spořicí účet.

 

JL

Dobrý den, mám dotaz, stalo se mi že jsem posílala na špatný účet 7 měsíců peníze na sociální pojištění. číslo účtu bylo správné, pouze jsem tam nezadávala předčíslí. Je možné nějak získat peníze zpět? Že by daná banka kontaktovala majitele účtu? Nebo není žádná možnost? Děkuji za odpověď Jitka Langrová

Dobrý den,

možnosti jsou. V případě vašeho sociálního pojištění bych nejprve zkusil zjistit, zda k ČSSZ peníze vůbec doputovaly. V případě zapomenutého předčíslí je možné, že peníze skutečně k ČSSZ dorazily, ale jsou pouze na jiném účtu, než by být měly. Tedy úředník je bez Vašeho podnětu nebude pravděpodobně dohledávat => zkuste se ozvat přímo sociálce a peněz se dopátrat. Oni sami by pak měli vše vyřešit ku spokojenosti všech zúčastněných.

Pokud peníze doputovaly jinam než na sociálku, banka Vám v tomto výjimečném případě může pomoci pouze tím, že Vám sdělí jméno a kontakt na protistranu. Pak je již na Vás se s protistranou domluvit. Podle zákona a selského rozumu zároveň (zajímavá shoda, že?) máte samozřejmě na vrácení peněz plné právo a jejich nevrácení protistranou/nespolupráce je klasifikováno jako bezdůvodné obohacení se se sazbou odnětí svobody několika let. V tomto případě se ale už svých práv musíte domáhat soudně.

I

Dobrý den chtěla jsem se zeptat jak dlouho trvá převod peněz z vaší banky do jiné čekam podporu v nezaměstnanosti děkuji schejbalová

Dobrý den,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál. Maximální možná doba pro ne-expresní převod peněz v rámci ČR je regulována zákonem a neměla by trvat déle než dva pracovní dny. Některé banky při odesílání/přijímání peněz zkouší s vlastní interpretací zákona různé triky, a pak to trvá dny tři. Ale nikdy ne více.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



Rychlé odkazy

Banky v ČR