Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod #8098, Vybrali mi peníze z bankomatu, měla jsem PIN v peněžence

Vybrali mi peníze z bankomatu, měla jsem PIN v peněžence, Podvod

REKLAMA
Běžný účet
21.11.2019 Podvod

Pokračování dotazu č. 8097: Abych reagovala na Váš dotaz, v době kdy jsem sepisovala hlášení na policii jsem si nebyla schopna vybavit co vše jsem v peněžence měla, byla mi ukradena v budově MŠ takže pachatel byl někdo kdo mě více či méně zná, mě či mou dceru, co tuto MŠ navštěvuje. Vzhledem k rychlosti akce vše nasvědčuje tomu, že to byla plánovaná akce. Nejsem u policie, takže nemám možnost se seznámit s detaily dokud mi policie nedá nějaké info. A pokud se ptáte na PIN, měla jsem za to, že byl v peněžence. Ovšem onen papírek jsem našla doma, spolu s údaji přihlašovacími k účtu a ebanking. Mám zaplaceno pojištění proti ztrátě či krádeži a do této chvíle nejen že banka neuskutečnila vyrovnání škody ale zároveň mi naúčtovala i novou kartu, která pod ono roční pojištění také spadala. Takže opravdu parádní stav. Zkusím to tedy písemnou cestou a pokud banka nepřistoupí na odškodnění, budu nucena hnát to výš. Celá situace mě dostala do velkých problémů spojených nejen s vyřizováním dokladů, ale nemohu se ani vrátit do práce, která je důležitým pilířem naší ekonomické situace (mě a mých dětí), přesto děkuji za Váš čas. Nebudu tedy uvádět žádné odstavce zákona, pokud reklamace bude mít i bez nich váhu. Krásný zbytek dne.

Dobrý den,

děkuji za doplnění. Mám pro Vás bohužel velmi špatnou zprávu. Pokud jste měla PIN napsaný na lístečku v peněžence, banka Vám pravděpodobně žádnou náhradu neposkytne, neboť pochybení (a to velmi hrubé) je 100% na Vaší straně (pravděpodobně ani pojištění tuto událost krýt nebude). Je zcela zbytečné "to hnát výše". Je to stejné jako kdyby Vám zloděj vykradl byt a Vy jste pojišťovně oznámila "nechala jsem klíč pod rohožkou, chci po Vás náhradu"). 

Na náhradu škody máte samozřejmě nárok, ale od pachatele. Banka zde opravdu nepochybila. Ve smluvních podmínkách je zdůrazněno, že máte chránit PIN před zneužitím (nikomu ho nesdělovat ani si ho nikam nepsat). Banky a legislativa se neustále snaží zpřísňovat bezpečností opatření coby prevence před krádežemi a podvody tohoto typu. U všech transakcí je tak dnes tzv. více faktorová autorizace (např. při přihlášení do internetbankingu zadáváte nově mimo hesla i potvrzovací SMS kód nebo potvrzení přes mobilní aplikaci a to buď dalším heslem nebo biometrickými údaji). Dříve šly peníze z karty odcizit bez zadání PINu (zloději stačilo znát číslo karty, datum expirace a CVC kód - všechny tyto údaje jsou napsané na kartě). Proto máme PINy a ověřování přes mobil, aby pouhá krádež karty neumožnila zloději vybrat peníze.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena