Banky.cz Slovník Bezúročné období

Co je to Bezúročné období

REKLAMA

Definice Bezúročné období

je doba, po kterou neplatíte úrok za finanční prostředky vypůjčené od banky. S bezúročným obdobím se můžete prakticky setkat především u kreditních karet. Kartou zaplatíte k aktuálnímu datu, obchodník dostane od banky peníze neprodleně, ale vy jako držitel kreditní karty máte ještě 40 až 60 dní bezúročný úvěr, a to za podmínky že splatíte zůstatek právě před maximálním bezúročným obdobím
Pokud naopak zaplatíte byť i o jediný den později, tak již vám banka účtuje úrok za celé období půjčky.
Banka tedy neprovozuje charitu, ale od zapomnětlivých klientů zinkasuje slušný úrok z půjčky, od pořádných klientů nezíská žádný výnos, od obchodníků získá poplatek za využití bankovního inkasa.

Jak porozumět kontokorentu (povolenému debetu)

28.3.2024 Půjčka

Kontokorent neboli povolené přečerpání, či povolený debet, je spotřebitelským úvěrem. Že jste to doposud nevěděli? Možná je víc věcí, které o kontokorentu netušíte, přestože ho možná i sem tam využijete. Jde o poměrně automatizovaný produkt, permanentní finanční rezervu, u které netřeba myslet na pravidelné splátky. A to je značnou výhodou. Jenže má i rizika a nevýhody, o kterých se vyplatí vědět.

Dotazy k Bezúročné období

Jak vytáhnout peníze z kreditní karty

1.6.2022 Půjčka

Pokračování dotazu č. 18079: Zdravím, to bylo špatně pochopeno, já si nepotřebuji pujčovat na nájem a podobně, to co jsem tam napsal. Jde mi o to vytáhnout z karty maximální množství peněz, použít je 55 dní na zaplacení něčeho jiného a svoje peníze mít mezitím na nějakém spořicím účtu. Peníze potom samozřejmě vrátit všechny bez toho, aby banka dostala jakékoliv úroky ;-) Nejlépe je daný dluh zaplatit jinou kreditní kartou, ze které máte nějaké benefity z placení kartou (UCB) tak, že na tom získáte 2x a nejlépe když z toho dostáváte i státní příspěvek tak dokonce 3x násobně :-) Jedna taková existuje, je od mallpay a všechno tohle splňuje. Tak bych potřeboval ještě další ;-) A žádnou jsem zatím neobjevil a Vy tady o tom máte docela dobrý přehled, tak třeba byste měli nějaký tip.

Dobrý den,

děkuji za doplnění. Nápad dobrý, ale takto kreditní karty bohužel nefungují. Bezúročné období se vztahuje pouze na platby kartou (nikoliv na výběr hotovosti či převod peněz z kreditky na účet). Z každé platby kartou má banka provizi, a proto klientům může nabídnout bezúročné období, benefity či jiné výhody. Z převodu peněz na účet či z výběru z bankomatu banka nic nemá, a proto za tyto operace nic nenabízí. 

ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Nelíbí se mi přístup banky

29.4.2022 Půjčka

Pokračování dotazu č. 17761: Vážený pane Jermáři, děkuji Vám za rychlou odpověď, i když je Vám jistě jasné, že jsem do toho vkládal větší naděje. Řešení v podobě změny banky mě samozřejmě také napadlo, ale změnilo by se tím něco? Nezjistil bych, že se i jiná banka v budoucnu ve stejné situaci zachová úplně stejně? Myslel jsem si, že třeba víte o nějakém obecném právním rámci, který bankám vymezuje základní podmínky v oblasti kreditních karet (případně i vracených plateb či bezúročného období) a že se třeba ukáže, že již toto bylo porušeno. Ale možná je to tak, že jakékoliv bezúročné období je už čistě dobrá vůle banky a v rámci něj si tudíž mohou dělat, co chtějí. Nebo že máte při svých zkušenostech jiný nápad, jak bych mohl ještě postupovat. Už mi nejde ani tak o tu tisícovku úroků, ale o princip. Nerad jsem za hlupáka, kterého někdo převezl pomocí účelové manipulace s pravidly - připadám si jako v nějaké jiné době či jiné zemi. Tou mou bankou je Hello bank (což jste z některých indicií možná i poznal). Skutečně jsem jim třikrát psal (pokaždé jsem přidal další nové argumenty, z nichž ty nejsilnější jsem Vám všechny shrnul do své včerejší otázky) a třikrát zamítavě odpověděli zcela shodnou formou (v první větě slušně poděkují za můj mail a pak se krátce odvolají na své podmínky). Pořád to vede do téhož "Oddělení péče o klienty" bez ohledu na to, zda píši z prostředí elektronického bankovnictví nebo přes formulář na jejich stránkách anebo jim jen posílám klasický mail. Vždy mi ale odpoví nějaký jiný pracovník, jenže názory mají všichni totožné (holt jsou za to zamítání dobře placeni). V té komunikaci je přitom dobře vidět historie všech mých marných pokusů na dané téma, jenže ani tato moje vytrvalost nestačí k tomu, aby to třeba konečně předali někam výš, kde by mohl působit někdo uznalejší s kompetencemi pro udělení výjimky. Ale nazývají to "péčí" o klienty. Říkám si aspoň, že i když mi nevyhoví, tak je to třeba upozorní na slabé místo v podmínkách, které snad následně pro budoucí klienty upraví. Jenže pak mi došlo, že určitě nebudu první, kdo se jim na toto téma ozval. Vrácené platby nejsou až tak výjimečné, určité procento z nich proběhne na přelomu účetního období, z nich část připadá na klienty využívající bezúročné období a z nich se aspoň někteří ozvou s námitkou. Při velkém množství klientů a jejich karetních transakcí prostě určitě nejsem první. Takže je to naopak skrytá nastražená past, do které jsem se chytil, takže ničeho nedosáhnu ani teď pro sebe, ani do budoucna obecně. A o této pasti jistě vědí i v ostatních bankách a je to jen o jejich korektnosti, kterou ale při změně banky neodhadnu. Kterou banku byste mi tedy doporučil (tj. kde si myslíte, že by mi tyto úroky buď vůbec nenaúčtovali anebo bych se domohl jejich následného stornování)? Děkuji Vám za trpělivost při čtení a uvítám jakékoliv Vaše další případné rady, i když chápu, že dotaz jste mi již zodpověděl.

Dobrý den,

neexistuje žádný právní rámec který by bankám stanovoval podmínky bezúročného období u kreditních karet. Délka bezúročného období, které transakce jsou bezúročné a které nikoliv, atd. - to vše si mohou banky stanovit zcela libovolně. Pokud se Vám podmínky vaší banky nelíbí, změňte banku. V životě se Vám ještě mnohokráte stane, že Vás obchodní partner svým jednáním nepotěší. Vás to stálo relativně nízkých 1 000 Kč. Nemá smysl vynakládat další úsilí na záležitosti, které nezměníte. Pro výběr nové banky doporučuji náš srovnávač produktů běžný účet, kreditní karta, spořicí účet a další.

ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena