Dobrý den, 4 .2.2014 jsem si založila běžný učet u GEMB.Banka mi sdělila ,že veškeré věci s Komerční bankou,kde jsem měla učet asi 12let zařídí..Asi za několik dní mě kontaktovali z Kom.banky a přemlouvali.To chápu,ale když jsem odmítla u nich zůstat,tak mi do dvou dnů zablokovali platební kartu a do dnešního dne můj učet neukončili.Protože jsem včera na Tv1 slyšela,že během 14 dnů mají mít banky mezi s sebou vše vyřízeno,tak se ptám,zda se mnou jednali dle předpisů či se jedná o mé potrestání,že jsem přešla do jiné banky.Děkuji
Dobrý den,
pravidla asistovaného přechodu z banky do banky se řídí Kodexem mobility od České bankovní asociace. Je to soubor doporučení, které se banky zavázaly dodržovat, ale není to jejich zákonná povinnost. Tento kodex nezmiňuje konkrétně 14 dní ani jakoukoliv jinou lhůtu, ale naopak hovoří o době přiměřené produktu.
Mohu potvrdit, že zrušení běžného účtu, je-li k němu vydána platební karta, může zabrat až měsíc (v závislosti na interních procesech konkrétní banky). Jde o to, že některé transakce provedené kartou se mohou zúčtovat se zpožděním a banka nemůže účet uzavřít dříve, než vyprší cosi jako "ochranná lhůta" u platební karty od momentu její deaktivace, po kterou by se ještě stále mohla nějaká platba na účet promítnout. Nemělo by to trvat déle než 7-10 pracovních dní od deaktivace, ale některé banky pro jistotu nechávají účet otevřen do konce měsíce. I tak ale mělo být vše vyřešeno do konce března.
Kodex mobility vysloveně zakazuje klienta jakkoliv trestat (i poplatky) za přechod k jiné bance. Toto v kodexu zmíněno explicitně je. Zkuste kontaktovat KB a nechat si potvrdit současný stav řešení uzavření účtu.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?