Dobrý den, nevím zda se na Vás obracím alespoň trochu správně, ale potřebovala bych vědět jak to je s ombudsmany jednotlivých bank. Máme bohužel velmi negativní zkušenost s Raiffeisen stav.spořitelnou. Mám informaci že každá banka by ombudsmana měla mít, nicméně u této banky se ho nemohu dopátrat a tím pádem podat stížnost na nekorektnost jejich právního oddělení, kde se s nimi člověk na něčem domluví a pak je jen překvapen jednáním p. Judr Pavlíka, který nejenže nectí slovo svých kolegů nebo podřízených ale navíc na klienty naprosto neopodstatněně do telefonu řve a používá výrazy hodné snad jen dlaždičů z dob minulých. Za odpověď velmi děkuji Andrea
Dobrý den,
banky nemají povinnost mít ombudsmana - toto je zcela dobrovolné a má ho pouze několik málo bank, tedy Raiffeisen stavební spořitelna ho mít nemusí. Stížnost můžete adresovat obecně centrále dané banky/stavební spořitelny nebo České národní bance, coby dohledovému orgánu nad finančním trhem.
Je třeba rozlišit porušování pravidel hry a pouhé nevhodné (málo pro-klientské) chování. Chová-li se k Vám pracovník banky špatně (křičí na Vás, nedrží dané slovo, které není podložené smlouvu), lze si stěžovat na centrále dané banky, která by měla ve svém vlastním zájmu toto uvést do pořádku a klientovi se omluvit. ČNB s tímto nic nenadělá. Pokud se Vám toto chování banky nelíbí, není nic jednoduššího než přejít ke konkurenci.
Dopouští-li se banka či její pracovník nekalých obchodních praktik (banka neplní podmínky smlouvy, postupuje v rozpory se zákony, atd). lze si stěžovat i u ČNB, která zcela jistě zakročí.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, dostala jsem v práci výpověď. Splácím překlenovací úvěr na částku 260 tis. Asi 1 900 Kč měsíčně. Ale splácení mi vychází na dalších 30 let. Poctivě platím už 15 let. Předtím jsem měla nějaký problém a na úvěru mám exekutorský zápis. Mám tři děti a nějak přestáváme vycházet s penězi. Chci se zeptat, zda je možné v této situaci požádat o osobní bankrot. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám 2 zaměstnání na plný úvazek. Růžový papír jsem podepsala pouze u jednoho zaměstnavatele. Přesto mi i ten druhý zaměstnavatel uplatnil slevu na poplatníka bez podepsaného růžového papíru a v přiznání daní mám teď výpočet, že musím doplatit 24 tis, které nemám, protože jsem s tím nepočítala. Výplatu dostáváme vždy za odpracované směny do ruky, takže nesouhlasí s výplatní páskou, kde nemáme vše přiznané. Poradíte co teď s tím? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Kontokorent neboli povolené přečerpání, či povolený debet, je spotřebitelským úvěrem. Že jste to doposud nevěděli? Možná je víc věcí, které o kontokorentu netušíte, přestože ho možná i sem tam využijete. Jde o poměrně automatizovaný produkt, permanentní finanční rezervu, u které netřeba myslet na pravidelné splátky. A to je značnou výhodou. Jenže má i rizika a nevýhody, o kterých se vyplatí vědět.
Rozhodnutí financovat pořízení vlastního bydlení pomocí hypotečního úvěru předchází pečlivé počítání, vybírání nemovitosti, hledání jiných možných řešení. Když na něj ale dojde, pak každý doufá, že mu banka žádost schválí. Není tomu tak ale vždy, banka prověřuje celou řadu informací, pokud žadatel její podmínky nesplní, pak žádost zamítne. Víte, z jakých důvodů k tomu dochází nejčastěji?
Z nejnovějších průzkumů ze začátku roku 2024 vyplývá, že s investováním má zkušenosti 39 % Čechů. Jednou z možností, jak své peníze takřka bez starostí zhodnotit, je investiční platforma Portu. Tato platforma, která má aktuálně přes 200 000 uživatelů a spravuje 29 miliard korun, investorům umožňuje jednoduše zhodnotit finance dlouhodobě i krátkodobě. Jak Portu funguje a jaké má výhody a nevýhody?