Negativní zápis v registru BRKI a jeho vliv na žádost o hypotéku: Co se stane s negativními záznamy staršími 4-5 let?

REKLAMA
Běžný účet
10.5.2018 Banka

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na negativní zápis v registru BRKI při posuzování žádosti o hypotéku. V této poradně jsem se dočetl, že banky přihlížejí k zápisům starým až 4-5 let a že se tyto záznamy z registru nevymazávají. Naopak jinde uvádějí, že negativní záznam z registru zmizí za čtyři roky po ukončení úvěru. Jak to tedy je s (ne)mazáním zpráv z registru? Zprávy starší 4-5 let v registru zůstávají, jenom k nim banky nepřihlíží, ať by v nich bylo cokoli? Co však v případě, kdy je tam negativní záznam kvůli nevyrovnanému kontokorentu k výročnímu datu splatnosti (např. -15 000 Kč), který byl vyrovnán až po upomínce, přičemž tento kontokorent je dodnes stále aktivní (i když nevyužívaný) a navázaný na běžný účet. Pak tedy banka při posuzování žádosti tento delikt vidí i dnes, protože úvěr (kontokorent) byl sice nakonec opožděně splacen, ale stále nebyl ukončen. Znamená to, že žadatel hypotéku nedostane ani v případě, že k tomuto došlo před např. 8 lety? Zohledňuje banka i negativní zápisy, které jsou starší než 5 let a které jsou v registru uvedeny? Děkuji

Dobrý den,

banky nepřihlíží k záznamů v registrech starších 4-5 let. Máte-li jakýkoliv prohřešek starší 4-5 let (pozdě doplacený kontokorent, atd.), nebude Vám to bránit v získání úvěru. Doba běží od momentu pozdní splátky, tedy pokud jste měl problém se splácením kontokorentu před 5 lety, nebude brán tento delikt bankami v potaz (přestože můžete mít stejný kontokorent sjednán dodnes). 

Životní situace každého z nás se neustále mění. Smyslem registrů je dodat věřitelům relevantní informace o klientech z poslední doby. Negativní záznam v registrech také nemusí znamenat automatickou stopku. Banky mohou zohlednit závažnost prohřešku a menší delikty tolerovat nebo kompenzovat vyšším úrokem.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena