Dobrý den, kam se obrátit s podnětem na prošetření obchodní praktiky u stavební spořitelny? Dostala jsem nabídku na uzavření "nové smlouvy - následnické" do určitého data ZDARMA. Toto je vyloženě tučně psáno v hlavičce dopisu a potvrdila mi to i paní na pobočce. Splnila jsem tedy veškeré podmínky a smlouvu uzavřela. Následně jsem z účtu zjistila, že mi za uzavření smlouvy odečetli 3 000 Kč. V podmínkách jsem se pak dočetla, že peníze budou vracet do konce listopadu, avšak do max. výše 1 500 Kč a to se také stalo. Nelíbí se mi však, že v nadpise dodatku uvádí "ZDARMA", zjevně v omyl mě uvedla i paní na pobočce, a pak v detailních podmínkách zjistíte, že "zdarma" není "zdarma". Není toto nekalá obchodní praktika, je možné se nějak bránit a kde? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
podnět je možné podat České obchodní inspekci nebo ČNB, která vykonává dohled nad stavebními spořitelnami. Taktéž je možné se bránit soudní cestou, ale je otázkou, nakolik to má smysl vzhledem k nízké výši škody (1 500 Kč). Klamavá reklama je velmi nekalá záležitost, neboť negativně ovlivňuje jednání a rozhodování spotřebitelů/klientů. Je třeba ji vždy důrazně odsoudit. Na druhou stranu vřele doporučuji vždy číst obchodní podmínky sjednávaného produktu a podmínky mimořádných akcí. Zejména tehdy, když nekupujeme rohlíky ale uzavíráme smlouvu na 6 let spoření. Přepážkoví pracovníci na pobočkách jsou placení od počtu prodaných produktů, takže ti Vám obvykle potvrdí cokoliv, jen aby prodali (zpětně je to slovo proti slovu, takže se to špatně dokazuje).
Nejnižší poplatek za uzavření stavebního spoření má Stavební spořitelna ČS, která si při sjednání smlouvy online účtuje jen 495 Kč (cílovou částku je možné zvolit až 300 000 Kč).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?