Spoluúčast, Pojištění

REKLAMA
Životní pojištění od expertů
15.10.2017 Pojištění

Dobrý den, platím si již přes rok pojištění v případě pracovní neschopnosti u BNP Paribas. Od června 2017 jsem byla po operaci 3 měsíce na neschopence, ale zaplaceny mi byly pouze 2. Ve smlouvě je uvedeno, že klienti mají nárok na vyplacení až od 31. dne neschopnosti, což je nehorázné, neboť platí pojištění i za tento měsíc, který není uznán. Kam jdou tyto peníze? Všude jinde ale platí, že jste pojištěn od 1.dne, což je i logické. Takže lidé si platí pojištění (u BNP) a když marodí pouze první měsíc, a to je většina, nedostanou ani korunu? To je přeci protiprávní a podvod. Chci se obrátit na ombudsmanku. Poraďte mi prosím, jak se bránit. Předem moc děkuji za odpověď.

REKLAMA

Dobrý den,

tomuto se říká spoluúčast a v pojišťovnictví jde o zcela běžný prvek. U pojištění proti nemoci či pracovní neschopnosti je téměř vždy sjednána spoluúčast ve formě karenční lhůty (nejčastěji 5-30 dnů), po kterou pojištěnému nenáleží pojistné plnění. Stejně tak u pojištění majetku, havarijního pojištění, atd. - opět se sjednává spoluúčast (běžně pár tisíc korun). Např. při spoluúčasti 5 000 Kč pojišťovny neplatí škody do 5 000 Kč. Cílem spoluúčasti je vyloučení drobných pojistných událostí, jejichž likvidace by stála více než samotná škoda. Klient si vždy výši spoluúčasti může zvolit - čím vyšší spoluúčast, tím levnější pojistné. 

Spoluúčast lze sjednat formou excedentní (od škody se vždy odečítá předem sjednaná částka či počet dní) či integrální (pokud škoda sjednanou částku či počet dní přesáhne, platí pojišťovna vše již od prvního dne). 

Ve Vašem případě prostor pro stížnost nevidím. Jak sama píšete, pojišťovna dodržela přesně to, co jste si s ní domluvila ve smluvních podmínkách. Pokud se smluvními podmínkami nesouhlasíte (nelíbí se Vám příliš dlouhá karenční lhůta), můžete si s pojišťovnou dohodnout kratší lhůtu (pojistné ale bude dražší) či přejít ke konkurenci - na trhu je několik desítek pojišťoven

Doporučuji naše články Orientujte se v pojištění 1 a Orientujte se v pojištění 2.

Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena