Dobrý den, mám jednu zásadní otázku. Jsem s manželkou v insolvenci a zapomněl jsem udat do pohledávek advokátovi ještě jeden dluh u operátora Vodafone a.s., který činní k dnešnímu dni 9 749,19 Kč. Paušál jsem přestal platit ještě před vstupem do insolvence, jelikož jsem chtěl snížit tarif, který byl měsíčně 799 Kč, tak jsem přestal platit a dnes používám dobíjecí simkartu. Pohledávku převzala společnost B4B inkasso.cz. Dle mého názoru si myslím ale, že pohledávka a následně celý dluh by měl být anulován a být neplatný, jelikož ve výpisu je první dluh uveden 06.03.21 částka 858 Kč a pak každý měsíc různá pohyblivá částka. A ve soudním insolvenčnímu spisu je konec lhůty pro přihlášení pohledávek datum 08.03.21 Můj názor je ten, že pohledávka by měla být stornována a že se operátor Vodafone měl přihlásit do termínu pohledávek i když upozorňuji, že jsem operátora předem upozorňoval, že vstupuji do insolvence. Moje správkyně i paní z vymáhání pohledávek mi říkají ale opak, že dluh vznikl v době insolvence a že to musím uhradit v celé výši, jinak hrozí exekuce a i soud může zrušit insolvenci. Jak to tedy prosím je? S pozdravem Martin
Dobrý den,
pokud jste chtěl změnit tarif na levnější, měl jste o toto požádat operátora. Změna tarifu se neprovádí tak, že prostře přestane platit (pak Vám roste dluh - operátor nemůže tušit, že neplacením žádáte o změnu nebo o ukončení tarifu).
Insolvence řeší pouze dluhy vzniklé před vstupem do insolvence. Během insolvence musíte své závazky řádně splácet, nemůžete říct dodavatelům služeb (operátor, energie, atd.) "jsem v insolvenci, už Vám platit nebudu". Věřitelé si tak mohli do insolvence přihlásit jen dluhy vzniklé před insolvencí. Pokud jste tarif neukončil a dále ho i během insolvence neplatil, vznikl Vám dluh, který je třeba uhradit. Neuhrazením dluhu byste porušil podmínky insolvence a ta by Vám mohla být obratem ukončena (v insolvenci nesmíte dělat další dluhy). Taktéž by dluh bylo možné exekučně vymáhat.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, žiji již 50 let v zahraničí a mám běžný účet v české bance. Nyní prodávám byt a nebudu již mít adresu v Česku. Mohu si ponechat svůj účet? A jak zařídit doručování výpisů bez adresy v Česku? Nemám internetové bankovnictví u banky ani smart mobil s českým číslem, pouze smart mobil s britským číslem. Je možné posílat výpis z účtu na můj email?
Dobrý den. Poslední tři roky žiji a pracuji v zahraničí (v Rakousku). Veškeré příjmy mám zde a samozřejmě je také daním a každý rok podávám daňové přiznání. Mám však stále trvalý pobyt v ČR (u rodičů). Původně jsem si myslela, že ve chvíli, kdy vše řádně zdaním a přiznám v zemi, kde reálně všechno vydělám a žiju, tak by mělo být vše v pořádku, poslední dobou mi však začal vrtat hlavou onen nezrušený trvalý pobyt. Chtěla jsem se proto zeptat. Zdali mě čekají nějaké problémy nebo případné sankce, pokud jsem za roky, kdy žiji v zahraničí české daňové přiznání neřešila. Z Česka jsem za celé tři roky neměla vůbec žádný příjem a většinu roku (cca 300 dní v roce) jsem se zdržovala na rakouském území. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, jsem rozvedený, platím alimenty na dceru ve výši 4 000 Kč. Čistý příjem je 21 000 Kč a 6 500 Kč je dar. Zajímá mě, pokud bych měl další dítě s novou ženou, zda se mi zvýší nezabavitelné minimum a nebo bude ins. správce chtít zase navýšit dar.
Dobrý den, chci se zeptat, byla mi schválená insolvence, pracuji na HPP i DPP. Nemám vyživovací povinnosti. Na HPP je průměrná čistá mzda cca 26 500 Kč, na DPP si vydělám různě od 2-5 tisíc. Samozřejmě jsem udala oba příjmy. Pochopila jsem, že z HPP mi zůstane ze zákona co má a z DPP padne vše insolvenčnímu správci? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
Dlouhé roky Češi inflaci příliš nevnímali. Ceny zboží a služeb totiž rostly pozvolným tempem. Zlom nastal až v roce 2022, kdy inflace meziročně vzrostla o hrozivých 15,1 procenta, což byla nejhorší hodnota od roku 1993. Kupní síla peněz v uplynulých dvou letech klesla a domácnosti i firmy si dnes za své nákupy výrazně připlatí. Přečtěte si, co je inflace, jaké jsou její příčiny, jak se v uplynulých letech vyvíjela a co vše ovlivňuje.
Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.