Přepisování dokladů, kopírování objednávek z e-shopu nebo tvorba mezd. To jsou činnosti, které začínající podnikatele stojí spoustu času, a tím pádem i peněz. V článku vám představíme, jak OSVČ a firmy automatizují tyto činnosti pomocí moderních účetních programů.
Eliminace přepisování faktur
Ruční přepisování přijatých dokladů je časově náročné a vznikají při něm chyby. Dnes už ale existují nástroje, které to převezmou za vás nebo za vaši účetní.
Se svými klienty se dohodnete, že vám budou faktury posílat do speciální e-mailové schránky. Účetní software si následně odtamtud doklady automaticky stáhne, a pokud jsou ve standardizovaném formátu ISDOC nebo obsahují QR kód, potřebná data z nich vyčte a zaeviduje. Vy pak načtené údaje pouze zkontrolujete.
Propojení účetnictví a e-shopu
Moderní účetní programy umožňují propojení s e-shopy a dalšími externími nástroji pomocí tzv. API. To výrazně snižuje administrativu. Například stačí vložit produktový popisek, fotografii a informace o skladových zásobách pouze do účetního programu. E-shop tato data automaticky převezme, čímž se eliminuje dvojí práce.
Jakmile si zákazník na e-shopu objedná zboží, účetní systém obdrží relevantní informace a skladový modul provede rezervaci této položky. To zabraňuje situaci, kdy by se zboží mohlo vyprodat v kamenném obchodě ještě předtím, než expedujete objednávku. Navíc systém automaticky vystaví fakturu a pošle ji zákazníkovi na e-mail.
Kromě automatizace nabízí moderní účetní programy přehledné analýzy vašich financí, prodejů a dalších dat.
Tři dny úspory každý měsíc
Pokud vedete účetnictví, vaši účetní pravidelně čistí saldo. Během této činnosti prověřují, zda jsou účty vyrovnané, nebo zda zůstává nepokrytý zůstatek, ať už kladný nebo záporný.
Jedná se o pracný úkol, kterému účetní věnuje až tři dny každý měsíc. Účetní programy obsahují funkci, která proces uzávěrky automatizuje, takže měsíčně ušetříte až desítky hodin práce účetního.
Rychlejší fakturace
Jestliže od vás pravidelní zákazníci nakupují stejné produkty nebo služby a vy jim každý měsíc vystavujete fakturu s identickými údaji, mění se vlastně pouze datum a číslo faktury.
Účetní software tyto faktury vytvoří automaticky – stačí vystavit první doklad a označit ho jako šablonu, kterou následně účetní systém použije pro generování dalších faktur. Systém pak každý měsíc posílá zákazníkům faktury, aniž byste museli jakkoliv zasahovat.
TIP: Účetní program vám z evidovaných faktur připraví podklady pro daňové přiznání. Přečtěte si, jak správně spočítat a zaplatit daň z příjmů.
Tvorba mezd za pár minut
Každý účetní software pro podnikatele obsahuje modul pro tvorbu mezd. Stačí vložit docházku zaměstnanců a systém automaticky vypočítá jejich mzdy. Současně připraví kompletní výplatní lístek s veškerými potřebnými údaji a odešle ho zaměstnancům.
Drobné úkony, které účetní program vyřeší za vás
Účetní program sám stahuje aktuální kurzovní lístek, vyplňuje a exportuje dokumenty pro úřady nebo zálohuje data. Míra automatizace se liší systém od systému, proto si u dodavatele vždy dopředu ověřte, co všechno systém udělá za vás.
Sjednání operativního leasingu je závazek. Než se proto definitivně rozhodnete pro auto na operák, měli byste znát odpovědi na všechny své palčivé otázky. A férová leasingová společnost by vám je měla poskytnout. My vám odpovíme na ty nejdůležitější.
Říká se, že operativní leasing se vyplatí zejména firmám. A je to pravda, protože se s ním pojí řada daňových výhod a v mnoha ohledech je pro firmu lepší než běžný leasing. Ale totéž platí i o podnikatelích, tedy OSVČ. Podívejme se na to, proč je auto na operák výhodnější a jak na něm můžete vydělat.
Koupě auta je v dnešní době hodně finančně náročná a můžete se kvůli ní zadlužit na celé roky dopředu. Málokdo dokáže našetřit na nové auto, a tak vyvstává otázka - je výhodnější půjčit si v bance, vzít si leasing nebo si pronajmout auto na operativní leasing?
Nesoběstačnost ve stáří dělá Čechům starosti. V aktuálním průzkumu IBRS se jí obává přes dvě třetiny lidí. „Každý, kdo má nějakou zkušenost se starostí o nesoběstačného člena rodiny, potvrdí, že vyřešení takové situace není jednoduché. Sehnat příslušné zařízení či zajistit pečovatelskou službu mnohdy zůstane na jeho nejbližších, kteří tuto starost převezmou. Pojištění soběstačnosti by mělo přinést úlevu rodině, zaměstnavatelům a koneckonců i státu,“ vysvětluje Petr Procházka, ředitel Úseku pojištění osob v pojišťovně Kooperativa.
Asistenční služby většina pojišťoven nabízí hlavně u havarijního pojištění, povinného ručení nebo cestovního pojištění. V poslední letech se ale rozšiřují také do oblasti pojištění domácností a nemovitostí.
KOMENTÁŘE k článku Jak ušetřit peníze v podnikání díky automatizaci účetnictví
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.