Banka odmítá poskytnout výpisy z účtu, i když mám službu elektronického bankovnictví s nastavenou roční frekvencí. Je to v souladu se zákonem?

REKLAMA
Běžný účet
17.5.2016 Běžný účet

Dobrý den, mám BÚ u ČS. Mám službu elektronického bankovnictví, kde mám nastavenou roční frekvenci výpisů z účtu. Nyní potřebuji výpis za poslední 3 kalendářní měsíce, ale banka prý není schopná tyto výpisy poskytnout, když je nemám nastaveny. Jak je možné, že mi banka odmítá poskytnout informace o mém BÚ. Není náhodou povinnost měsíčních výpisů ukotvena v zákoně?

Dobrý den,

povinnost poskytovat výpis měsíčně (ani nic podobného) skutečně v zákoně ukotvena není - to by přece nemělo ani smysl řešit tyto detaily zákonem. Jediná zákonná informativní povinnost je jednou ročně Vám sdělit zůstatek na účtu k 31/12 (resp. kdyby to banka neudělala, získala byste silnější postavení při potenciálních reklamacích hlouběji do minulosti).

Nicméně výpisy (ať ty papírové nebo elektronické) jsou již v době internetbankingu zbytečným přežitkem, neboť pomocí internetbankingu si můžete nechat zdarma na dvě kliknutí vygenerovat zcela libovolný přehled za libovolné období - kdykoliv a z pohodlí domova.

Tak jako tak, nejste-li s přístupem ČS spokojena (např. zejména kvůli poplatkům), doporučuji přejít ke konkurenci - na trhu je přes 30 dalších bank, které Vám účet velmi rády povedou a mnohé z nich zcela bez poplatků a podmínek - vyzkoušejte třeba Equa bank.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena