Dobrý den, v pondeli 30.1. jsem odesilala zahranični platbu do Ukrajinske banky A-Bank (swift: UKCBUAUK). Platbu jsem řadne vyplnila, iban, swift, jmeno majitele učtu... Platba asi po pul hodině odešla (bylo asi 12:30) Dneska je pátek a peníze pořad nepřišly, dokonce člověk telefonoval do sve banky na Ukrajine a tam řekli, že žadnou platbu do ted nepřijali... Už jsem posilala asi 4x z č. spořitelny a platba byla do 2 max 3 dnu. Ted jsem odesilala z monety a penize pořad nepřišly a obavam se že ani v pondeli nepřijdou, nejspiš se mi vrati na učet... Mužete mi prosim sdělit, v čem může byt chyba?
Dobrý den,
zahraniční platba může trvat i mnohem déle než 3 pracovní dny, neboť nejde přímo z banky odesílatele do banky příjemce, ale přes tzv. zprostředkovatelské banky. Na Ukrajinu bych počítal min. týden. Pokud někde nastal problém, platba se musí vrátit zpět. Dokud se platba zpět nevrátí, nemůžete posílat další - pak by do cíle mohly dorazit obě platby a těžko byste se domáhala vrácení jedné z nich. Pokud se platba vrátí zpět, ptejte se své banky, proč došlo k zamítnutí platby (obvyklým důvodem v posledních letech je neuvedení důvodu platby do poznámky, přestože se nejedná o povinný údaj). Každá tuzemská banka (ČS, MONETA, atd.) má domluvené své zprostředkovatelské banky, takže je možné, že ČS umí peníze do ukrajinské A-Bank poslat rychleji než MONETA.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?