Proč se zahraniční platba do Ukrajiny zdržuje a jaké mohou být možné chyby?

REKLAMA
Běžný účet
3.2.2017 Platba

Dobrý den, v pondeli 30.1. jsem odesilala zahranični platbu do Ukrajinske banky A-Bank (swift: UKCBUAUK). Platbu jsem řadne vyplnila, iban, swift, jmeno majitele učtu... Platba asi po pul hodině odešla (bylo asi 12:30) Dneska je pátek a peníze pořad nepřišly, dokonce člověk telefonoval do sve banky na Ukrajine a tam řekli, že žadnou platbu do ted nepřijali... Už jsem posilala asi 4x z č. spořitelny a platba byla do 2 max 3 dnu. Ted jsem odesilala z monety a penize pořad nepřišly a obavam se že ani v pondeli nepřijdou, nejspiš se mi vrati na učet... Mužete mi prosim sdělit, v čem může byt chyba?

Dobrý den,

zahraniční platba může trvat i mnohem déle než 3 pracovní dny, neboť nejde přímo z banky odesílatele do banky příjemce, ale přes tzv. zprostředkovatelské banky. Na Ukrajinu bych počítal min. týden. Pokud někde nastal problém, platba se musí vrátit zpět. Dokud se platba zpět nevrátí, nemůžete posílat další - pak by do cíle mohly dorazit obě platby a těžko byste se domáhala vrácení jedné z nich. Pokud se platba vrátí zpět, ptejte se své banky, proč došlo k zamítnutí platby (obvyklým důvodem v posledních letech je neuvedení důvodu platby do poznámky, přestože se nejedná o povinný údaj). Každá tuzemská banka (ČS, MONETA, atd.) má domluvené své zprostředkovatelské banky, takže je možné, že ČS umí peníze do ukrajinské A-Bank poslat rychleji než MONETA.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena