Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ
DH

PROSÍM JAK JE MOŽNÉ ŽE VE SPOŘITELNĚ V OSTRAVĚ MI SDĚLILA PANÍ NA PŘEPÁZCE K MÉMU DOTAZU KDY PO PŘESTĚHOVÁNÍ JSEM ZMĚNILA ADRESU TRV. POBYTU A ŘÁDNĚ NAHLÁSILA ŽE NA STRANĚ SPOŘITELNY JE ADRESA SPRÁVNĚ ALE BOHUŽEL VÝPISY MI STÁLE NECHODÍ.. NA POŠTĚ JSEM SE PTALA TAM CHYBA NENÍ.. TAK DOTAZ KDE JE PRAVDA-???ZA VÝPISY PLATÍM A NEDOSTÁVÁM. DĚKUJI ZA ODPOVĚD HORNÁČKOVÁ

Zdravím,

pošta doručí psaní dle adresy na obálce, tedy problém bude pravděpodobně na straně spořitelny, která na obálku stále uvádí vaši starou adresu. Zkuste překontrolovat vaši korespondenční adresu v internetbankingu.

 

 

HC

zdravim,nize jsem se ptal na vyhodny ucet vedeny v EUR a poradili jste mi Fio banku u ktere ucet mam... problem je ze Fio neni clenem SEPA a z nemecke Sparkasse mi odmitaji poslat penize...nevite o nejakem reseni? dekuji...

Zdravím,

je divné, že německá Sparkasse nechce poslat platbu přes TARGET2, což by pro ni neměl být problém. Jediným řešením asi bohužel bude otevřít účet u větší banky (ČSOB, KB, ČS), kde s platbou nebude problém, ale zapláčete nad poplatky.

C

Dobrý deň, som zo Slovenska a chcela by som uložiť € resp. Kč v Čechách. Na ktoré banky sa vzťahuje ochrana vkladov, resp. do akej výšky platí záruka? Za informáciu vopred ďakujem.

Dobrý den,

pojištění vkladů se vztahuje na všechny banky a družstevní záložny v tuzemsku (seznam zde), přožemč náhrada se poskytuje ve výši 100% až do 100 000 EUR, tedy přibližně 2,5M Kč.

YF

Jsou ve vsech pobockach Prahy 1 smenarny ? Dekuji Y. F.

Zdravím,

o jakou banku by se mělo konkrétně jednat?

PP

Dobrý den, jsem majitelem vkladní knížky na jméno č.7610100801/7940 a bydlím v Praze. Vzhledem k tomu, že příslušná pobočka v Praze byla dnem 30.září 2008 zrušena a nemám možnost se dostavit na jinou Vaši pobočku v republice, můžete mi poradit jakou formou mohu tuto VK zrušit a příslušný obnost převést na svůj osobný účet v České spořitelně. Děkuji.

Dobrý den,

nejsme Sparkasse, ale pouze informační portál sdružující informace o bankovních produktech dostupných na českém trhu. Hlavní nevýhodou klasické papírové vkladní knížky jsou velmi omezené možnosti dispozice se vkladem, kdy je vždy nezbytné osobně navštívit nejbližší pobočku. Můžete zkusit vyjednat v této nestandardní situaci jiný postup, třeba přímo s panem ombudsmanem (tel: 384 344 137/Lukesr@wspk.cz), ale obávám se, že se to stejně bez osobní návštěvy pobočky, ve vašem případě je nejbližší asi v Jindřichově Hradci, neobejde.

P

Dobrý den, měa bych dotaz ohledně založení banky. Jaké kroky jsou nutné a jaké dokumenty? Děkuji za odpověď.

Zdravím,

toto povídaní by bylo na déle, a proto si dovolím citovat poměrně pěkně a stručně zpracovaný komentář ČNB k procesu udělení bankovní licence. V případě potřeby dalších podrobností bychom se spíše domluvili na osobní konzultaci u nás v kanceláři, Smetanovo nábřeží 4, Praha 1.

Jako banka mohou v České republice působit pouze akciové společnosti, které k této činnosti získaly licenci, kterou podle zákona o bankách vydává Česká národní banka. Prvním krokem k získání licence je předložení žádosti, která musí obsahovat náležitosti dané vyhláškou ČNB.

Žádost musí mít písemnou formu a obsahovat kromě základních informací o žadateli i zdůvodnění žádosti obsahující kromě jiného i strategický záměr banky, obchodní plán a analýzu trhu, na kterém banka hodlá působit, a řadu listinných dokumentů, které jsou podkladem pro správní řízení.

V rámci správního řízení, které trvá 6 měsíců, pokud není přerušeno z důvodu vyžádání doplnění žádosti, je posuzována především způsobilost hlavních akcionářů z hlediska jejich finanční síly, odborná a morální způsobilost osob navrhovaných do statutárních a řídících orgánů banky, technické a organizační předpoklady pro výkon navrhovaných činností, reálnost ekonomických kalkulací o budoucí likviditě a rentabilitě banky aj. Minimální výše základního kapitálu pro založení banky je stanovena na 500 mil. Kč a tato částka musí být složena v peněžní formě na předem dohodnutý účet. Licence vydaná na základě posouzení žádosti se vydává na dobu neurčitou a obsahuje výčet činností, které je banka oprávněna provozovat, případně podmínky, které banka musí splnit před zahájením určité povolené činnosti a dodržovat během této činnosti. Uvedení některých činností v licenci může být vázáno na udělení zvláštního povolení (např. poskytování investičních služeb).

V České republice mohou působit i pobočky zahraničních bank, které jsou organizační složkou těchto bank. Zahraniční banky ze zemí mimo Evropskou unii potřebují ke své činnosti rovněž licenci. Řízení k jejímu vydání probíhá obdobně jako v případě bank. V tomto případě je vyžadováno i vyjádření bankovního dohledu ze země, kde má sídlo centrála zahraniční banky a bankovní dohled ČNB při posuzování žádosti spolupracuje s tímto zahraničním regulátorem. Spolupráce se zahraničním regulátorem probíhá též při udělování bankovní licence dceřiné společnosti zahraniční banky (ta je však akciovou společností podle českého práva).

V souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie se rozšířily možnosti podnikání bank se sídlem v Evropské unii. Tyto subjekty mohou využívat tzv. princip jednotné licence, na jehož základě je držitel licence udělené domovským orgánem dohledu oprávněn vykonávat činnosti vyplývající z jeho licence i na území jiného členského státu Evropské unie bez nutnosti žádat o licenci tohoto státu. Činnost osoby využívající výhod jednotné licence na území hostitelského státu podléhá dohledu orgánu domovského státu s výjimkou dohledu nad dodržováním úzce vymezených právních předpisů hostitelského státu. Banka může na území jiného členského státu evropské unie poskytovat služby prostřednictvím své pobočky nebo bez založení pobočky (tedy ojediněle). Pokud hodlá banka poskytovat služby prostřednictvím pobočky, musí pouze splnit tzv. oznamovací proceduru, v rámci které předkládá informace týkající se obchodního plánu, výčtu poskytovaných činností, sídla pobočky, organizační struktury a vedoucího organizační složky. Pokud banka hodlá poskytovat služby bez založení pobočky, musí svůj záměr měsíc před prvním poskytnutím služby na území jiného členského státu Evropské unie oznámit domovskému orgánu dohledu, který toto oznámení do jednoho měsíce zašle orgánu dohledu hostitelského státu.

ZH

Dobrý den chtěl bych se zeptat mám u vaší banky ůčet dlouhou dobu sem ho neužíval byl sem ve výkonu trestu ale těd bych ho potřeboval ale bohužel nemám kněmu žádné doklady jen výpis z účtu a potřeboval bych také zařídit kartu do bankomatu atd.dá se stím něco dělat?

Dobrý večer,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál. Pokud účet nebyl zrušen, měl by být stále funkční a plně k dispozici - doporučuji ověřit na infolince či nejbližší pobočce. Zřízení karty a obnovení přístupu např. do internetbankingu by mělo pak být záležitostí několika málo dní.

NM

Dobrý den, mám takový problém dala jsem v práci špatné číslo účtu a tudíž mi byla odeslána výplata tam kam neměla.Byla jsem se ptát v bance jak mám postupovat,ale nikdo se se mnou moc nebavil.Jen se banka podívala na chybně zadaný účet.kde už bohužel žádné peníze nejsou.Jiné informace mi banka bohužel neposkytla a já ted nevím jak se mám dále zachovat.Byla bych moc ráda kdyby jste mi poradili.Děkuji s pozdravem Mouková

Dobrý den,

banka by Vám měla poskytnout kontaktní údaje na majitele účtu, ale dále to bude již zcela ve Vaší režii. Tedy jakmile získáte informace o protistraně, kontaktujte ji s žádostí o bezodkladné vrácení peněz. Pokud protistrana peníze nevrátí, nezbude Vám než dotyčného zažalovat. Omylem zaslané peníze na účet jsou klasifikovány jako bezdůvodné obohacení se a soudy v takovýchto případech konají na české poměry poměrně rychle (průměrně to celé bez komplikací trvá půl roku až rok od podání žaloby až do vrácení peněz).

PM

Prosím o sdělení jak se přihlásit k účtu do int. bankov. Nikdy nebyly problémy až dnes. Děkuji.

Dobrý den,

o jakou banku se přesně jedná? Problém mohl být způsoben lokálním výpadkem (vyzkoušejte přihlášení s časovým odstupem) či expirací hesla (konzultujte na infolince).

Jan StarčevičBanky.cz

M

Dobry den svagr mi nesl na můj účet peníze a strhli mi 65kc a nechápu proč.!děkuji Vernerova

Dobrý den,

některé banky účtují poplatek cca 40-70Kč za vklad na účet provedený tzv. třetí osobou, tedy osobou, která není majitelem účtu nebo nemá dispoziční práva.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



Rychlé odkazy

Banky v ČR