Dobrý den, dozvěděla jsem se o uzavření Vaší pobočky v Plzni na Doubravce Habrmannovo náměstí, kterou zde ČS provozuje dlouhá léta. Vím, že je podmíněno prodejem domu, kde jste asi v nájmu. Přesto si myslím, že i tato situace má svá řešení. Jsem tímto stavem jako Váš dlouhodobý klient, doubravecký občan, zaměstnanec hospodářské komory Regensburg, ale především dcera stárnoucích rodičů, opravdu velmi znepokojena!!!! Starší generace si převážně nezvykla a na nové poměry (internet, e-mail, nové supermarkety, tržní hospodářství.....) a hlavně už s obtížemi někam dojde, případně i vzhledem k vyššímu věku a nemocem dojede automobilem. Zabýval se prosím někdo při tomto rozhodnutí průměrným věkem doubraveckých občanů. Např. moji rodiče nikdy nebyli v novém Tescu na Rokycanské, kam má být Vaše pobočka přeložena! Proč nevyužít nově rekonstruované prostory v doubraveckém Centrumu, které jsou navíc bezbariérové? Či další krásné na Zábělské třídě? Velmi Vás prosím o zamyšlení se nad tímto rozhodnutím, očekávám Vaše stanovisko a jsem připravena Vás podpořit. Očekávám více orientace nejen na mladé a vídělečně činné spoluobčany, ale především na ty stárnoucí, patřící do jiné generace. Ulehčeme jim život, neberme jim jejich zvyky a obchody a provozovny. Jsem přesvědčena, že zrovna mezi stárnoucí generací má Vaše bankovní instituce pořád hodně dobrých a bonitních klientů, kterým by se měla snažit vycházet maximálně vstříc. I to patří do strategického a komerčního uvažování dobrých manažerů, kterými Vaše instituce určitě oplývá. Děkuji a jsem s pozdravem Mgr. Petra Hrušková
Dobrý den,
nejsme Česká spořitelna ani jiná banka, ale pouze bankovně poradenský portál, tedy do tohoto konkrétního případu nevidíme. Nicméně obecně trendu snižování poboček a nákladů se do budoucna české bankovnictví nevyhne, je to nutný vývoj.
Provozovat pobočku na dobrém místě v centru je poměrně nákladné, platíte vyšší nájem, zaměstnance, energie, dodatečné náklady za práci s hotovostí atd. a lidé jsou ochotni platit na poplatcích čím dál méně, čemuž banky musí nutně přizpůsobit svůj provoz. Vemte si jen, když si příslušník starší generace zajde do banky podat příkaz k úhradě, což zabere 10-15 min času přepážkového pracovníka, což stojí jen na přímé mzdě zaměstnance třeba 30 Kč, s vedlejšími náklady více. A pak tu máme možnost podat příkaz přes internetbanking, kde vše zpracuje systém a operace stojí pár halířů. Internetový převod nabízí moderní banky zdarma, převod na přepážce klasické banky zpoplatňují 20-50Kč za položku. Při průměrných čtyřech příkazech měsíčně to dělá ročně až 2400 Kč, což je pětina měsíčního důchodu, který pobírá většina důchodců...a to už je důvod se zamyslet a začít dělat věci jinak, ne? Přibývá klientů, kteří jsou ochotni ročně utratit za bankovní poplatky max. 0Kč, což je naprosto v pořádku, ale je třeba počítat s tím, že si klienti pak vše budou obstarávat samostatně přes internetbanking.
Pokud máte v blízkém dosahu poštu, doporučuji přejít k Poštovní spořitelně.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, poslala jsem si peníze z Raiffeisenbank na svůj druhý účet do mBank, ale omylem jsem zadala předčíslí 67010 místo 670100. Číslo účtu i kód banky je správně. Peníze nedošly. Jak mám prosím postupovat? Vrátí mi banka peníze znovu na účet? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, vytvořil jsem si průser. A mám exekuci, prý paní exekutorka může vydražit můj podíl. I kvůli částce 12 500 Kč. A má otázka zní - splácet teď sice nemohu a myslím že dva měsíce nebudu ani moci, jelikož s exekucí to je 20 000 Kč a já to opravdu nemohu zaplatit v 6 požadovaných splátkách. Já jsem četl o zákoně který říká, že při tak nízkém dluhu by exekuce na nemovitost neměla proběhnout. Soud je ale jiného názoru. Máme vůbec nějaká práva? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, prosím, jsme rozvedeni, manžel má svěřené 2 děti do péče, ale už 2 roky žijeme opět spolu. Mám insolvenci, ale počítají mi vyživovací povinnost jen na nejmenší dcerku, na dvě starší děti ne. Nechápu proč. Je to tím, že je má v péči on? A dá se to nějak zrušit ta výhradní péče? Moc děkuji za pomoc.
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, mám dotaz ohledně AML např. při poslání hotovosti do zahraničí. Pokud banka požádá o prokázání příjmů, jaké náležitosti musí dokument splňovat? Může jít o daňové přiznání? Pokud se jedná o fakturu, musí být na moje jméno, nebo může být jménem mé zahraniční firmy? Jak případně prokázat příjmy, pokud jsem vlivem okolností (závada disku) o nějaké faktury přišel? Děkuji
Dobrý den, manžel zažádal o insolvenci a pro insolvenčního správce potřebuje učet, který mu ovšem nikde nechtějí zřídit. A jak jsem zjistila, chráněný učet mu povolí jen pokud má nějaký učet obstavený a to žádný nemá. Jak má postupovat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Úrokové sazby hypoték prožívají poměrně turbulentní období. Poté, co se v roce 2020 přiblížily k historickým minimům, začaly opět růst. A to k téměř rekordním výškám. V roce 2023 vyskočily skoro k 6 %. Aktuálně ale znovu klesají. Podívejte se, co vývoj úrokových sazeb hypoték ovlivnilo a jak se úroky v posledních letech měnily.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?