Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s poplatky při refinancování. Jsme u KB, podepsanou smlouvu máme od r. 2018 na 2,5 mil. Kč. Když chci udělat vyčíslení zůstatku, tak mi to jejich kalkulačka ukazuje kolem 80 tis Kč za předčasné splacení HÚ za účelně vynaložené náklady (toto přeci nejsou administrativní náklady). Několik Vašich odpovědí zde bylo, že banky můžou účtovat pouze max. 1% a nejvíce 50 tis. Kč. Toto se ale podle zákoníku týká jen při prodeji, nikoliv pře refinancování HÚ k jiné bance. KB absolutně nerespektuje vyjádření ČNB a stojí si za svým tvrzením. Dostal jsem taky informaci, že údajně mají jít s ČNB do soudního sporu ohledně účelně vynaložených nákladů (ostatní banky prý čekají, jak tento spor dopadne, aby si nastavily podle toho své poplatky). Nicméně ČNB vydala prohlášení, že tyto vysoké poplatky bude hlídat a může uložit pokutu bance. Zatím nás tedy odkázali na finančního arbitra. Má se cenu pouštět do nějakého sporu, když banka (KB) jedná proti zákonu vydanému ČNB? Mám nějakou šanci na snížení poplatku?
Dobrý den,
současná situace je přesně taková, jak jste ji popsal. Zákon o spotřebitelském úvěru stanovuje max. výši pokuty na 1% ze splácené částky, max. 50 000 Kč, a musí se jednat o účelně vynaložené náklady banky (od podpisu úvěrové smlouvy musí uplynout min. 24 měsíců). ČNB dále svým dovysvětlením omezila účelně vynaložené náklady na administrativu a vyloučila úrokové náklady, ušlý zisk, atd.
Komerční banka toto neakceptovala a několik klientů se s ní soudí. Osobně bych bral soud jako poslední možné řešení, vždy je lepší hledat smírnou cestu. Kontaktujte prosím naše hypoteční poradce, kteří s Vámi vše proberou a doporučí nejlepší možné řešení.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím, jakmile je uhrazena poslední splátka z insolvence, která byla na 5 let (60 splátek), tak další plat už bude automaticky vyplacen bez srážek? A je třeba o tom informovat mzdové oddělení nebo o tom vědí, že to je poslední splátka a další měsíc nemají nic už srážet? Děkuji
Přeji dobrý den, 11.3. se ukončilo přihlašování pohledávek a 3.4. 2024 mam schůzku z insolvenčním správcem. Zatím platím odměnu. Když se sejdu 3.4. 2024 s ins. správcem, kdy začnou normální srážky? A jak to probíhá s ins. správcem? Jsem nervózní. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Rozhodnutí financovat pořízení vlastního bydlení pomocí hypotečního úvěru předchází pečlivé počítání, vybírání nemovitosti, hledání jiných možných řešení. Když na něj ale dojde, pak každý doufá, že mu banka žádost schválí. Není tomu tak ale vždy, banka prověřuje celou řadu informací, pokud žadatel její podmínky nesplní, pak žádost zamítne. Víte, z jakých důvodů k tomu dochází nejčastěji?
Potřebujete dokončit rekonstrukci, ale úspory na vašem účtu se tenčí? Pomůže vám hypotéka na refundaci. Proplatí vám prostředky, které už jste do nemovitosti vložili. A dá vám tak peníze na dokončení oprav.
Česká národní banka se v rámci březnového zasedání Bankovní rady rozhodla k opětovnému snížení všech tří hlavních sazeb v ekonomice. Všechny tři sazby klesají o půl procentního bodu. Jak se pokles projeví v oblasti hypoték či dalších půjček a jak v oblasti spoření?