Zdravím, na sociální síti FB jsem přijal mezi své přátele starší paní z Francie, která mi obratem nabídla určitou nemalou sumu peněz, kterou by mi chtěla věnovat, jelikož má rakovinu a zbývá jí několik měsíců života. Poslala mi odkaz na jejího právníka, se kterým mám dále komunikovat. Ověřoval jsem si jeho identitu dle jeho emailu a skutečně se zřejmě jedná o známého právníka z Francie. Kontaktoval jsem ho a on nyní po mně chce vyplnění dotazníku, číslo konta mé banky a ofocený občanský průkaz, aby mohl zařídit převod peněz z banky té paní na mé konto v bance. Nevím co si o tom mám myslet a jestli nemůže zneužít moje osobní údaje ve svůj prospěch. Zatím po mně nechce žádné finance na poplatky. Podotýkám, že jeho identita je opravdu zřejmě pravá. Ověřoval jsem si jí ze třech různých odkazů na Googlu, kde jsou oficiální stránky jeho advokátní kanceláře v Paříži. Děkuji za vaši odpověď.
Dobrý den, zaplacený balík na dobírku platební kartou k účtu. Protože se jednalo o podvod v dodaném zboží, požádala jsem banku o pozastavení platby. Bohužel u karty to nejde. Je na trhu banka, která tuto službu u podvodu umožňuje? Banka na dotaz nesdělí číslo účtu na který finance odešli. Je to v pořádku?
Dobrý den, chtěla bych se zeptat co dělat, když jsem naletěla podvodníkovi, který se vydával za firmu a nabízel auta s akontací (20 tisíc jsem mu poslala na účet). Vše s daným podvodníkem bylo v pořádku do doby kdy měl auto dovézt na požadovaný čas a tvrdil, že je v zácpě. A po celém dni čekání ani auto ani peníze nebyly k sehnání. Psala jsem danému podvodníkovi o vrácení peněz a bohužel bez jeho odpovědi, pouze si zprávy četl. Jediné co mám je naše konverzace a jeho údajné jméno, pod kterým psal. Chtěla bych peníze získat jakkoliv zpět.
Pokračování dotazu č. 19914: Dobrý den, odpovídal jste tu na dotaz ohledně Mufis kapela. Bohužel má známá se dostala do svízelné situace, nebyla tak chytrá jako pán kterému jste odpovidal, a jiné organizaci pod doménou této Mufis kapely poslala něco přes 20 000 Kč. Co může dělat? Bude mít smysl když podá trestní oznámení?
Dobry den, mne se stalo pred par dny neco podobneho. Pise mi pan co ma rakovinu pres whatsapp, cislo je rumunske a cislo na pravnika je moldavske. Chce osobni schuzku v Italii v nemocnici. Neverim tomu, ale snazila jsem se s nim chvili psat. Prijde mi to jako podvod. Mam z toho strach.
Dobrý deň, toto mi poslali zo zberného účtu, jeden poplatok som im už poslal. Dear client, We received the transfer on our transit account intended for you to receive in amount of USD 25,600.00 USD. The recipient details in order for us to process the transaction: RECIPIENTS NAME : Petr Tomsej BANK NAME : FIO banka IBAN : CZ5920100000002800972579 SWIFT : FIOBCZPPXXX COUNTRY : Česká republika BANK ADDRESS : Hodonín , Národní třída 79 , 695 01 In order for us to process the transaction to required details, please, pay the following commissions: Bank commission 5% $1,280 Transfer commission 10% $2,560 Foreign exchange commission BTC TO CZK $310 Subtotal: $4,150 Note: Please find enclosed the invoice for commission payment. Due to bank restrictions, we receive commission payment only in BTC from Non-England residents. The commission payable to the wallet number: bc1q5zksj3glkc2c4pyuqkseq6umsk96rm8eqkg03d *Please notice, that the term of free holding of the funds on our transit account is 7 days, after you will be charged the holding fee. ___________ Sincerely yours, Mgr. James Melton Business Transit Department + 447490414609 (WhatsApp only)
Ale neposielal som im to na kryptoúčet, trval som na tom, aby mi poslali účet v českých korunách, čo sa aj stalo a na ten som poslal sumu, volal som potom s tým človekom z banky, potvrdil príjem sumy a peniaze mi mali prísť na účet do 3 dní, nič neprišlo, tak som volal na tie čísla, po týždni / mali školenie v Londýne/ moja managerka, ktorá robila obchody /Metaversesworld/ , po tom čo som jej povedal, že ešte nemám peniaze, povedala, že zistí prečo. Potom mi prišiel mail, ktorý som vám skopíroval ten prvý, neviem , čo mám robiť, som z toho znechutený. Ďakujem za radu a pomoc
Petr
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.