Dobrý den, mám účet u Poštovní spořitelny a nyní jsem dostala s výpisem účtu vyzvání k aktualizaci mého souhlasu se zpracováním osobních údajů. A hlavně že musím osobně dorazit na pobočku. Je tam dána možnost i telefonicky, ovšem tam mě na čísle 800 023 003 striktně odmítli, že se musím dostavit osobně. Jsem po těžké nemoci a ležící, takže s lůžkem tam nepojedu a zástup rodiny odmítnut. Ptám se tedy, ten souhlas je nutný k další spolupráci nebo být nemusí? Pokud ano tak jak dál? Beru na účet dávky a platím inkaso a telefon. Děkuji za radu co dál a s pozdravem
Dobrý den,
aktualizovaný souhlas se zpracováním osobních údajů (v rámci implementace GDPR) určitě lze udělit po telefonu. Většina bank má tuto operaci na jedno kliknutí přes internetbanking. Doporučuji ignorovat výzvy Poštovní spořitelny k osobní návštěvě pobočky. Buď se jedná o naprosté amatérství na straně banky v implementaci procesů, nebo se Vás pod falešnou záminkou snaží vtáhnout do osobního kontaktu a něco nepotřebného Vám prodat (půjčku, pojištění, spoření). Upřímně nevím, co je horší.
Minulý týden jsme tu řešili dotaz jiného klienta, kterému Poštovní spořitelna odmítla vyplatit na pobočce peníze i po předložení OP (opět fatální pochybení banky). Nechcete i Vy tuto banku nebanku vyměnit za přívětivější alternativu? Doporučuji běžný účet od Equa bank, kde máte jednoduše vše zdarma (včetně neomezených výběrů z bankomatů všech bank) a to zcela bez podmínek. Účet lze založit z pohodlí domova, banka za Vámi s podpisem smlouvy pošle zdarma kurýra. Dále veškerou administrativu řešíte pomocí přehledného internetbankingu. Žádné telefonáty ani návštěvy poboček.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím, jsme rozvedeni, manžel má svěřené 2 děti do péče, ale už 2 roky žijeme opět spolu. Mám insolvenci, ale počítají mi vyživovací povinnost jen na nejmenší dcerku, na dvě starší děti ne. Nechápu proč. Je to tím, že je má v péči on? A dá se to nějak zrušit ta výhradní péče? Moc děkuji za pomoc.
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, mám dotaz ohledně AML např. při poslání hotovosti do zahraničí. Pokud banka požádá o prokázání příjmů, jaké náležitosti musí dokument splňovat? Může jít o daňové přiznání? Pokud se jedná o fakturu, musí být na moje jméno, nebo může být jménem mé zahraniční firmy? Jak případně prokázat příjmy, pokud jsem vlivem okolností (závada disku) o nějaké faktury přišel? Děkuji
Dobrý den, manžel zažádal o insolvenci a pro insolvenčního správce potřebuje učet, který mu ovšem nikde nechtějí zřídit. A jak jsem zjistila, chráněný učet mu povolí jen pokud má nějaký učet obstavený a to žádný nemá. Jak má postupovat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Dobrý den, založili jsme si účet pro dceru s omezenou svéprávností. Soud rozhodl, že opatrovníkem a disponentem bude manželka. Nic více okolo toho, ani částka tam není v rozhodnutí. Při založení úctu na dceru jsme tento doklad předložili. Banka Creditas nám teď blokuje převody peněz z běžného účtu na spořící a to již 4. den. Ačkoli tvrdí, že do 15 000 Kč nám to povolí. Mají na to právo nám něco povolovat, omezovat a nechávat si peníze a neplatit úrok? Oni dle mého laického názoru sprostě parazitují na penězích mé dcery, pro kterou teď neumíme koupit nic nad patnáct tisíc a úrok který jsme mohli mít si také nechávají. Zboží které bylo v akci jsme také nemohli koupit, tím dochází k dalším škodám.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?
UniCredit Bank s platností od 25. 4. 2024 upravuje cenotvorbu pro hypoteční úvěry - zavádí tzv. Aktivitu na účtu.