mBank je mladá dynamická banka, která svoji první pobočku v Čechách otevřela v roce 2007. Vstřícná, mobilní, výhodná, transparentní a přátelská filosofie mBank s levnými a jednoduchými službami zaujala už miliony klientů v Polsku, na Slovensku a také v České republice. mBank je mladá dynamická banka, která svoji první pobočku v Čechách otevřela v roce 2007. Mateřská polská skupina mBank (dříve BRE Bank) je součástí německé Commerzbank. Jako první moderní nízkonákladová banka v ČR přišla s konceptem bezplatného účtu bez podmínek. Tento koncept drží do současnosti a nevypadá to, že by plánovala svou filosofii měnit. Zřiďte si běžný účet u mBank, a naplno využívejte bezplatného vedení účtu, výběrů z bankomatů (nad 1 500 Kč), bezplatného online a mobilního bankovnictví i většiny finančních transakcí, včetně sepa plateb. mBank do České republiky vstoupila v listopadu roku 2007. Jako první přinesla klientům nový samoobslužný model, na jehož základě si klienti sami spravují každodenní bankovní transakce a běžný účet obsluhují přes internetové, mobilní a telefonické bankovnictví. Pobočky mBank služby klientům nenabízí, ale slouží spíše jako poradenská centra a ke sjednání hypotéky.Přestože dnes již většina bank funguje ve standardu internetového a mobilního bankovnictví, mBank zůstane tím průkopníkem, který bezplatné a samoobslužné (přímé) bankovnictví na českém trhu zavedl. Různé bonusy a výhody v době založení byly (vedle plně online bankovnictví) malou českou bankovní revolucí. mBank také patřila k prvním, u nichž jste si mohli zřídit účet na dálku, přes internet. Vstup této nízkonákladové polské banky nové generace na český trh klientům předvedl, že i banka může být vstřícná, levná, transparentní a ke klientům přátelská. mBank Jako první vnesla na český trh malou revoluci v podobě nulových poplatků téměř za všechny služby, čímž přilákala velký zájem nových klientů a jejich počet rychle vzrostl. Aktuálně jich je okolo 800 tisíc.Přímé bankovnictví mBankHlavním krédem mBank jsou nulové poplatky za vedení účtu a všechny základní bankovní operace -výběry z bankomatů (nad 1 500 Kč), převody v běžném režimu (za okamžitou platbu je poplatek 1 Kč), příchozí i odchozí platby do zemí EU a EHP (v eurech) apod. Hlavním komunikačním kanálem se zákazníky je internet a mobilní aplikace, kde lze jednat s živým operátorem. Také telefon (mLinka). U mBank tedy plnohodnotně funguje, tzv. přímé bankovnictví.Pobočky mBank provozuje buď jako Finanční centra, nebo kiosky. Finanční centra jsou klasické pobočky, kde zaměstnanci nabízí různé produkty a najdete je ve větších městech (jde ale o banku bez hotovostní pokladny, využít tu však můžete vkladového bankomatu). Na pobočkách se dá vedle podání žádosti o založení nových produktů přiřazovat disponenty k účtům, nebo nahlásit změnu osobních údajů, a také podávat reklamace a rušit jednotlivé produkty.Finanční centra mBank jsou v Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Hradci Králové, Plzni a Zlíně. V ostatních městech jsou jen tzv. mKiosky. mKiosky jsou menší stánky obvykle v obchodních centrech, aby byly dostupnější klientům. V mKiosku si klienti mohou zřídit základní produkty, jako je běžný účet, spoření, spotřební úvěr.. Mají delší otevírací dobu, internetové terminály a bezplatné přímé spojení na mLinku.mBanka se soustředí převážně na bezhotovostní operace, a proto není možné vkládat ani vybírat peníze na pobočce. Co je specifikum, že nemá vlastní bankomaty v ČR, ale peníze lze vybrat ve všech bankomatech ostatních bank a na pobočkách konkurenčních bank v rámci Cashadvance (výběr peněz na pobočkách bank nebo ve směnárnách pomocí platební karty), nebo u obchodníků podporujících tzv. Cashback (vyplacení hotovosti při nákupu placeného kartou). Hotovost lze u mBank uložit prostřednictvím vkladomatu na pobočkách a v některých kioscích.Historie mBankmBank v ČR začala působit jako retailová větev polské BRE Bank, později mBank S.A. a německé Commerzbank. Jak o první zavedla samoobslužný model bankovnictví, kdy si zákazník celý účet i všechny transakce spravuje sám přes internetové nebo telefonické bankovnictví. V Polsku se mBank stala jednou z nejúspěšnějších bank a jen samotná značka je nejsilnějším bankovním brandem na trhu.mBank svou výhodností, mobilitou a srozumitelnými službami oslovila přes sedm miliónů klientů v Polsku, ČR a na Slovensku. V únoru 2014 prošla mBank největší změnou ve své historii, když zavedla inovované internetové bankovnictví, změnila firemní logo a design. V Polsku tyto změny přišly ještě o rok dříve. Za dobu své existence získala banka na českém trhu mnoho ocenění a téměř tři čtvrtě miliónů klientů.mBank během své existence na českém trhu získala mnohá ocenění, a to nejen za spotřebitelské produkty (účty, spoření, půjčky), ale také za produkty podnikatelské, především za mKonto Business.Vlastnictví mBankmBank spadá pod polskou mBank S.A. a pod německou Commerzbank AG, která je druhá největší v zemi se sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Připomeňme, že s Commerzbank se na českém trhu setkáváme již od roku 1992. Soustředí se ale výhradně na firemní a privátní klientelu, českému spotřebiteli proto příliš známá není.Ocenění mBankmBank sbírá ocenění za nejlepší produkty a služby v průběhu celé své historie. K nejúspěšnějším letům patřily roky 2019 a 2020.