Kontokorent ČSOB z roku 2013: Je možné napadnout zesplatnění úvěru a záznam v registru?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, v roce 2013 jsem si vzala kontokorent u ČSOB pro přítele, v roce 2014 jsem tam poslala určitou částku a měla jsem za to, že je to uhrazene a ukončené, tím že mi nechodily žádné dopisy ani upomínky jsem to považovala za vyřízenou věc. Nyní jsem si zadala o půjčku a zjistila jsem, že jsem v registru, nechala jsem si zaslat výpisy a v Brki mám záznam 7/2016 kdy byl úvěr zesplatnen. Je možné toto napadnout, bránit se tomu, když mě nikdo neinformoval o tom, že tam něco dlužím a po 2 letech mi to zesplatni a dají mě do registru? Kdybych to věděla, tak to samozřejmě uhradím. Předem děkuji za odpověď Romana

Dobrý den,

1) kontokorent je téměř nejdražší možný způsob, jak si půjčit peníze (dražší už je snad jen kreditní karta) - příště doporučuji spotřebitelský úvěr za 7-9%. 

2) neposlat upomínku a rovnou dát klienta do databáze neplatičů nepovažuji osobně za férový způsob jednání, banka Vás nejprve měla vyzvat k zaplacení dluhu - bránit se proti tomu je ale těžké. Není to nelegální, spíš neslušné. K výmazu záznamu dochází 4-5 let od prohřešku, tedy znovu si budete moci půjčit nejdříve 7/2020. Doporučuji ČSOB kontaktovat a domluvit se na doplacení dluhu (jinak hrozí riziko exekuce) - třeba se Vám podaří domluvit i výmaz z registrů.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena