Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #22449, Penzijní spoření - vybrala jsem výsluhovou penzi, co dál?

Penzijní spoření - vybrala jsem výsluhovou penzi, co dál?, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
21.11.2023 Spoření

Dobrý den, 15 let mám penzijní připojištění u NN pojišťovny. V říjnu jsem vybrala polovinu naspořené částky (výsluhová penze) . Nyní je mi 46 let, zůstatková naspořená částka je přes 120 tis. Poradíte mi, jak nyní nadále naložit a pokračovat s pojištěním? Lze částku a další spořené peníze (měsíčně spořím 1 500 Kč) nějak lépe zhodnotit? V tuto chvíli mám pocit, že spoření moc výhodné není. Velice předem děkuji za odpověď.

Dobrý den,

doporučuji současné penzijní připojištění převést do nového doplňkového penzijního spoření, dynamické nebo vyvážené fondy. Staré penzijní připojištění garantuje přinejhorším nezáporné zhodnocení, ale výměnou za tuto jistotu nulové ztráty nabízí jen velmi nízké zhodnocení (při zohlednění inflace se Vám úspory spíše znehodnocují). Nové doplňkové penzijní spoření nabízí výrazně vyšší možné zhodnocení, ale již negarantuje přinejhorším nezáporné zhodnocení (v některých letech může docházet k zápornému zhodnocení). Toto nové penzijní spoření funguje na trhu od roku 2013. Lze tak objektivně zhodnotit historii posledních 10 let, kdy zejména dynamické a vyvážené fondy dosáhly velmi slušných výsledků - viz náš srovnávač penzijních spoření.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena