Dobrý večer, mám dotaz a takový problém. Mam účet u Fio a stalo se mi, že k ním platba či výber bezkontaktně (posléze zadání pinu) trvá 3-4 dny než jim to dojde. Díky tomu jsem omylem (při bujaré oslavě a posilněn alkoholem) vybral dle lístků 54,362,- takže jsem díky tomuto v minusu. Problém je, že banka se mnou nekomunikuje a problém ani snad řešit nechce. Největší problém je ten, že jsem k tomu ztratil i doklady. Chci se zeptat jak tedy dál? Někde jsem četl, že je to bráno jako zpronevera (2-18 let vězení). Coz je pro mě nemilé vzhledem k tomu, že jsem mladý (22) student + pracující :( . Děkuji.
Dobrý večer,
každá platba kartou se vždy z účtu odepíše se zpožděním 3-4 dny, nicméně do tohoto momentu zaúčtování je na účtu zaznamenána blokace na zaplacené částky (a je vidět ponížený disponibilní zůstatek účtu). Toto není specifikum Fio banky, takto fungují platební karty obecně (u všech bank). Vždy je viditelný disponibilní zůstatek.
Ohledně minusového zůstatku na účtu - není to žádná zpronevěra či tragédie, za to nic nehrozí. Je to jen dluh - peníze, které jste si od banky půjčil a musíte je splatit. Problém je v tom, že na rozdíl od půjčky či kontokorentu jste si ty peníze půjčil "bez dovolení", což banka toleruje, ale bude za to účtovat vyšší úrok. Ohledně nekomunikace banky - tady není moc co komunikovat. Peníze jste si půjčil, musíte je vrátit. Čím dříve tak učiníte, tím lépe (bude to levnější - menší úrok). Vážnější problém by nastal až tehdy, kdybyste se po delší dobu neměl k tomu dluh splatit. Pak by hrozila exekuce.
Peníze jsou jako oheň či auto - dobrý sluha, ale špatný pán. Jakmile jste pod vlivem alkoholu, odložte všechny myšlenky na testování platební karty či internetbankingu stranou. Velmi jednoduše je možné si zničit celý život. Výběr a "rozfofrování" 50 000 Kč je velmi nepříjemné a pro studenta dvojnásob, ale není to likvidační - možná to tedy byla draze koupená životní zkušenost.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?