Dobrý den, před časem jsem zaplatil svojí bezkontaktní platební kartou KB na internetu poplatek 150 kč za hudební službu Spotify. Kartu jsem kvůli tomu odemknul pro platbu na internetu a následně zamknul. Po měsíci si služba Spotify strhla dalších 150 Kč ze ZAMČENÉ KARTY. Já jsem prováhal čas zrušení prodloužení, ale o to nejde. Jde o to, že původní platba z odemčené karty je i v internetovém bankovnictví jako PLATBA NA INTERNETU. Nová platba, která proběhla ze zamčené karty, je označena jako PLATBA U OBCHODNÍKA. Platba proběhla bez fyzické přítomnosti karty jako platba u obchodníka. Je to vůbec možné? Hledal jsem na internetu, ale nikde o tom není zmíňka,, že se to někomu stalo.
Dobrý den,
druhá platba by měla být vyhodnocena jako on-line a tedy neprovedena ze zablokované karty. U kategorie "platba u obchodníka" musí být vždy fyzicky přítomna karta. Z mého pohledu se pravděpodobně jedná o technický nedostatek buď na straně KB nebo na straně provozovatele on-line plateb Spotify. Tak jako tak bych to KB nahlásil a počkal, jak se zachová. Min. proto, aby se tento nedostatek odstranil.
Ani bankovní systémy nejsou dokonalé, viz zprávy z minulého týdne o "talentovaném" mladíkovi, který obešel limit pro bezkontaktní transakce do 500 Kč u UniCredit Bank (limit je max 10x500 Kč, potom je třeba zadat PIN a transakce je online ověřena oproti zůstatku na účtu - on po překročení limitu vynuloval počítadlo ověřením PINu své karty v bankomatu dotazem na zůstatek účtu a dál pak vesele utrácel do mínusu - bez online ověřování zůstatku na účtu před každou karetní transakcí).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, insolvenci jsem ukončila v roce 2021. Byla doplaceno a o půl roku dříve, vzhledem k dobrým příjmům byla splacena na 100%. Minulý rok v létě jsem byla na 3 měsíční PN a bohužel jsem se ocitla ve finanční tísni a dostala jsem se znovu do bludného kruhu. Je možné zažádat znovu o oddlužení? Díky za radu.
Dobrý den, manžel si vede jako OSVČ daňovou evidenci, je plátce DPH, přiznání podává každý měsíc. Právě jsem zjistila, že mu v evidenci chybí dvě přijaté faktury s DPH v listopadu 2023. Přiznání k dani z příjmů za 2023 má již podané. Je možné je dát do účetnictví v letošním roce a DPH si odečíst? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám insolvenci a splaceno téměř 15%. Bohužel jsem cca 5 měsíců bez zaměstnání kvůli zranění a posílám jen 1 100 Kč. Mám v plánu si zařídit živnost. Lze to? Informují o tom správce. A jaká je částka, co musím hradit na sociální a zdravotní pojištění? Musím hned cca 7 500 Kč, i když nebude příjem velký?
Dobrý den, žiji již 50 let v zahraničí a mám běžný účet v české bance. Nyní prodávám byt a nebudu již mít adresu v Česku. Mohu si ponechat svůj účet? A jak zařídit doručování výpisů bez adresy v Česku? Nemám internetové bankovnictví u banky ani smart mobil s českým číslem, pouze smart mobil s britským číslem. Je možné posílat výpis z účtu na můj email?
Dobrý den. Poslední tři roky žiji a pracuji v zahraničí (v Rakousku). Veškeré příjmy mám zde a samozřejmě je také daním a každý rok podávám daňové přiznání. Mám však stále trvalý pobyt v ČR (u rodičů). Původně jsem si myslela, že ve chvíli, kdy vše řádně zdaním a přiznám v zemi, kde reálně všechno vydělám a žiju, tak by mělo být vše v pořádku, poslední dobou mi však začal vrtat hlavou onen nezrušený trvalý pobyt. Chtěla jsem se proto zeptat. Zdali mě čekají nějaké problémy nebo případné sankce, pokud jsem za roky, kdy žiji v zahraničí české daňové přiznání neřešila. Z Česka jsem za celé tři roky neměla vůbec žádný příjem a většinu roku (cca 300 dní v roce) jsem se zdržovala na rakouském území. Předem děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
České banky nezapomínají ani na děti. V jejich nabídce najdete dětské účty i platební karty. Kdy začít přemýšlet o založení těchto finančních produktů, které banky je nabízí, jaké jsou jejich podmínky a podle čeho vybírat?
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
Zdědili jste nemovitost a už teď se děsíte toho, jak vysokou dědickou daň zaplatíte? Dobrou zprávou je, že už před několika lety došlo ke zrušení dědické daně. I přesto je však třeba počítat s určitými náklady. Pojďme se společně podívat na to, jak to bylo dříve s dědickou daní i na to, jakým nákladům se nevyhnete.