Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Mám staré penzijní připojištění z roku 2010 u KB. Za prvé bych chtěla transformovat penzijko do nového penzijního spoření a za druhé bych ho chtěla převést k jiné bance, protože zhodnocení u KB mi přijde malé. Šlo by to převést k jiné bance aniž bych přišla o státní podporu a dosavadní zhodnocení nebo ho musím zrušit a udělat si úplně nové? Děkuji
Dobrý den, mam obstaveny účet, chodí mi na něj peníze, které mi proplácí firma, u které pracuji na IČO. Teď mi tam přišla platba od finančního úřadu: přeplatek daně, které měl syn, přeplatek daně dcery. A dcera dostala kompenzační bonus od finančního úřadu, který byl odeslán také na můj účet a strhli i ten kompenzační bonus. Bohužel při podávání jak té žádosti o kompenzační bonus, tak pro podání daňového přiznání jsme nevěděli, že pár dní před připsáním platby budu mít obstavený účet. Je nějaká možnost, aby ty platby byly vráceny? Dcera musí platit jiné výdaje spojené s podnikáním a teď o kompenzační bonus přišla a mohla by se dostat do situace, kdy nebude mít z čeho zaplatit elektřinu a ostatní svoje výdaje. Ja jí pomoct také nemůžu, když mi byl obstaven účet, takže jsme zůstali úplně bez příjmů. Děkuji
Dobrý den, invalidní důchod mi chodí na účet, který je veden na manžela (já jsem vedena jako disponent). Manžel má obstaven účet a já jsem bez příjmu. Dříve mi chodil důchod složenkou, ale při mém zdravotním stavu byly stále komplikace kvůli vyplácení. Může exekutor zabavit i důchod, který je na moje jméno? Na výpisu z účtu je to napsané. A ještě bych se chtěla zeptat, jestli musí na pobočku manžel, aby vyplatili aspoň to životní minimum nebo mužů ja, když jsem disponent? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám účet u Poštovní spořitelny a od července 2021 odmítají posílat měsíční výpis z účtu na email. Přešli prý na nový systém. Můžete mi prosím poradit, zda existuje nějaká banka, která má vedení účtu zdarma a zároveň zdarma zasílání výpisu z účtu (jakoukoli formou)? Nechápu, že zasílání výpisu na email je tak strašně složitá a namáhavá práce.
Dobrý den, jak nejlépe naložit s naspořenou částkou přes 1 mil. u vážně nemocné "mladé" osoby, která žije v sociálním zařízení? Částku zatím nechce dávat svým blízkým a příbuzným. Chce ji nechat "ležet" na jednom spořícím účtu. Vzhledem ke zdraví není možné osobní vyřizování na pobočce. Vše musí jít na dálku (telefonický hovor) a pouze přes návštěvu kurýra v zařízení (podpis smlouvy). Děkuji za odpověď.
Dobrý den, uvažuji o insolvenci. Pobírám ID 3. stupně a zároveň pracuji. Mám 7 spořebitelských úvěrů, většinou nebankovních. Splácím je už dlouho, ale u některých hradím v podstatě jen úroky a jistina neubývá. Už to nezvládám měsíčně splácet, je to dohromady cca 22 tisíc. Jak to je, jestliže je ID 3. stupně a mám výdělek? Mohu žádat o variantu 3 roky a splátku 2 200 Kč nebo budu vzhledem k dalšímu příjmu splácet víc? Moc děkuji za odpověď!
Dobry den, chci se zeptat, s manzelem jdeme do insolvence, mame dluh cca 150 tisic od ruznych poskytovatelu pujcek. Od Zapla nam byl poslan email, ze nas uver je v mimosoudnim vymahanim. Otazka je, kdyz budeme uz v insolvenci, muzou na nas poslat exekutora? A jeste jedna otazka prosim, kdyz se veritel neprihlasi pred insolvenci, budu muset po ukonceni cele te insolvence doplatit ty dluhy nebo muzou poslat exekutora? Nebo to bude soudem smazane?
Dobrý den, jsem cizinec a mám v České Republice dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání. Chtěl bych začít investovat do cenných papírů. Zkoušel jsem se zaregistrovat u Degiro brokera a chtělo to po mně Daňové identifikační číslo (TIN). V nápovědě bylo napsáne, že v případě občanů České Republiky je to kombinace CZ + rodné číslo. Bohůžel nebylo nic napsáne o daňových rezidentech ČR, kteří nejsou občany ČR. Nejsem OSVČ, ale mám přídělené Rodné číslo. Mám dotaz, co bych měl použit jako Daňové identifikační číslo (TIN), případně kam bych se měl obratit, abych jej měl přídělené? Předem děkuji za Váš čas a ochotu, s pozdravem a přáním hezkého dne.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.