Platba

Tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?

Petr Jermář
27 032  zodpovězených dotazů
Na vaše dotazy odpovídá
Petr Jermář
Hlavní analytik Banky.cz
Platba

Proč mi nepřišly peníze na účet?

Dobrý den, proč mi nepřišly ještě peníze na účet?

Rene G. Před 23 hodinami

Dobrý den, kdo a proč Vám měl poslat peníze na účet? Tuzemská platba z banky do banky trvá max. 1 pracovní den. Dotaz doporučuji směřovat na toho, kdo Vám měl poslat peníze. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Změna VS u provedené platby

Dobrý den, dnes jsem poslal bance na účet 2068500107/2600 (Skylink) platbu 2 058 Kč. Při zadávání variabilního symbolu jsem zadal špatné číslo. Místo 42783502240 jsem zadal číslo 2783502240. Specifický symbol je 115. Jak to lze opravit? Za odpověď a

Karel S. 25.11.2025

Dobrý den, variabilní symbol u provedené platby změnit nejde. O chybném VS informujte příjemce platby (Skylink), který bude díky tomu schopen Vaši platbu správně identifikovat. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba do USA

Dobrý den, potřebuji zjistit IBAN pro účet v USA.

Hlaváč J. 25.11.2025

Dobrý den, platební údaje (číslo účtu, kód banky atd.) Vám sdělí příjemce platby. V USA se IBAN systém nepoužívá, údaje pro provedení platby dostanete v jiném formátu. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Vyjmutí platby ze SIPO

Dobrý den, mám SIPO placené z účtu, kterým hradím plyn, elektřinu a od února i poplatky za televizi a internet od Vodafonu. Od výše uvedeného měsíce jsme přešli k jinému nájemci, vše řádně zrušili, veškeré přístroje vrátili. Přesto nám bohužel Vodafo

Blahníková E. 23.11.2025

Dobrý den, vyjmutí předepsaných plateb ze SIPO je třeba řešit přímo u instituce, která platby předepisuje (ve Vašem případě Vodafone) - navštivte jejich pobočku a požádejte o vysvětlení plateb a případné vyjmutí ze SIPO.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nedoplatky poplatků ČT a ČRo

Dobrý den, v období 9-11/2025 zřejmě neproběhly platby poplatků ČRo a ČT. Bylo by možné zjistit, kolik činí případný nedoplatek?

Eduard M. 21.11.2025

Dobrý den, přesnou výši nedoplatků Vám sdělí ČT a ČRo (ten, komu poplatky dlužíte). Za ČT se platí 150 Kč/měsíc, za ČRo 55 Kč měsíc.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba z UniCredit Bank do České spořitelny

Dobrý den, dnes ráno byla odeslána částka z banky UniCredit Bank. Kdy budou peníze v České spořitelně?

Jaromir T. 19.11.2025

Dobrý den, pokud byla platba do výše 400 000 Kč a zadána jako okamžitá, byly peníze připsány na účet u ČS do 1 minuty od odeslání z UniCredit Bank. V opačném případě dorazí platba na cílový účet nejpozději následující pracovní den (zítra). 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Zrušení rezervované platby

Dobrý den, můžete mi poradit, jak mám zrušit platbu ze svého účtu, která nebyla ještě poslána příjemci Temu, ale byla na účtu rezervovaná? Děkuji za odpověď, Hana

Hana N. 18.11.2025

Dobrý den, o zrušení platby zkuste prosím požádat přímo vaši banku. V závislosti na přesném stavu a povaze platby ale nemusí být zrušení možné. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Komu a proč manžel platí?

Dobrý den, manžel má v bankovnictví nastavenou trvalou roční platbu 2 000 Kč na účet  46246/5500. Neví co je to za platbu. Děkuji za odpověď

Tomáš Š. 18.11.2025

Dobrý den, ani my nevíme, komu a proč manžel tuto částku posílá. Tento účet je veden u Raiffeisenbank (kód banky 5500). Více info z veřejně dostupných zdrojů bohužel zjistit nelze.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nekompletní číslo účtu

Dobrý den, komu patří číslo účtu 4779796003?

Anna D. 13.11.2025

Dobrý den, toto číslo účtu není kompletní, chybí kód banky (4 číslice za lomítkem). 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Chybně zadané účty

Dobrý večer, omylem jsem dnes večer na účet jiné banky poslal dvě platby. Co mám udělat, aby se peníze vrátily? Děkuji, Miloš

Miloš K. 12.11.2025

Dobrý den, pokud šlo o překlep v čísle účtu (zadaný účet neexistuje), vyčkejte prosím 2 pracovní dny - platby se vrátí automaticky zpět jako nedoručené. Jde-li o existující účty a znáte-li jejich majitele, požádejte je o vrácení plateb. Neznáte-li ma

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Jak poslat peníze?

Dobrý den, potřebuji poslat 1 635 Kč, jak na to?

LATOCHOVÁ 7.11.2025

Dobrý den, platbu z účtu na účet zadáte snadno a rychle z pohodlí domova přes internetové či mobilní bankovnictví. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba nebyla připsána na účet příjemce

Dobrý den, odeslal jsem platbu 8 052 Kč na účet č. 486914004/2700 do Hornbachu, reference platby 140201458302, 28.10.2025. Platba na účet Hornbachu nedorazila. Stanislav

Stanislav Š. 5.11.2025

Dobrý den, platba na cílový účet buď dorazila nebo se vrátila zpět na Váš účet (nemohla zůstat v meziprostoru). Pokud se Vám platba nevrátila zpět na Váš účet, byla připsána na účet příjemce. Doporučuji kontaktovat Hornbach a zkusit s nimi platbu doh

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Žádost o vrácení platby

Dobrý den, žádost o vrácení platby jsem už odeslala. Zatím se nic neděje. S pozdravem, Marcela

Mgr. M. 5.11.2025

Dobrý den, doporučuji vyčkat na další instrukce ze strany Vaší banky. Banky se snaží tyto žádosti vyřizovat co nejrychleji, ale s ohledem na aktuální vytížení pracovníků banky může vše trvat až 30 dnů. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Bankovní účet GoPay platební brána

Dobrý den, prosím, komu patří tento účet? Před časem jsem objednala trička, platba šla na tento účet 107-6903660277/0100. Vše bylo v pořádku a teď bych chtěla opět objednat, ale nepamatuji si firmu. Moc děkuji za odpověď. Lenka

Bláhová L. 2.11.2025

Dobrý den, tento účet patří společnosti GoPay (provoz platební brány). Firmu dodávající trička tak z této informace bohužel nezjistíte.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba na účet Revolut

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho trvá platba z českého účtu na účet u banky Revolut. Děkuji

Žaneta 1.11.2025

Dobrý den, platba z českého účtu na účet u banky Revolut trvá obvykle 1-2 pracovní dny. Platby mezi účty u banky Revolut jsou okamžité.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Neprovedla se okamžitá platba

Dobrý den, dnes jsem si z Partners banky odeslal okamžitou platbu 1 500 Kč na účet ČSOB, ale peníze nepřišly. Obě banky říkají, že u nich problém být nemůže. Co mam teď dělat?

Karel M. 31.10.2025

Dobrý den, platba se pravděpodobně provedla nikoliv jako okamžitá. Vyčkejte 1 pracovní den, peníze byste měl mít na účtu nejpozději v pondělí.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Vrácení platby, chybné číslo účtu

Pokračování dotazu č. 26828: Dobrý den, děkuji za odpověď. Majitele účtu na jehož účet jsem peníze odeslala bohužel neznám. Proto jsem očekávala, že banka mi v nalezení majitele pomůže. Hezký den

Mgr. M. 30.10.2025

Dobrý den, banka Vám v tomto pomůže. Po vyplnění žádosti o vrácení platby vyzve banka majitele účtu k navrácení peněz. Pokud dotyčný peníze dobrovolně nevrátí, poskytne Vám banka informace (jméno majitele účtu, adresa) pro vedení soudního sporu (s tí

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba z Ruska do ČR

Dobrý den, prosím vás, jak bych mohla poslat peníze z Ruska tady k nám do ČR? Děkuji za odpověď.

Eva K. 26.10.2025

Dobrý den, na Rusko byly uvaleny sankce z důvodu útoku na Ukrajinu a páchání válečných zločinů. Platební styk mezi ČR a Ruskem byl z důvodu sankcí přerušen. Přímo tak peníze poslat nelze.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Zvýšení nájmu přes SIPO

Dobrý den, používám SIPO. V září mi zvedli nájem. Musím to někde hlásit nebo to bude automaticky zvednuto? Děkuji

Jitka S. 10.10.2025

Dobrý den, zvýšení nájmu placeného přes SIPO řešit nemusíte. Pronajímatel bytu sám na SIPO nechá předepsat zvýšené platby.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platil jsem pokutu kartou DP Bratislava

Dobrý den, platil jsem na Slovensku kartou prostřednictvím přenosného terminálu příjemce. V bankovním výpisu z účtu není číslo účtu příjemce ani jméno příjemce. Je tam pouze zkrácený název, který by mohl odpovídat více firmám např. s podobným názvem.

Josef N. 8.10.2025

Dobrý den, uvádění zkráceného názvu příjemce platby není neobvyklé. Pátrání po skutečném příjemci platby v zahraničí může být komplikované a nemusí se Vám pro nižší částky vyplatit. Z pohledu banky je vše v pořádku (Vy jste kartou dobrovolně zaplatit

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Předčíslí při platbě do mBank

Dobrý den, mám účet u České spořitelny. Chci z mobilu odeslat platbu na mBank s kódem 6210. Pokud ale vyplním předčíslí 670100, tak nemůžu pokračovat. Je to předčíslí nutné? Děkuji

Milan 7.10.2025

Dobrý den, zadání předčíslí 670100 při platbách na běžné retailové účty do mBank je nutné. Doporučuji kontaktovat technickou podporu ČS.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Kdy mi přijde platba?

Dobrý den, kdy mohu čekat připsání peněz při zadání platby z účtu 107-3533220237/0100 (thepay) v pátek kolem 17:40 na Air Bank?

Martina 4.10.2025

Dobrý den, platba Vám dorazí na Váš účet nejpozději následující pracovní den (pondělí). 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
1 2 3 ... 1229