Dobrý den, pracuji na Islandu a příjem mám v Islandské koruně (ISK). Rád bych si převedl peníze na český účet. Mám Fio banku. Počítám s převodem částky něco větší než 100 000 Kč (CZK). Počítám také s tím, že banka na Islandě bude mít nějaké poplatky a Fio Banka též. Bohužel s tím nic nenadělám. Island je součástí European Free Trade Association (EFTA), a také součástí European Economic Area (EEA). Island není v EU, ale je součástí Šengenského prostoru. Můj dotaz se týká toho jak jestli je dobré udělat převod pěněz ISK na CZK, nebo když bych si založil Eurový účet v bance, zda bude transakce bez mnoha zbytečných převodů měny. Slyšel jsem, že při převodu peněz z ISK na CZK je v převodu zahrnutý kurz nejprve na z ISK na EUR a poté z EUR na CZK, máte s tím nějakou zkušenost? Pokud bych měl Eurový účet u Fio banky vyhnu se tím dvojímu (vícenásobnému) převodu v transakci? Dále by mě zajímalo, jak by to bylo v případě kdybych měl USD účet? (USD v budoucnu využiji více než-li EUR) Poslední zmíňka Pokud víte cokoli více o této problematice, budu rád za jakoukoli další vaší připomínku, radu nebo informaci, kterou je nutné vědět předem. Nebo za jakoukoli radu. Přeji hezký den a předem děkuji za odpovědi. S pozdravem, Ladislav
Dobrý den,
pro příjem zahraničních plateb doporučuji běžný účet od Equa bank, která si za příchozí SEPA platby (v EUR v rámci EU) účtuje jen 9 Kč a za ostatní zahraniční platby (např. ISK z Islandu) pouze 29 Kč. Účet může být veden v CZK, EUR i USD a je vždy zdarma a bez podmínek. Neznám podmínky a kurzy islandských bank, ale možná nejvýhodnějším řešením by bylo z islandského účtu odeslat do ČR rovnou eura či dolary (na účet vedený v EUR/USD). Tím by došlo pouze k jedné konverzi.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?