Banky.cz Banky.cz Články Pojištění Hledáte pojištění auta, domácnosti nebo na cesty? Myslete i na asistenční služby

Hledáte pojištění auta, domácnosti nebo na cesty? Myslete i na asistenční služby

Hledáte pojištění auta, domácnosti nebo na cesty? Myslete i na asistenční služby
8.2.2021, Pojištění

Pomoc s odtahem auta, zajištění instalatéra nebo například vyhledání lékaře v zahraničí. S tím vším vám pomůžou asistenční služby. Najdete je u celé řady pojištění. Přesto je lidé využívají mnohem méně, než by mohli.

Spousta lidí si asistenční služby spojuje hlavně s povinným ručením a havarijním pojištěním, kde vám pomůžou s řešením poruch a nehod. Bez ohledu na to, jestli chcete jen vyměnit píchlé kolo, sháníte odtah nebo potřebujete náhradní auto.

A pomůžou vám i v případě, že do auta natankujete benzín místo nafty (nebo opačně).

Rozsah služeb se liší podle ceny i poskytovatele

Jakmile potřebujete asistenci, stačí vytočit číslo, které dostanete od své pojišťovny. Nebo volat na linku 1224, kterou využívají všechny pojišťovny.

Operátor vám poradí, jak dál postupovat a zajistí potřebnou pomoc.

Pokud na ni tedy máte nárok. Rozsah asistenčních služeb se totiž liší. A to jak podle poskytovatelů, tak podle typu sjednané asistence.

Čím vyšší balíček asistenčních služeb si sjednáte, tím víc toho pro vás pojišťovna udělá. A tím víc za něj také zaplatíte. Proto si předem promyslete, jaké služby pro vás mají smysl.

Asistenční služby vám pomůžou i v zahraniční

Podobně vám asistenční služby pomůžou také u cestovního pojištění. Když se zraníte, onemocníte nebo třeba vaše dítě poškodí vybavení v hotelu, měli byste co nejdřív zavolat asistenční službu.

Operátor vám poradí, jak situaci řešit a pomůže vám najít nejbližšího lékaře. Pojišťovny navíc nabízí i pomoc s tlumočením.

Také v tomto případě se rozsah i výše pojistného plnění u asistenčních služeb často liší. Myslete na to už při výběru pojistky a hledejte takovou, která nabízí opravdu vše, co potřebujete. Ani stovky kilometrů do domova tak nezůstanete odkázaní jen sami na sebe.

Asistence u pojištění nemovitosti a domácnosti

Zatímco u cestovního nebo havarijního pojištění většina lidí s asistenčními službami počítá a je připravená je využít, jsou pojistky, u kterých je to jinak. Konkrétně je to:

První z nich kryje škody na konstrukci vašeho domu či bytu (tedy například na stěnách či střeše), zatímco druhé vám pomůže nahradit ukradené či poškozené vybavení. Obě pojistky mají ale jedno společné – při jejich sjednání automaticky získáte i asistenční služby.

A to 24 hodin denně bez ohledu na víkendy či státní svátky.

Vždy volejte nejdřív pojišťovnu

Přesto jsou asistenční služby u pojištění nemovitosti a domácnosti využívané poměrně málo. Tvrdí to alespoň samotné pojišťovny. Podle nich totiž klienti často zapomínají, že mají na tyto služby nárok.

Někdy se stává, že si na to vzpomenou až po návštěvě řemeslníka. A poté chtějí od pojišťovny, aby vše proplatila.

Většinou ale mají smůlu. Vždy totiž musíte nejdřív zavolat do pojišťovny a domluvit se s ní na dalším postupu. Operátor vám pak zpravidla zajistí požadovaného opraváře, který u vás zazvoní do několika hodin od nahlášení problému.

Proplácení služeb, které si sjednáte přímo, pojišťovny odmítají. Existují ale i výjimky.

Například Allianz a Česká pojišťovna umožňují využít i služby řemeslníků, které si seženete sami. Ovšem jen v případě, že pojišťovna aktuálně nemůže zajistit rychlý zásah. Proto musíte v každém případě nejdřív zavolat na asistenční linku a na podobném postupu se domluvit.

Stejně postupuje i pojišťovna Direct, u které si můžete nechat proplatit zásah zámečníka. Opět se na tom ale musíte nejdřív domluvit s pojišťovnou.

Na co se asistenční služby vztahují

Také u pojištění domácnosti a pojištění nemovitosti platí, že se rozsah asistenčních služeb liší podle pojišťoven i zvoleného produktu. Mezi typickými zásahy, na které se asistenční služby vztahují, patří například pomoc:

  • zámečníka, když si zabouchnete dveře,
  • instalatéra, když u vás praskne potrubí s vodou,
  • nebo opraváře, který spraví například porouchaná kamna.

Obvykle se to ale vztahuje jen na nutné opravy při havarijních situacích. Tedy když například můžete vytopit sousedy.

S kapajícím kohoutkem vám tedy asistenční služba pojišťovny určitě nepomůže.

Zároveň se stále častěji můžete setkat s asistencí například při:

  • záchraně dat z počítače,
  • opravě pračky nebo ledničky,
  • likvidaci rojících se vos či včel před vaším domem.

Musíte se vejít do limitu

Podobných služeb nabízejí pojišťovny víc. Nesetkáte se s nimi ale všude. Liší se podle poskytovatele i podle toho, jestli jste ochotní si připlatit za nadstandardní asistenci.

Navíc počítejte s tím, že se při využití asistenčních služeb musíte vejít do určitého limitu. Týká se jak celkové částky, tak počtu zásahů za rok. V praxi tak můžete mít nárok například jen na dva zásahy ročně v celkové ceně do 4 000 korun. Cokoliv nad tuto částku hradíte ze svého.

Přesné limity i počet hrazených zásahů se opět liší podle podmínek konkrétního poskytovatele.

I když ale nejsou asistenční služby neomezené, určitě je vezměte při výběru pojištění v úvahu. Obvykle je totiž využijete mnohem častěji než samotnou pojistku. Proto se vyplatí, když pokryjí vše, co můžete potřebovat. Samozřejmě za rozumnou cenu.

ANKETA k článku "Hledáte pojištění auta, domácnosti nebo na cesty? Myslete i na asistenční služby"

Využíváte asistenční služby pojišťoven?
Počet odpovědí: 90

KOMENTÁŘE k článku Hledáte pojištění auta, domácnosti nebo na cesty? Myslete i na asistenční služby

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Uniqa pojišťovna dokončila sloučení s Axou. A je číslem 5 na trhu

Uniqa pojišťovna dokončila sloučení s Axou. A je číslem 5 na trhu

13.9.2021, Pojištění, Autor: Jan Klusák

Hotovo, Uniqa pojišťovna už je pátým největším pojistitelem na českém trhu. Rozhodlo o tom spojení s Axa pojišťovnou a Axa životní pojišťovnou. Uniqa díky tomu převzala 800 000 jejich klientů. A svůj tržní podíl navýšila na skoro 8 %.

Pojišťovny už vyplatily 1 miliardu za škody po tornádu

Pojišťovny už vyplatily 1 miliardu za škody po tornádu

16.8.2021, Pojištění, Autor: Jan Klusák

Pojišťovny už vyřídily přes 45 % škod po silných bouřkách a řádění tornáda na jižní Moravě. Zatím vyplatily 1,1 miliardy korun. Celkově ale počítají s tím, že lidem zaplatí zhruba 5x tolik.

Zájem o pojištění nemovitostí rekordně roste. Kvůli tornádu

Zájem o pojištění nemovitostí rekordně roste. Kvůli tornádu

19.7.2021, Pojištění, Autor: Jan Klusák

Škody za víc než 15 miliard korun. I to je následek nedávných bouří a tornáda, které se prohnalo jižní Moravou. Kromě škod na zdraví i životech a zničených domů či aut měli ještě další důsledek. Prakticky hned po těchto tragických událostech si lidé začali sjednávat nové pojistky.

5 tipů, jak správně pojistit dítě

5 tipů, jak správně pojistit dítě

21.6.2021, Pojištění, Autor: Jan Klusák

Pojištěný už od narození. I to je případ některých dětí, jejichž rodiče podlehnou nátlaku pojišťovacích agentů v porodnici. Nejen, že taková pojistka přichází zbytečně brzo, ale může být nevýhodná.

Pojistka proti Covidu? Pojišťovny hlásí nové možnosti

Pojistka proti Covidu? Pojišťovny hlásí nové možnosti

24.5.2021, Pojištění, Autor: Jan Klusák

Už víc než rok je tu s námi pandemie koronavirové nemoci COVID-19. A spolu s ní také omezené cestování a řada rizik, které na nás doma i ve světě číhají. Nezapomínají na ně ani pojišťovny. Některé z nich proto nedávno představily nové produkty – týkají se nejen cestování, ale i očkování proti COVID-19.



Banky v ČR