Pomoc s odtahem auta, zajištění instalatéra
nebo například vyhledání lékaře v zahraničí. S tím vším vám pomůžou asistenční
služby. Najdete je u celé řady pojištění. Přesto je lidé využívají mnohem méně,
než by mohli.
Spousta lidí si asistenční služby spojuje
hlavně s povinným ručením a havarijním pojištěním, kde vám pomůžou s řešením
poruch a nehod. Bez ohledu na to, jestli chcete jen vyměnit píchlé kolo,
sháníte odtah nebo potřebujete náhradní auto.
A pomůžou vám i v případě, že do auta natankujete benzín místo nafty (nebo opačně).
Jakmile potřebujete asistenci, stačí vytočit číslo, které dostanete od své pojišťovny. Nebo volat na linku 1224, kterou využívají všechny pojišťovny.
Operátor vám poradí, jak dál postupovat a zajistí potřebnou pomoc.
Pokud na ni tedy máte nárok. Rozsah asistenčních služeb se totiž liší. A to jak podle poskytovatelů, tak podle typu sjednané asistence.
Čím vyšší balíček asistenčních služeb si sjednáte, tím víc toho pro vás pojišťovna udělá. A tím víc za něj také zaplatíte. Proto si předem promyslete, jaké služby pro vás mají smysl.
Podobně vám asistenční služby pomůžou také u cestovního pojištění. Když se zraníte, onemocníte nebo třeba vaše dítě poškodí vybavení v hotelu, měli byste co nejdřív zavolat asistenční službu.
Operátor vám poradí, jak situaci řešit a pomůže vám najít nejbližšího lékaře. Pojišťovny navíc nabízí i pomoc s tlumočením.
Také v tomto případě se rozsah i výše pojistného plnění u asistenčních služeb často liší. Myslete na to už při výběru pojistky a hledejte takovou, která nabízí opravdu vše, co potřebujete. Ani stovky kilometrů do domova tak nezůstanete odkázaní jen sami na sebe.
Zatímco u cestovního nebo havarijního pojištění většina lidí s asistenčními službami počítá a je připravená je využít, jsou pojistky, u kterých je to jinak. Konkrétně je to:
První z nich kryje škody na konstrukci vašeho domu či bytu (tedy například na stěnách či střeše), zatímco druhé vám pomůže nahradit ukradené či poškozené vybavení. Obě pojistky mají ale jedno společné – při jejich sjednání automaticky získáte i asistenční služby.
A to 24 hodin denně bez ohledu na víkendy či státní svátky.
Přesto jsou asistenční služby u pojištění nemovitosti a domácnosti využívané poměrně málo. Tvrdí to alespoň samotné pojišťovny. Podle nich totiž klienti často zapomínají, že mají na tyto služby nárok.
Někdy se stává, že si na to vzpomenou až po návštěvě řemeslníka. A poté chtějí od pojišťovny, aby vše proplatila.
Většinou ale mají smůlu. Vždy totiž musíte nejdřív zavolat do pojišťovny a domluvit se s ní na dalším postupu. Operátor vám pak zpravidla zajistí požadovaného opraváře, který u vás zazvoní do několika hodin od nahlášení problému.
Proplácení služeb, které si sjednáte přímo, pojišťovny odmítají. Existují ale i výjimky.
Například Allianz a Česká pojišťovna umožňují využít i služby řemeslníků, které si seženete sami. Ovšem jen v případě, že pojišťovna aktuálně nemůže zajistit rychlý zásah. Proto musíte v každém případě nejdřív zavolat na asistenční linku a na podobném postupu se domluvit.
Stejně postupuje i pojišťovna Direct, u které si můžete nechat proplatit zásah zámečníka. Opět se na tom ale musíte nejdřív domluvit s pojišťovnou.
Také u pojištění domácnosti a pojištění nemovitosti platí, že se rozsah asistenčních služeb liší podle pojišťoven i zvoleného produktu. Mezi typickými zásahy, na které se asistenční služby vztahují, patří například pomoc:
Obvykle se to ale vztahuje jen na nutné opravy při havarijních situacích. Tedy když například můžete vytopit sousedy.
S kapajícím kohoutkem vám tedy asistenční služba pojišťovny určitě nepomůže.
Zároveň se stále častěji můžete setkat s asistencí například při:
Podobných služeb nabízejí pojišťovny víc. Nesetkáte se s nimi ale všude. Liší se podle poskytovatele i podle toho, jestli jste ochotní si připlatit za nadstandardní asistenci.
Navíc počítejte s tím, že se při využití asistenčních služeb musíte vejít do určitého limitu. Týká se jak celkové částky, tak počtu zásahů za rok. V praxi tak můžete mít nárok například jen na dva zásahy ročně v celkové ceně do 4 000 korun. Cokoliv nad tuto částku hradíte ze svého.
Přesné limity i počet hrazených zásahů se opět liší podle podmínek konkrétního poskytovatele.
I když ale nejsou asistenční služby neomezené, určitě je vezměte při výběru pojištění v úvahu. Obvykle je totiž využijete mnohem častěji než samotnou pojistku. Proto se vyplatí, když pokryjí vše, co můžete potřebovat. Samozřejmě za rozumnou cenu.
Pojistka na blbost. Takto se zjednodušené říká pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Je nezbytnou součástí finančního zajištění každého člověka, chrání před finančními následky škod, které byste neúmyslně způsobili třetím osobám. Přečtěte si vše podstatné o pojištění odpovědnosti za škodu, včetně odpovědí na časté otázky ohledně odpovědnostních pojistek.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?
Máte sjednané povinné ručení a chcete ho zrušit? V tom případě jste se pustili do čtení toho správného článku. Dozvíte se v něm, kdy je možné povinné ručení zrušit a přiblížíme vám proces výpovědi povinného ručení krok po kroku.
Podle policejních statistik v roce 2023 šetřila policie 94 945 dopravních nehod. Reálně číslo je ale pochopitelně násobně vyšší, protože k řadě nehod není třeba přivolat policii. Jak postupovat v případě, že se dopravní nehoda nevyhnula ani vám a jak škodnou událost nahlásit pojišťovně?
Každý majitel vozidla má zákonnou povinnost mít sjednané povinné ručení. Ne všichni řidiči však mají jasno v tom, co povinné ručení kryje. Pojďme se tedy společně podívat na to, co obvykle povinné ručení obsahuje a na co se naopak nevztahuje a také na to, co ovlivňuje cenu povinného ručení.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli není podvod platit pojištění půjčky předem. Smlouva mi byla zaslána. I mi pán který mi chce půjčit zaslal foto první strany občanky. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
jde o podvod, nikomu žádné peníze neposílejte. Potřebujete-li půjčit peníze, požádejte o půjčku v bance nebo u licencované nebankovní společnosti. Nabídky emailem/na sociálních sítích od soukromých osob a firem jsou všechno podvody. Cílem podvodníků je z Vás vytáhnout peníze pod smyšlenými záminkami (pojištění, poplatky atd.).
Dobrý den, mám penzijní připojištění (transformované fondy), chtěl bych přejít na DPS. Letos mi bude 60 let. Platí pro mě po převodu, že musím mít DPS minimálně 10 let, nebo ho mohu ukončit dříve? Pokud dříve, budu nějak krácen/penalizován? Předem Vám děkuji. Pěkný den
Dobrý den,
při přechodu z penzijního připojištění (transformované fondy) do DPS (účastnické fondy) se Vám započítává doba strávená v PP. Neplatí tak pro Vás min. doba spoření v DPS 5-10 let. Přechod do DPS vřele doporučuji.
Dobrý den, náhle zemřel otec mého nezletilého syna. Vlastnil několik nemovitostí, z nichž tři jsou na hypotéku. Chtěla bych se tedy zeptat, jak se postupuje dál v takové situaci. Náš společný syn je jeho jediné dítě. Je mu teprve 7 let. Se zemřelým jsme nebyli manželé a ani už spolu nějakou dobu nežijeme. Proto bych ráda věděla, jestli jako synův opatrovník budu muset hypotéky dál platit, aby o dědictví nepřišel. Jestli měl bývalý partner nějakou pojistku nevím. Děkuji za radu.
Dobrý den,
pokud měl otec dobré životní pojištění, budou hypotéky doplaceny z pojistek a syn zdědí nemovitosti. V opačném případě bude třeba hypotéky převzít a dále splácet nebo dluh umořit jiným způsobem (např. prodej části nemovitostí). Dědictví můžete jako celek přijmout nebo odmítnout (pak by dědic nedědil ani majetek ani dluhy, což by se Vám velmi pravděpodobně nevyplatilo).
Dobrý den, chci si vzít úvěr v cizině, ale chtějí dopředu zaplatit pojištění. Smlouvu už mám. Pan mi poslal i svoji vyfocenou občanku. Může to být podvod?
Dobrý den,
samozřejmě jde o podvod. V cizině Vám nikdo nepůjčí ani korunu. Všechny nabídky zasílané emailem a po sociálních sítích jsou podvody. Podvodníci z Vás budou jen tahat peníze (poplatek za sjednání, pojištění atd.), ale slíbené peníze Vám nepošlou. Potřebujete-li půjčit peníze, oslovte tuzemské banky. Pomůže Vám srovnávač půjček.
Je pojištění, které kryje případy všech nahodilých pojistných rizik a škod, které by se klientovi mohly přihodit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMJe poměr, ve kterém se pojistné rozděluje mezi zvolené investiční fondy. Alokační poměr pojistného si určuje sám klient (pojistník), který je pojištěný a ten je také oprávněný v průběhu plateb pojistného a trvání smlouvy alokační poměr měnit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMje soubor služeb, který poskytuje pojišťovna, nebo jí najatá společnost pro klienty (pojistníky). Může být poskytován bezplatně (je v ceně pojistky), nebo bývá připlácen klientem.
Jedná se například o radu klientovi po telefonu jak postupovat při hlášení dopravní nehody, pomoc při zajištění autorizovaného servisu, zajištění služby náhradního vozidla, a pod.
Je služba klientovi v případě pojistné události hrazena pojišťovnou. Výše asistenčních služeb je závislá na zvolení limitů pojistného.
Například při povinném ručení, kdy je prostřednictvím asistenční služby klientovi hrazen odtah vozu do servisu, nebo náhradní vůz. U pojištění domácnosti například zámečník pro odemknutí zabouchnutých dveří, oprava domácích spotřebičů, a pod.
KOMENTÁŘE k článku Hledáte pojištění auta, domácnosti nebo na cesty? Myslete i na asistenční služby
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.