Banky.cz Banky.cz Havarijní pojištění

Havarijní pojištění

Zatímco povinné ručení mít musíte, zřízení havarijního pojištění vám zákon neukládá. Jenže zatímco první typ pojistky řeší pouze škody, které způsobíte ostatním, havarijní pojištění chrání vás a vaše vozidlo. A to nejen před škodami, které vzniknou při nehodě, ale i před těmi, které vám způsobí vandalové nebo rozmary počasí.

Na co se havarijní pojištění vztahuje

Pojištění auta řeší škody, které vzniknou například:

  • při dopravní nehodě,
  • srážkou se zvěří,
  • ukradením vozidla,
  • vandalismem (například poškrábání, polití barvou nebo ulámání zrcátek),
  • živelnými katastrofami (například povodněmi, pádem stromu nebo kroupami)
  • nebo pádem předmětu.

Je jen na vás, proti jakým rizikům se pojistíte. Pojišťovny většinou nabízí balíčky, které pokrývají různé škody. Z nich si vyberete takový, který vám nejvíc vyhovuje.

Zvolit můžete i variantu all-risk. Tedy komplexní pojištění auta, které vás ochrání před všemi uvedenými událostmi. Toto pojištění bývá sice nejdražší, zároveň se ale nemusíte bát škody, na kterou byste nebyli připravení.

 

Nejvýhodnější nabídka pojištění od profesionálů

89% klientům najdeme
výhodnější pojištění
POVINNÉ
Váš telefon


FAQ

  • Platí havarijní pojištění i v zahraničí?

    U havarijního pojištění si musíte územní planost ověřit v pojistných podmínkách vaší pojišťovny.  Některé pojišťovny poskytují slevu za havarijní pojištění, které platí pouze na území ČR. Proto je možné, že pojištění v zahraničí ve vaší pojistce není. Určitě si proto rozsah krytí pohlídejte.

  • Na co se havarijní pojištění nevztahuje?

    Havarijní pojištění nehradí škody, které způsobíte třetím osobám. K tomu slouží povinné ručení.

  • Můžu si sjednat havarijní pojištění i na starší auto?

    Ano, některé pojišťovny nabízejí pojištění i pro 13 let stará vozidla. Není to ale standardem. Z naší zkušenosti doporučujeme, abyste si u starších aut raději nechali spočítat varianty s havarijním pojištěním i bez něj. Podle toho se pak rozhodněte.

  • Mám bonusy pouze z povinného ručení. Můžu je využít i na havarijní pojištění?

    Ano, většina pojišťoven umožňuje převod bezeškodního průběhu z povinného ručení i na havarijní pojištění. Pokud tak máte bonusy z povinného ručení, můžete díky nim získat i slevu na pojistném.

  • Může pojišťovna zkrátit nebo zcela odmítnout plnění?

    V některých situacích ano. Jsou to například případy, kdy způsobíte nehodu pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky. V takovém případě reálně hrozí, že vám pojišťovna nic nezaplatí.
    O peníze z pojistky přijdete také v případě, že vozidlo není ve způsobilém technickém stavu a nemá platnou technickou kontrolu (STK). Stejně tak se plnění krátí, když například v zimě havarujete na letních pneumatikách.

Články o pojištění v pojišťovacím magazínu

Zájem o pojištění ztráty zaměstnání vzrostl o 53 %. Lidé mají větší strach o práci

Zájem o pojištění ztráty zaměstnání vzrostl o 53 %. Lidé mají větší strach o práci

12.10.2020, Autor: Jan Klusák

Větší strach o práci. A také větší poptávka po pojištění ztráty zaměstnání. I to jsou dopady koronavirové pandemie.

Číst článek
Jak se správně pojistit, když pronajímáte byt

Jak se správně pojistit, když pronajímáte byt

28.9.2020, Autor: Jan Klusák

Pronájem bytu nebo domu znamená na jednu stranu jistý výdělek, na stranu druhou je to vždy určitý risk. Svůj majetek totiž svěřujete lidem, které většinou moc neznáte. Je proto rozumné přemýšlet o kvalitním pojištění.

Číst článek
Pojištění elektroniky: na co si dát pozor při pojištění mobilu a notebooku

Pojištění elektroniky: na co si dát pozor při pojištění mobilu a notebooku

14.9.2020, Autor: Jan Klusák

Mobilní telefony a počítače jsou téměř neodmyslitelnou součástí našich životů. Stačí ale malá nehoda a z drahého zařízení je hromada součástek. A proto je tu pojištění mobilu nebo notebooku. Díky němu získáte peníze na nákup nového vybavení. Podívejte se, jak pojistka funguje a na co si dát pozor.

Číst článek
Čtěte více
Novinky, zajímavosti a tipy ze světa financí a bankovnictví přesně psané pro běžného uživatele

Dotazy k pojištění v naší poradně

Pojištění nemovitosti a úmrtí

22.10.2020

Pokračování dotazu č. 11544: Dobrý den, omlouvám se, ale já právě jen chci předejít obvinění z její strany, že jsem něco zrušil a peníze si nechal, aby z toho nemohl být malér. Jinak pojištění bylo čerstvě před smrtí placené (5 000 Kč). Tak bych nerad se dostal do sporu, že jsem to zrušil a peníze si nechal. Děkuji za odpověď.

23.10.2020 Odpoveď našeho experta

Dobrý den, děkuji za doplnění. Nejspravedlivější by tedy bylo pojištění nemovitosti zrušit a přeplatek rozdělit rovnoměrně mezi všechny dědice? Zděděnou nemovitost budete pravděpodobně stejně muset znovu pojistit na své jméno (nepojištěná nemovitost představuje značné riziko), tedy to co vyinkasujete na přeplatku za zrušené pojištění po zemřelém, pravděpodobně obratem zainvestujete do nového pojištění.

Číst článek

Pojištění nemovitosti a dědictví

22.10.2020

Dobrý den, když druhý dědic chce, abych u pojišťovny zrušil pojistku na nemovitost, kterou jsme dědili a je to chvíle co byla zaplacena zesnulou (takže je jasné, že by vraceli peníze). To by byl podvod, protože nebyly peníze v dědickém řízení a o pojištění nemovitosti jsem nevěděl. Poradíte mi co dělat prosím? Pojištění je psané na zesnulou. Děkuji za odpověď.

23.10.2020 Odpoveď našeho experta

Dobrý den, pojištění nemovitosti vychází u průměrné nemovitosti na pár tisíc korun ročně. Právě jste zdědili nemovitost s hodnotou v řádech statisíců až milionů korun. Přijde Vám přiměřené se s dědici handrkovat kvůli vratce pojistného a hovořit o podvodu? Pojistku v případě úmrtí pojištěného zrušit můžete (pojišťovně je třeba předložit úmrtní list). 

Číst článek

Zaplacené pojistné a promlčecí lhůta

1.10.2020

Pokračování dotazu č. 11367: Dobrý den, odpovídal jste na můj dotaz v poradně. Promlčecí lhůtu chápu, to mi je jasné, ze smluvních vztahů. Ale domnívám se, že v tomto případě již smluvní vztah neexistoval od doby ukončení smlouvy, a tudíž by se mělo postupovat podle obecné promlčecí lhůty 10 let, jako u bezdůvodného obohacení. Děkuji za váš názor. 

23.10.2020 Odpoveď našeho experta

Dobrý den, subjektivní promlčecí lhůta (tedy od momentu, kdy jste o existenci bezdůvodného obohacení vědět mohla nebo měla) činí 3 roky. Objektivní promlčecí lhůta (od momentu, kdy k události došlo) činí 10 let. Smluvní strany si mohou sjednat i jiné lhůty (kratší lhůty než zákonem stanovené nemohou být v neprospěch slabšího). Ve Vašem případě pojišťovna pravděpodobně uplatňuje lhůtu 4 let, tedy ve Váš prospěch o rok delší. Aby šlo aplikovat objektivní lhůtu (10 let), musela byste soud přesvědčit, že jste o existenci bezdůvodného obohacení vědět nemohla a neměla (což se zdá být téměř nemožné, neboť jste platby měla pod svou kontrolou a sama jste pojištění ukončila). 

Číst článek
Prohlédnout další dotazy
Celkem více než 11 500 přehledně členěných dotazů


Banky v ČR