Povinné ručení, pojištění domácnosti a úrazové pojištění. To jsou tři nejčastější pojistky, které mají lidé v Česku sjednané. Naopak je téměř nezajímá pojištění právní ochrany nebo schopnosti splácet. Ukázal to nedávný průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit.
Prvenství povinného ručení asi nikoho nepřekvapí. Jeho sjednání totiž majitelům i provozovatelům motorových vozidel nakazuje zákon. A vzhledem k tomu, že automobilů v České republice v posledních desetiletích výrazně přibylo, roste i počet uzavřených pojistek.
Aktuálně tak má povinné ručení 62% oslovených lidí.
Logická je také velká obliba pojištění domácnosti, které podle průzkumu využívá 52% lidí. Dokáže pokrýt škody způsobené zloději i přírodními živly a ochrání tak prakticky veškerý movitý majetek, který doma máte. Od nábytku přes elektroniku až po sbírku známek.
Trochu překvapivé je až čtvrté místo životního pojištění. Je dokonce méně oblíbené než úrazové pojištění. Zatímco pojistku proti úrazu má doma 49% lidí, na „životko” spoléhá jen 46% oslovených.
Životní pojištění přitom dokáže pokrýt stejná rizika jako úrazové pojištění a navíc myslí i na případy, kdy onemocníte. A právě onemocnění je zdaleka nejčastější příčinou invalidity, trvalých následků nebo dokonce smrti.
Životní pojištění vás tak ochrání i v případech, na které úrazové pojištění nestačí.
Kromě toho často nabízí také možnost pojistit se pro případ ztráty zaměstnání. Pomůže vám tedy ve stejných situacích jako pojištění schopnosti splácet, které často nabízejí banky ke svým hypotékám. A které bývá zbytečně drahé.
Dalším překvapením je poměrně malý zájem o pojištění odpovědnosti. V současnosti ho má sjednané jen 39% lidí. I když jde v podstatě jen o jinou variantu povinného ručení – obě pojistky chrání před škodami, které způsobíte někomu jinému.
Zatímco povinné ručení se týká pouze škod způsobených za volantem auta či za motocyklovými řídítky, pojištění odpovědnosti vás ochrání před riziky, která hrozí v běžném životě. Kromě toho se vztahuje i na členy rodiny a domácí zvířata.
Zaplatíte z něj tedy škody, které způsobí například:
A ochrání vás i před škodami způsobenými třeba v práci nebo při podnikání. Stačí jen vybrat pojištění odpovědnosti, které nejlépe odpovídá vaší situaci.
Zajímavá je také malá obliba havarijního pojištění. Zatímco povinné ručení má 62 % lidí, u havarijního pojištění je to zhruba dvakrát méně – pouze 28%. Skoro třetina lidí přitom o této pojistce ani neuvažuje a každý desátý ji dokonce zásadně odmítá.
Nejmenší zájem pak mají lidé o pojištění schopnosti splácet a o pojištění právní ochrany. Zatímco první pojistku využívá pouze každý osmý, u pojištění právní ochrany je to dokonce jen každý dvacátý. Mimo jiné i proto, že tyto produkty poměrně často neznají nebo nevědí, jak přesně jim pomůžou.
Z průzkumu také vyplynulo, že lidé v České republice pojišťovnám důvěřují. Tvrdí to dvě třetiny oslovených. Zpravidla je to dané dobrými zkušenostmi s řešením pojistných událostí. Naopak nedůvěra vychází ze špatných zkušeností nebo z obav, že v případě potřeby pojišťovna klientovi nepomůže.
Někteří lidé také upozornili na příliš složité podmínky. A většina jich dokonce přiznala, že se v nabídkách příliš neorientuje.
Řešením je využít služby nezávislých odborníků. Nepracují pro jednu konkrétní pojišťovnu, ale spolupracují se všemi poskytovateli na trhu. Dobře tak znají jejich výhody a nevýhody a vědí, kdy se která pojistka hodí nejlépe.
Jednoduše jim vysvětlíte svou situaci i požadavky a společně vyberete pojištění, které odpovídá vašim představám. Navíc vás dokáží upozornit i na nástrahy, jako jsou:
Snadno vás totiž dokáží připravit o výplatu pojistného plnění. Anebo ho výrazně zkrátit.
Správné nastavení pojistky je pro její správné fungování zásadní. Podle průzkumu je přitom právě tento faktor kamenem úrazu. Se špatným nastavením pojištění v současnosti bojují přes dvě třetiny pojištěnců.
Problémem je zejména podcenění rizik a zastaralá pojistka.
Aby vám pojištění dokázalo opravdu pomoci, musíte ho pravidelně aktualizovat. Postupně se totiž mění vaše životní situace i hodnota majetku. A pokud nechcete pojistku zbytečně přeplácet nebo riskovat, že vám pojišťovna některé škody nezaplatí, musíte smlouvu jednou za čas upravit.
Jak často k tomu přistoupit?
A nezapomínejte na to, že cena vašeho majetek může růst, aniž byste ho jakkoliv rozšiřovali. Stačí se jen podívat na zdražování nemovitostí z posledních let.
Nahá i oblečená, učesaná i neučesaná. Přesně taková byla chytrá horákyně. Proč to zmiňujeme? Protože pojištění motorky je takovou chytrou horákyní na pojistném trhu. V porovnání s pojištěním auta je totiž levnější i dražší, platíte ho i neplatíte… Podívejte se, jak je to možné.
Jedno chrání nábytek a elektroniku, druhé stěny, podlahy a střechu. Tak se dá zjednodušeně popsat hlavní rozdíl mezi pojištěním domácnosti a pojištěním nemovitosti. Pokud bydlíte ve vlastním domě nebo bytě, potřebujete obě pojistky. Podívejte se, proč to tak je, co všechno tato pojištění řeší a na co si dát pozor.
Povinné ručení se týká většiny českého národa. Statistiky evidují „povinko“ na více než 9 milionů aut. Od roku 2024 přibude spousta nových vozidel s povinností povinného ručení, k nim spousta osob, které dodnes ručení neřešily. Třeba proto, že doposud byly jen provozovatelem auta napsaného na jiného majitele. Přečtěte si základní pravidla pro výběr správného povinného ručení, nejen na auto. Ve výsledku to totiž zase tak složité není.
Desetitisíce korun za léčbu úrazu nebo nemoci a víc než milion korun v případě, že vaše zvíře poškodí cizí majetek. I takové krytí vám nabídne pojištění domácích zvířat. A přinese vám klid i v těch nejnáročnějších situacích – stačí jen najít tu pravou pojistku. Proto vám s tím pomůžeme a poradíme vám, jak vybrat pojištění domácích mazlíčků.
Víte, co mají společného namrzlý chodník, přehlédnutý schod nebo příliš soutěživý kamarád? I takové zdánlivé drobnosti mohou vést k vážným úrazům. A ty pak k trvalým následkům nebo například invaliditě. A také k propadu příjmů. Jak tomu čelit? Se správným úrazovým pojištěním.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jakou minimální částku na pojištění odpovědnosti v běžném životě byste nyní poradili. Pro 1 osobu. V jednom článku jsem četl, že se dají sehnat dobré pojistky v řádech stokorun. Dostal jsem doporučení na pojistku od KB pojišťovny na celkovou částku 20 mil. korun . Pro 1 osobu. V ceně cca 2 100 Kč. V tomto limitu jde o běžnou cenu?
Dobrý den,
kontaktujte prosím naše specialisty na pojištění odpovědnosti prostřednictvím poptávkového formuláře, kteří s Vámi vše proberou a doporučují nejvhodnější pojistnou částku a další parametry pojištění s ohledem na vaše potřeby. Bez detailní znalosti vašeho případu či nabídky od KB (co přesně je kryto, jaká je spoluúčast, jaké jsou výluky) nelze rozumně poradit.
Dobrý den, mám uzavřené penzijní připojištění se státním příspěvkem a chtěl bych si zvýšit částku z 300 Kč na 500 Kč. Můžete mi prosím poradit, jak postupovat? Děkuji
Dobrý den,
zvýšení příspěvku Vám velmi doporučuji. Kontaktujte prosím vaši penzijní společnost a informujte ji o zvýšení měsíčního příspěvku na penzijní spoření.
Dobrý den, potřebuji uzavřít pojištění odpovědnosti.
Dobrý den,
vyplňte prosím jméno a telefon v poptávkovém formuláři u pojištění odpovědnosti, naši specialisté Vás budou obratem kontaktovat.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎDobrý den, máme zapůjčený vůz ze servisu, který nám zajišťuje opravu vozidla (karoserie) . Stala se nám nepříjemná věc, že jsme nechtěně poškodili interiér v zavazadlovém prostoru (ulomený plast, který drží plato neboli víko kufru). Vypadá to na výměnu celého plastového kusu. Autoservis má pojištění, my máme také nějakou pojistku tzv. na blbost resp. na škody způsobené někomu dalšímu. Je možné z těchto pojistek uhradit škodu, která vznikla na vypůjčeném náhradním autě ze servisu?
Dobrý den,
bohužel neznám detaily vaší pojistné smlouvy ani pojistné smlouvy vašeho servisu (co je pojištěno, jaké jsou spoluúčasti, co je ve výluce) - prostudujte prosím pojistné podmínky či si vše ověřte přímo u autoservisu. Velmi malé škody (např. 1 000 Kč za plastový díl v kufru) bývají obvykle kryty spoluúčastní.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎJe pojištění, které kryje případy všech nahodilých pojistných rizik a škod, které by se klientovi mohly přihodit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMJe poměr, ve kterém se pojistné rozděluje mezi zvolené investiční fondy. Alokační poměr pojistného si určuje sám klient (pojistník), který je pojištěný a ten je také oprávněný v průběhu plateb pojistného a trvání smlouvy alokační poměr měnit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMje soubor služeb, který poskytuje pojišťovna, nebo jí najatá společnost pro klienty (pojistníky). Může být poskytován bezplatně (je v ceně pojistky), nebo bývá připlácen klientem.
Jedná se například o radu klientovi po telefonu jak postupovat při hlášení dopravní nehody, pomoc při zajištění autorizovaného servisu, zajištění služby náhradního vozidla, a pod.
Je služba klientovi v případě pojistné události hrazena pojišťovnou. Výše asistenčních služeb je závislá na zvolení limitů pojistného.
Například při povinném ručení, kdy je prostřednictvím asistenční služby klientovi hrazen odtah vozu do servisu, nebo náhradní vůz. U pojištění domácnosti například zámečník pro odemknutí zabouchnutých dveří, oprava domácích spotřebičů, a pod.
KOMENTÁŘE k článku Nejčastější pojistka? Pojištění odpovědnosti prohrává s pojištěním domácnosti i s „životkem”
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.