Dobrý den, založili jsme vnukovi po jeho narození vkladní knížku u ČS, kde v poznámce je uvedena jeho matka jako zastupující osoba. Podle všeobecných obch. podmínek spořitelny je vedena jako klient. Problém je v tom, že při ukládání peněz sice obdržíme pokladní doklad, avšak zápis do vkladní knížky je nám odpírán s tím, že jediná oprávněná je jeho matka a údajně ji nelze ani s jejím písemným souhlasem zastoupit - doplnit poznámku v knížce o dispoziční právo další osoby. Přitom ve všeobecných podmínkách spořitelny se uvádí, že klient může určit osoby, které mohou za něj jednat. Je pravda, že matka je v tomto případě jediná oprávněná osoba? Děkuji za Vaši odpověď.
Dobrý den, ještě bych se chtěl vrátit k jednomu z předchozích dotazů. Budu OSVČ, neplátce DPH, klienti budou soukromé osoby (prodej přes sociální sítě). Všude čtu, že jako podnikatel mám povinnost vystavit fakturu. Moje otázka - musím tuto fakturu elektronicky zaslat zákazníkovi nebo ji pouze mohu vystavit a uchovávat u sebe? Druhá otázka - všude čtu o povinných náležitostech (jméno, sídlo, ič, registr) nicméně povinné náležitosti dané zákonem nestanovují uvést jméno odběratele. Co je na tom pravdy? Děkuji.
Pokračování dotazu č. 16383: Děkuji - a příspěvek od zaměstnavatele na penzijní připojištění nepodléhá srážkám? Založení penzijního připojištění a příspěvky od zaměstnavatele mám nahlásit insolvenčnímu správci? Je to vlastně účet s peněžním prostředky, ne ? Děkuji
Dobrý den, plánujeme si s manželem vzít hypotéku a chtěla bych se zeptat, jestli může naši bonitu ohrozit firemní kreditní karta. Můj zaměstnavatel nechal ke svému účtu vystavit kreditní kartu, která je tedy firemní, ale je na ní mé jméno, abych mohla provádět firemní nákupy. Mohl by to být problém? Mockrát děkuji za odpověď.
Dobrý den, jsme staří. Od roku 2016 posíláme měsíčně 500 korun ze Sberbank do ČS dvanáctiletému vnukovi, který žije střídavě s otcem a matkou. Smlouvu na spoření nemůžeme objevit, v ČS nemohou účet najít. Kdysi jsme mu chtěli spořit, ale teď už nemůžeme dále platit. Lze nějak účet a peníze dohledat? Děkujeme za odpověď.
Dobrý den, dnes v noci jsem obdržela sms zprávy (2 zprávy, které byly identické) z PayPal s kódem pro potvrzení transakce. Používám kartu k platbám na internetu a někdy i přes PayPal, nicméně posledních pár dní ne a rozhodně ne dnes v noci. Ani jsem neměla co potvrdit samozřejmě, ale hned jsem ráno kontrolovala stav účtu, ze kterého se tedy nic naštěstí neodečetlo. Mám podstoupit nějaké další kroky nebo to byl nějaký omyl? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.