Pokračování dotazu č. 16235: Dobrý den, občan je povinen po ukončení trvalého pobytu na území České republiky do 15 pracovních dnů odevzdat svůj občanský průkaz obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který jej vydal nebo matričnímu úřadu podle místa trvalého pobytu. Ukončením trvalého pobytu na území České republiky skončí platnost občanského průkazu. Ukončení trvalého pobytu na území České republiky nemá vliv na státní občanství ČR ani držení cestovního pasu ČR. Z výše uvedeného vyplývá, že každý občan ČR nemá ze zákona povinnost mít platný OP. Může si tedy občan ČR otevřít běžný účet v ČR i bez trvalého pobytu v ČR? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč si občan ČR bez trvalého pobytu v ČR (tzn. bez OP, pouze s cestovním pasem ČR) nemůže otevřít běžný účet v české bance. Nebo to snad nějaká banka v ČR umožňuje? Mám pouze jeden český doklad totožnosti (cestovní pas). Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám dotaz. Zakládal jsem online účet v bance. Banka požaduje poslat kopii občanského a řidičského průkazu mailem nebo pošle kurýra, který si doklady ofotí a vypíše záznam o identifikaci klienta. Je takový postup vůbec legální? Jde mi zejména o kopie dokladu, které jsem kurýrovi poskytl . Děkuji
Dobrý den, chci se prosím zeptat. Můj syn má zřízený dětský účet, na který mu chodí sirotčí důchod. Do tohoto měsíce bylo vše v pořádku, ale nyní mu tam přišel větší obnos peněz (Vánoce a dědictví po prababičce) a peníze nebyly na účet přičteny všechny. Zůstaly v účetním zůstatku. Nikdy jsme se s tím nesetkali. Proto se chci zeptat, zda je možné, že je na dětských účtech stanoven limit i pro příchozí platby a zda peníze "naskočí' do dispozičního zůstatku další měsíc. Moc děkuji za odpověď.
Dobrý den, před vypršením platnosti karty jsem před 10.12. 21 obdržel poštou novou kartu, ale dodnes mi nepřišel její PIN. Jsem nyní do 7.1. 22 v lázních Bechyně, tedy mimo kontaktní adresu a potřeboval bych zprávou o novém PINu na emailovou adresu. Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.