Plánované převzetí společností Axa rakouskou
skupinou Uniqa je u konce. Spojení, které bylo oznámené letos v únoru, v
polovině října schválily všechny potřebné úřady.
Transakcí za zhruba jednu miliardu eur
završila skupina Uniqa převzetí společností Axa v České republice, Polsku a na
Slovensku. Obchodní značka Axa na těchto trzích postupně zmizí během příštího
roku.
Axa odchází ze střední a východní Evropy, protože se chce více zaměřit na rozvoj asijského a severoamerického trhu. Mezinárodní finanční skupina totiž ve střední Evropě dosud nezískala tržní podíl, který by garantoval do budoucna výnosný provoz.
Transakce pro skupinu Uniqa znamená, že v Česku, Polsku a na Slovensku dohromady získá zhruba 5 milionů zákazníků společností Axa. A s nimi také roční pojistné 800 milionů eur. Tedy přibližně 21,6 miliardy korun.
Počet klientů v celé Evropě tak navýší na celkových 15 milionů. „Díky získání společností Axa jsme nyní jednou z předních pojišťovacích skupin ve střední a východní Evropě,“ komentoval transakci CEO skupiny Uniqa Insurance Group Andreas Brandstetter.
Stejně tak se navýší i počet klientů české Uniqa pojišťovny, a to přibližně o 800 000 zákazníků. Roční předepsané pojistné tak vzroste zhruba o 3,15 miliardy korun.
Uniqa pojišťovna tak bude mít nový podíl 9 % v neživotním pojištění a 5 % v životním pojištění. Celkově se v žebříčku pojišťoven posune na pozici pětky s celkovým podílem okolo 8 %. V penzijním pojištění pak společnost převezme 10% tržní podíl.
I přesto, že je transakce dokončená, praktické změny jsou naplánované až na příští rok. V roce 2021 začne postupné přejmenování a začlenění společností Axa pod skupinu Uniqa. Probíhat má následovně:
V České republice přesto zůstane jedna firma se slovem Axa v názvu, a sice Axa Assistance. To je samostatně působící mezinárodní společnost, která poskytuje asistenční servis různým pojišťovnám na smluvní bázi.
Pro klienty společností Axa v České republice a na Slovensku se v tento okamžik nic nemění. I nadále mohou využívat všechny produkty a služby, na které jsou zvyklí.
Podle vyjádření skupiny Uniqa jsou podmínky smluv platné a nemohou být změněné bez souhlasu klienta.
Pokud tedy potřebujete řešit pojistnou událost nebo třeba změnit údaje na smlouvě, můžete dál kontaktovat svého obchodního zástupce nebo Axa linku.
Stejně tak vám platí zelená karta. A také o výročí všech smluv se dozvíte, jak jste byli zvyklí.
Uniqa pojišťovna pak svým klientům nabízí široké portfolio produktů a služeb, mezi které patří například:
V nejbližší době chce navíc oslovit nové klienty s nabídkou na pojištění domů a domácností. Na říjen a listopad totiž připravila reklamní kampaň, která bude tento produktu propagovat.
Televizní spoty budou upozorňovat na asistenční služby v domácnosti, které se mohou hodit každý den.
Uniqua pojišťovna v kampani ukáže různé varianty, jak mohou klienti asistenční služby využít.
Často využívaná je přitom hlavně pomoc odborníka v různých více či méně nouzových situacích. Asistenční linku totiž můžete volat, i když si třeba jen zabouchnete doma klíče nebo když vám praskne vodovodní potrubí.
Konkrétně vám asistenční služba zajistí například tyto odborníky:
Vždy ale dejte pozor, jaký limit pojistného plnění máte ve smlouvě nastavený. Náklady, které ho přesáhnou, totiž platíte ze své kapsy.
Stejně tak většinou platí, že pojišťovna vám uhradí jen práci. Materiál a další náklady platí klient.
Kromě předchozích standardních situací vám asistence pomůže i při dalších nepříjemných situacích:
Vždy se ale nejdřív ujistěte, jaké asistenční služby máte sjednané. Každá pojišťovna má totiž jejich rozsah a podmínky nastavené trochu jinak. Proto si zkontrolujte ve smlouvě, na co máte nárok.
Pomoc s odtahem auta, zajištění instalatéra
nebo například vyhledání lékaře v zahraničí. S tím vším vám pomůžou asistenční
služby. Najdete je u celé řady pojištění. Přesto je lidé využívají mnohem méně,
než by mohli.
Před několika lety patřilo investiční (a
předtím kapitálové) životní pojištění k oblíbeným pojistkám. Hlavně díky
kombinaci pojistné a investiční či spořicí složky. Postupem času se ale
objevily praktičtější produkty. Lidé proto mnohdy původní pojistky ruší a
sjednávají si nové. Takové řešení vás však může stát spoustu peněz. Naštěstí
známe způsob, jak se tomu vyhnout.
Ani koronavirová pandemie neztlumila nárůst
nehod se zvěří. Tvrdí to alespoň pojišťovny na českém trhu. Podle některých
letos stoupne počet těchto havárií o 20–30 %.
Povinné ručení potřebuje každý, kdo má auto a
chce s ním jezdit. Jeho sjednání je snadné. Jenže změna pojišťovny už bývá
složitější. A to dost výrazně. Kdykoliv vás nechá odejít jen Direct pojišťovna.
U ostatních musíte počkat i několik měsíců.
Výpadek mzdy spojený s nemocí, karanténou nebo
ošetřováním člena rodiny. S tím se stále častěji setkávají české domácnosti. A
přemýšlejí, jak takovou situaci řešit. Pomoc je přitom jednoduchá – stačí
sáhnout po životním pojištění a vhodných připojištěních. Zájem o tyto produkty
tak v posledních měsících roste.
KOMENTÁŘE k článku Skupina Uniqa dokončila převzetí společností Axa a stala se pětkou na trhu
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.