Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #1639, Dotaz na půjčku

Dotaz na půjčku, Půjčka

R

Dobrý den, rád bych se Vás zeptal jak mám postupovat když bych si chtěl vzít úvěr u banky a chtěl bych si dopředu ověřit jejich smluvní podmínky? Mám totiž smutnou zkušenost, že je nechtějí poskytnout! (a to i u hypotéky, ale to odbočuji) Níže bych uvedl příklad komunikace s bankou. Vybral jsem si pro začátek Zuno jelikož má jeden z nejnižších inzerovaných úroků. Existuje nějaká banka která to poskytne? Kdo vlastně ukládá bankám, že mají poskytovat informace ke smlouvám, poku vůbec někdo? ČNB? Je možné si na to někde stěžovat/podat podnět? (ČNB, ombudsman, nějaký výbor v parlamentu/senátu, poslanci, prezident, EU, atd...?) Zde doplňuji naši e-mailovou komunikaci:

Roman: Dobrý den, zvažuji Vaši banku jako jednu z možných k vzetí si půjčky. Byl bych rád kdybyste mi zaslali návrh smluvy, abych se na to mohl předem podívat.

ZUNO: Dobrý den R, na začátek vám děkujeme za váš zájem o ZUNO. Dovolte nám reagovat na vaši zprávu. Návrh smlouvy o ÚVĚRU není možné zaslat z důvodu, jelikož každá žádost je posuzována individuálně a každá smlouva o ÚVĚRU je unikátní. Pro zjištění podrobných parametrů je potřebné, abyste měl založený bezplatný ZUNO ÚČET a následně jste požádal o ÚVĚR. V případě schválení je okamžitě k dispozici smlouva o ÚVĚRU. V případě, že máte zájem o náhled rámcové smlouvy o poskytování produktů a služeb, vzor naleznete zde: http://www.zuno.cz/global/documents/zuno-smlouva-vzor.pdf 

Roman: Dobrý den, zaslaný odkaz mi je k ničemu, zajímá mne smlouva k úvěru, nemám zájem o podrobně vyplněnou smlouvu, jedná se mi jen o nevyplněný vzor/ formulář, pokud to je problém, bohužel si budu hledat jinou banku, tak se nevykrucujte, zřejmě jste netransparentní průměr který českému bankovnímu trhu převládá.... Nevím proč mi tykáte a ani se nepodepíšete jménem a schováváte se za nějaký tým....

ZUNO: Dobrý den, dovolte nám reagovat na Vaši zprávu. Mrzí nás vyjádření Vaší nespokojenosti s nastaveným procesem v ZUNO bance. Pro bližší informace o smlouvě o úvěru, je třeba být klientem ZUNO banky, čili právě proto je potřeba si předem založit běžný ÚČET v ZUNO. Takový proces je nastaven iz důvodu Vaší bezpečnosti v případě zneužití Vašich údajům třetí stranou. Tento proces je prevence proti úvěrovým podvodům. Děkujeme Vám za důvěru a projevený zájem o naši banku. 

Hledáte půjčku? Zde najdete tu nejlepší!

Dobrý den,

ZUNO stejně jako Air-Bank a Equa Bank  je dobrá volba pro spotřebitelský úvěr (nulové poplatky, nejnižší úrok kol 10%) i pro vedení běžného účtu (vše mio výběrů z bankomatů bez poplatků, podmínku aktivního užívání účtu má jen Equa Bank, jinak bez podmínek), čemuž se nevyhnete, neboť tyto banky půjčují pouze těm, kteří u nich mají běžný účet (který je ale bezplatný).

Kompletní smluvní dokumentace poskytována poskytovatelem úvěru před podpisem smlouvy by měla být naprostou samozřejmostí, neboť odpovědný člověk nemůže podepsat něco, co předem nečetl - všechny tři zmíněné banky (stejně jako všechny ostatní banky v ČR) smlouvy klientům poskytují předem k prostudování. Dnes smlouvy předem neposkytují pouze vybraní nebankovní poskytovatelé úvěrů, což je znakem nesolidnosti (a snahou skrýt nevýhodné podmínky) a důrazně nedoporučuji s těmi entitami uzavírat jakékoliv smluvní vztahy.

Rámcová smlouva, kterou Vám zaslalo ZUNO, je dnes standardem moderního bankovnictví a obecně i většiny jiných smluvních vztahů. Máte na výběr dvě možnosti: buď s bankou budete sepisovat několikastránkové smlouvy pro každý produkt (účet, karta, internetbanking, úvěr, atd.) nebo na počátku sepíšete hrubě všeobjímající rámcovou smlouvu a poté pro každý čerpaný produkt jen jednoduchý jedno-dvoustránkový dodatek upřesňující detaily konkrétního produktu (toto je obecně elegantnější a pro banku i klienta pohodlnější způsob).

Mám-li hodnotit Vaší emailovou komunikaci se ZUNO:

  • ZUNO říká, že Vám konkrétní smlouvu o úvěru pošle po té, co projdete skóringem (tedy po té, co zažádáte o úvěr a sdělíte všechny detaily - kolik chcete půjčit, jaké jsou Vaše příjmy, až si Vás banka prolustruje v databázích neplatičů, atd.) - na tom nevidím nic špatného, neboť smlouva o úvěru může obsahovat lepší podmínky pro bonitnějšího klienta a horší podmínky pro méně bonitního klienta (zkrátka, dokud si Vás banka neprolustruje, sama neví, jaké smluvní podmínky Vám nastaví)
  • Smlouvu tedy předem dostanete a budete se moci svobodně rozhodnout, zda ji akceptujete či nikoliv
  • Banka Vám netyká (oslovení "Dobrý den Radku, na začátek vám..." je stále vykání). Bankovnictví není žádná tajemná věda - je to stejná služba jako jít si do obchodu koupit rohlíky, kde se dnes už lidé také neoslovují "pane inženýre".
  • Zaměstnanec banky se podepisuje jménem týmu: toto je zkrátka nový trend - výhodu to má v tom, že i když zítra konkrétní zaměstnanec banky onemocní a jeho práci bude muset převzít někdo jiný, Vy si toho ani nevšimnete (opět pro banku i klienta pohodlnější)

Sečteno podtrženo, na této komunikaci zkrátka nevidím žádný nedostatek (naopak oproti jiným bankám je zde daleko větší vstřícnost). ČNB vykonává dohled nad bankami a je správným místem pro podání stížnosti, ale tady si není na co stěžovat. Pokud se Vám ZUNO nezamlouvá, zkuste Air-Bank či Equa Bank, ale přístup těchto dvou bank bude velmi podobný. Lepší  a transparentnější nabídku na trhu nenajdete.

Pokud si potrpíte na formálnější přístup, formálnější titulování, spousty lejster a dokumentů, komunikaci pouze s jedním zaměstnancem, atd., zkuste nějakou tradičnější a větší banku...ale připravte se na úrok 15-20%, poplatky za sjednání a vedení úvěru, atd. Každá legrace něco stojí.

Petr JermářBanky.cz

Máte jiný dotaz? Ptejte se

Články ZE SVĚTA FINANCÍ

Daňové povinnosti při pronajímání nemovitosti

Daňové povinnosti při pronajímání nemovitosti

21.11.2019, Daně, Autor: Lukáš Taragel

Pokud chcete pronajímat nemovitost nebo plánujete nějakou koupit za účelem pronájmu, nezapomeňte také na daňové povinnosti. Příjem z pronájmu je určitou formu pasivního příjmu, která se musí uvádět do daňového přiznání. Velmi podstatné je v této souvislosti rozlišit, zda nemovitost pronajímáte jako občan nebo jako podnikatel.

Vteřina nepozornosti vás může stát statisíce. Připravte se na ni s pojištěním odpovědnosti za škodu

Vteřina nepozornosti vás může stát statisíce. Připravte se na ni s pojištěním odpovědnosti za škodu

20.11.2019, Pojištění, Autor: Jan Klusák

Stačí vteřinka nepozornosti. Neposypaný chodník před domem. Chyba v daňovém přiznání, které děláte pro klienta. A před škodou za statisíce nebo dokonce i miliony korun už vás nic nezachrání. Existuje ale jednoduchý způsob, jak se na ni připravit. Jmenuje se pojištění odpovědnosti.

Horší než Uganda nebo Tádžikistán. Česko je ve vyřízení stavebního povolení mezi nejhoršími

Horší než Uganda nebo Tádžikistán. Česko je ve vyřízení stavebního povolení mezi nejhoršími

18.11.2019, Reality, Autor: Marek Hadač

Uganda, Tádžikistán, Moldávie, Kyrgyzstán nebo například Tanzanie. To jsou jen některé státy, ve kterých je vyřízení stavebního povolení jednodušší než v České republice. Podle nedávno zveřejněné zprávy Doing Business 2020 je před Českem hned 156 zemí světa. Naše republika tak patří mezi třicítku nejhorších.

Čtěte více
Novinky, zajímavosti a tipy ze světa financí a bankovnictví přesně psané pro běžného uživatele

Poradna banky.cz - ptáte se

P

#8100, Vstup do insolvence, Exekuce a insolvence, 21.11.2019

Dobrý, zažádala sem s manželem o společnou insolvenci a oni mi nejdříve napsali, že vše jsme správné poslali a po třech měsících mi píšou, že jsme nedodali celou smlouvu ohledně úvěru a má otázka zní, jestli je nutností dokládat oba dva aspoň dva dluhy a doložit smlouvami, takže celkem 4mi smlouvami nebo stačí brát ode mě dvakrát smlouvy k exekucím. Děkuji snad sem to napsala srozumitelně.

Dobrý den, pro vstup do insolvence musíte dlužit dvěma či více subjektům. Jako manželé máte dluhy společné, tedy Vám stačí mít 2 závazky dohromady.

T

#8099, Tarsago, Podvod, 21.11.2019

Dobrý den, chci se zeptat na společnost TARSAGO - poslali mi knihu aniž bych si něco objednávala, ani netuším odkud vzali mou adresu. Zásilku jsem bohužel převzala a oni mi teď poslali upomínku, že dlužím 700 Kč a složenku k zaplacení. Mám částku zaplatit? Poslat knihu zpět? Nebo dopisy ignorovat? Děkuji za odpověď.

Dobrý den, tyto podvodné praktiky zkoušejí "šmejdi" nejčastěji na seniory. Posílají neobjednané knihy, časopisy, mince a následně požadují jejich zaplacení. Obvykle se skrývá podvod právě v zaplacení první částky, kdy většina lidí raději zaplatí, aby neměla potíže. Jenže malým písmem na poslední straně stojí psáno, že zaplacením první objednávky se automaticky přihlašujete k pravidelnému odběru.  Pokud jste si nikde nic neobjednávala, ani nepodepisovala (např. získání pochybné výhry), pak nic neplaťte. Doporučuji podat podnět České obchodní inspekci pro nekalé obchodní praktiky. 

ŠL

#8098, Vybrali mi peníze z bankomatu, měla jsem PIN v peněžence, Podvod, 21.11.2019

Pokračování dotazu č. 8097: Abych reagovala na Váš dotaz, v době kdy jsem sepisovala hlášení na policii jsem si nebyla schopna vybavit co vše jsem v peněžence měla, byla mi ukradena v budově MŠ takže pachatel byl někdo kdo mě více či méně zná, mě či mou dceru, co tuto MŠ navštěvuje. Vzhledem k rychlosti akce vše nasvědčuje tomu, že to byla plánovaná akce. Nejsem u policie, takže nemám možnost se seznámit s detaily dokud mi policie nedá nějaké info. A pokud se ptáte na PIN, měla jsem za to, že byl v peněžence. Ovšem onen papírek jsem našla doma, spolu s údaji přihlašovacími k účtu a ebanking. Mám zaplaceno pojištění proti ztrátě či krádeži a do této chvíle nejen že banka neuskutečnila vyrovnání škody ale zároveň mi naúčtovala i novou kartu, která pod ono roční pojištění také spadala. Takže opravdu parádní stav. Zkusím to tedy písemnou cestou a pokud banka nepřistoupí na odškodnění, budu nucena hnát to výš. Celá situace mě dostala do velkých problémů spojených nejen s vyřizováním dokladů, ale nemohu se ani vrátit do práce, která je důležitým pilířem naší ekonomické situace (mě a mých dětí), přesto děkuji za Váš čas. Nebudu tedy uvádět žádné odstavce zákona, pokud reklamace bude mít i bez nich váhu. Krásný zbytek dne.

Dobrý den, děkuji za doplnění. Mám pro Vás bohužel velmi špatnou zprávu. Pokud jste měla PIN napsaný na lístečku v peněžence, banka Vám pravděpodobně žádnou náhradu neposkytne, neboť pochybení (a to velmi hrubé) je 100% na Vaší straně (pravděpodobně ani pojištění tuto událost krýt nebude). Je zcela zbytečné "to hnát výše". Je to stejné jako kdyby Vám zloděj vykradl byt a Vy jste pojišťovně oznámila "nechala jsem klíč pod rohožkou, chci po Vás náhradu").  Na náhradu škody máte samozřejmě nárok, ale od pachatele. Banka zde opravdu nepochybila. Ve smluvních podmínkách je zdůrazněno, že máte chránit PIN před zneužitím (nikomu ho nesdělovat ani si ho nikam nepsat). Banky a legislativa se neustále snaží zpřísňovat bezpečností opatření coby prevence před krádežemi a podvody tohoto typu. U všech transakcí je tak dnes tzv. více faktorová autorizace (např. při přihlášení do internetbankingu zadáváte nově mimo hesla i potvrzovací SMS kód nebo potvrzení přes mobilní aplikaci a to buď dalším heslem nebo biometrickými údaji). Dříve šly peníze z karty odcizit bez zadání PINu (zloději stačilo znát číslo karty, datum expirace a CVC kód - všechny tyto údaje jsou napsané na kartě). Proto máme PINy a ověřování přes mobil, aby pouhá krádež karty neumožnila zloději vybrat peníze.

Prohlédnout další dotazy
Celkem více než 8000 přehledně členěných dotazů


Rychlé odkazy

Banky v ČR