Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně zjištění majitele účtu u Fio banky. Zakoupil jsem si zboží, platbu jsem následně poslal na účet vedený u Fio banky, ale jméno majitele se mi nezobrazuje. V předchozích článcích jsem četl, že banky jsou povinny tyto údaje sdělit, ale mně bylo řečeno, že pouze v případě soudního rozhodnutí. Je možné, že mi na jiné pobočce Fio banky údaje poskytnou? Nebo budu muset částku vymáhat opravdu soudně? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den přeji, obracím se na Vás s dotazem ohledně poskytování služeb do Velké Británie po Brexitu, na který mi bohužel nedokázali odpovědět ani na FÚ. K 1.2. začínám podnikat jako freelancer v režimu autorského zákona (nemám živnostenské oprávnění, nejsem plátce DPH, jsem pouze registrovaná k dani z příjmu FO, sídlo mám v ČR). Budu mít pravidelné měsíční příjmy za psaní článků do internetových médií ve Velké Británii, tedy fakturace bude na britské odběratele. Dle Informací k dopadům BREXITU v oblasti DPH na stránkách FÚ ze 17.12.2020 se Spojené Království stává z pohledu obchodu třetí zemí. Chápu tedy správně, že jelikož Anglie je nyní třetí zemí, nemám povinnost se registrovat jako identifikovaná osoba a nevzniká mi povinnost platit DPH ani podávat hlášení? Hraje v tomto případě nějakou roli to, jestli odběratel je nebo není plátcem DPH? Předem děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 12813: Dobrý den, mam za sebou přesně 2 úvěry, bez problémů splacené částky do 100 tisíc. Navázal jsem tyto 2 úvěry a splatím je v březnu a splátky budou pravidelné samozřejmě. Jde mi jen o to prodlení 15 dnů. Mám cca 21 000 Kč čistého. Úvěr ve výši 300 tisíc dejme tomu na 5 let by neměl být problém schválit, i když tam je ten vrub. Většinou je lepši klient který je sice v registru ale je bonitní než kdybych neměl žádnou historii. V mém případě kladnou viceméně. Nebo jsem spíše podle upřímného názoru odepsaný? Žádal bych ve stejné bance.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli mám nějakou šanci zjistit, zda náš tatínek neměl u banky založen spořící nebo jiný účet. Tatínek zemřel a nezanechal po sobě ohledně toho žádné informace. Ale vím, že byl klientem banky. Děkuji za odpověď. Popřípadě jak mám postupovat.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, po řádném skončení insolvence se na mého zaměstnavatele (cca po 7 měsících) obrátil Exekutorský úřad s tím, aby opětovně pokračovali v exekuci srážkami ze mzdy. Má na to EÚ právo? A jak se případně bránit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, tento týden mi přišla výzva z exekutorského úřadu, abych uhradil dluh u společnosti ČEZ. Jsem student, nikdy jsem žádnou smlouvu s ČEZ nepodepsal ani jsem nikdy neměl na sebe napsanou nájemní smlouvu. Po telefonu mi bylo sděleno, že mám očekávat výjezd exekutora. Jak se mám bránit proti neoprávněné exekuci? Děkuji za radu.
Dobrý den, jsem OSVČ od července 2020 a jsem v insolvenčním řízení. Dnes mi paní na OSSZ oznámila, že se na mě nevztahuje úleva od placení pojistného v období od března do srpna, kdy nemuseli OSVČ platit zálohy kvůli koronaviru. Zdravotní pojišťovna to po mně však doplatit nežádá. Můžete mi poradit, jak to tedy je? Děkuji za odpověď.
Dobry vecer, byl jsem zamestnan do konce brezna roku 2020. Zadam sveho zamestnavatele (protoze jsem byl po ukonceni zamestnani az do konce roku na Uradu prace) o vyplneni danoveho priznani. Ucetni zamestnavatele mi rekl, ze si to mam delat sam, coz neni pravda, nepletu se? Kdyz byl muj posledni zamestnavatel a pak pouze Urad prace, dekuji :)
Zdravím, nechal jsem si zaslat výpis z BRKI a SOLUSU, kde SOLUS je bez záznamu, ale v BRKI mám údaj "datum poslední delikvence 31.10.2020". Opozdil jsem se u 2 úvěrů u stejné banky ve stejné dny splatnosti až o 15 dní, jinak jsem měl doteď bezproblémové splácení u předešlých úvěru a myslím si, že bonita by měla být v šedé zóně s prodlením, které mi teď nastalo. Nicméně jsem opět navázal na normální linii splácení a budu mít úvěry za chvíli splaceny. Jinak nemám žádné pohledávky, kontrakty ani blokace. Kdybych si chtěl ale po ukončení těch úvěrů požádat o nový, přihlédnou na mou předchozí bonitu a 2 opožděné splátky ve stejném měsíci? Vymění zamítnutí půjčky za navýšení úroků?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.