Banky.cz Bankovní poradna zdarma

Bankovní poradna zdarma - strana 878

Petr Jermář
26 869  zodpovězených dotazů
Na vaše dotazy odpovídá
Petr Jermář
Hlavní analytik Banky.cz
Osobní a rodinné finance

Promlčení dluhu

Dobrý den, blíží se tříletá promlčecí doba dlužníka, ale nepravidelně mně posílá menší částky z dluhu. Je to tak, že tím pádem se prodlužuje promlčecí tříletá doba od poslední splátky? Tudíž dlužník uznal svůj dluh tím že splácí? Děkuji za odpověď.

Jan J. 26.9.2019

Dobrý den, menší nepravidelné splátky nemusí být nutně klasifikovány jako uznání dluhu. Vaše půjčka poskytnutá dlužníkovi měla přesně stanovenou splatnost. Je-li dluh po splatnosti déle než 3 roky a Vy jste nezačal dluh aktivně vymáhat, vystavujete

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Kdy mohu žádat o insolvenci?

Rad bych vyhlásil úpadek ale řekli mi, že insolvenční návrh můžu podat až po 30 dnech nesplácení závazku. Je to tak, nemůžu návrh podat dříve abych se vyhnul exekuci?

Michal 26.9.2019

Dobrý den, pro podání návrhu na oddlužení je třeba být se splátkami v prodlení (nikoliv nutně celých 30 dní) a mít dva různé věřitele.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Jak dlouho trvá mezinárodní platba?

Dobrý den, jak dlouho trvá převod swift (mezinárodně)?

Radek P. 26.9.2019

Dobrý den, přijde na to, odkud a kam peníze převádíte. Zatímco lhůty pro tuzemský a evropský platební styk (SEPA) jsou pevně dané, ostatní mezinárodní platby závisí na zemích odesílatele a příjemce a kvalitě bankovního spojení (počtu zprostředkovate

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Spoření

Jak vybrat peníze ze spořícího účtu?

Dobrý den, dne 20. 3. 2019 jsem si u banky založil na půl roku spořící účet. Nyní bych potřeboval vložené peníze vrátit na můj účet. Potřeboval bych upřesnit postup převodu. S pozdravem

Josef Ž. 26.9.2019

Dobrý den, stačí se ke svému účtu přihlásit přes internetbanking a zadat odchozí platbu. Nemáte-li k účtu zřízen internetbanking, bude třeba navštívit nejbližší pobočku. 

Zobrazit více
Banka

Důvěryhodnost fyzické osoby

Dobrý den, v květnu 2019 mně byla po 5 letech ukončena úspěšně insolvence. V zákoně o spotřebitelském úvěru by mé skončení insolvenčního řízeni nemělo byt překážkou pro ČNB jako zaměstnance banky (je uváděna 5 letá lhůta a zda chápu dobře od uvalení

Helena C. 26.9.2019

Dobrý den, podmínky důvěryhodnosti zmíněné v Zákoně o spotřebitelském úvěru představují jen jakési minimum, přes které nejede vlak. V registrech dlužníků bude Váš záznam veden ještě další 4 roky od momentu úspěšného ukončení insolvence. Budete-li se

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nedorazila mi platba

Dobrý den, reference úhrady 9241241681 byla 22.9.2019 v 8:24 z účtu 1505137015/3030 zadaná platba na můj účet ve výši 2 800 Kč. Platba na účet nedorazila. Vlastník účtu mi zaslal potvrzení o úhradě a já jako majitel účtu kam měla platba dorazit jsem

Jiří W. 26.9.2019

Dobrý den, pokud Vám platba nedorazila na účet, pak peníze nikdo neodeslal. Potvrzení o provedené platbě lze velmi snadno zfalšovat. Nebo taktéž mohl odesílat peněz platbu zadat, pak vygenerovat potvrzení o platbě a následně platbu stornovat. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Podvod

Slíbené bohatství ze zahraničí

Dobrý den, přišlo mi emailem od pana Nuna Rodrigueze (údajně Francouz) nějaký certifikát v hodnotě milion eur, že prý údajná paní Anne Marie Rousseau umírá a polovinu majetku rozdala do sirotčince a druhou chce někomu jen tak věnovat, prý aby udělala

Lenka 26.9.2019

Dobrý den, samozřejmě se jedná o klasický podvod, kdy by z Vás podvodník pouze tahal peníze pod smyšlenými důvody (poplatky za převod, atd.).

Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Insolvence a prominutí dluhů

Dobry den, dnem 10.2. 2015 jsme podali zadost o insolvenci, tu nam zamitli, podali jsme odvolani a uznana insolvence byla az 17.2. 2016, tudiz veritele se od brezna 2015 az do konce roku prihlasovali. Mezitim v roce 2015 v breznu nam prisla dalsi exe

Tatana 26.9.2019

Dobrý den, dluh z roku 2011 měl být přihlášen do insolvenčního řízení. Projdete-li úspěšně oddlužením, dluh bude prominut a nebude možné ho dále exekučně vymáhat.

Zobrazit více
Platba

Jak dlouho trvá platba?

Dobrý den, včera odpoledne mu byla odeslána výplata z účtu u České spořitelny na můj účet u KB. Mohla bych se zeptat, do kdy by měly být peníze na účtě? Díky za odpověď.

Barbora 26.9.2019

Dobrý den, tuzemská mezibankovní platba trvá max. 1 pracovní den (včera odeslané peníze by měly nejpozději dnes dorazit do cíle).

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Blokace účtu

Dobry den, hrozi mi exekuce. Muze exekutor zablokovat ucet pritelkyne, kdyz je v insolvenci a ja mam na k jejimu uctu disponibilni pravo? Dekuji za odpoved.

Michal 26.9.2019

Dobrý den, samotné dispoziční právo nevadí, ale jakékoliv zasílání Vašich peněz na účet přítelkyně by už k blokaci vést mohlo.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Mám šanci na osobní bankrot?

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda mám šanci na insolvenci, když pracují na DPČ. Vydělával kolem 20-30 tis. měsíčně.

Tomas 26.9.2019

Dobrý den, určitě ano. Od 1/6/2019 došlo k výraznému snížení požadavků na insolvenci, na kterou nyní dosáhne každý, kdo je schopen splácet měsíčně min. 2 000 Kč pod dobu 5 let a "projeví snahu" (odpadla i povinnost splatit během 5 let min. 30% dluhů

Zobrazit více
Banka

Komu patří účet?

Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, komu patří účet 71421100004/2700? Odešly mi na tento účet peníze a nemám k tomu u sebe žádnou evidenci. Děkuji

Marian V. 26.9.2019

Dobrý den, tento účet patří Penzijní společnosti České pojišťovny. Pravděpodobně se jedná o platbu na účet Vašeho penzijního spoření.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Příslušenství pohledávky

Dobrý den, patří také náklady řízení do příslušenství pohledávky společně s úroky a pokutami? Děkuji

Antonín 26.9.2019

Dobrý den, ano - vše mimo vypůjčené částky (úroky, pokuty, zpozdné, náklady vymáhání, atd.) tvoří příslušenství pohledávky. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Spoření

Chybné číslo účtu

Dobrý den, omylem jsem poslal na špatný účet platbu. Co s tím mohu dělat?

Jiří A. 26.9.2019

Dobrý den, informujte svou banku, která vyzve majitele chybně zadaného cílového účtu k navrácení peněz. Pokud on peníze dobrovolně nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se.

Zobrazit více
Banka

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Pokračování dotazu č. 7567: Ale souhlas se musí dát odvolat, takže řešením by mělo být vymazání údajů a ne výsměch po telefonu že to neudělají.

Patrik 25.9.2019

Dobrý den, s odvolatelností uděleného souhlasu se zpracováním osobních údajů to není tak jednoduché. Jsou případy, kdy o něco žádáte a protistrana Vám nemusí vyhovět (např. žádost o běžný účet, žádost o půjčku, žádost o pozici u nového zaměstnavatel

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Banka

Založení účtu online

Dobrý den, chci změnit banku. Nechal jsem se nalákat na možnost uzavření online smlouvy aplikací Smart Banka od Monety. Vyplnil jsem vše požadované, včetně fotografií OP a ŘP, jak je v aplikaci požadováno (to je běžné?) a elektronicky podepsal smlouv

Patrik 25.9.2019

Dobrý den, při založení účtu online na dálku mohou být vyžadovány všechny Vámi zmíněné údaje (včetně fotky v reálném čase), aby se co možná nejvíce zamezilo podvodům s odcizenými doklady. Nevyhovuje-li Vám tento přístup, není nic snazšího než si zal

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Nepřihlášené pohledávky

Dobry den, jsme v insolvenci již 4. rokem a zajímalo by nás, zda exekuce, které se nepřihlásily nás mohou nějak ohrozit.

Tatana F. 25.9.2019

Dobrý den, nepřihlášené pohledávky po úspěšně ukončené insolvenci propadají bez náhrady. Po prominutí zbylých nezaplacených dluhů budou muset být tyto exekuce ukončeny.

Zobrazit více
Platba

Platba přes bankomat

Dobrý den, mám uhradit zboží na účet jehož kód banky je 6210. Už jen při zadávání čísla účtu tak to bankomat nebere. Jak postupovat? Děkuji za odpověď.

Irena B. 25.9.2019

Dobrý den, kód banky 6210 je v pořádku, náleží mBank. Odmítá-li Vám bankomat zprocesovat platbu, bude chyba pravděpodobně v čísle účtu. Doporučuji správné číslo účtu ověřit ještě jednou s prodávajícím. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Hypoteční poradna

Poplatky za mimořádnou splátku

Dobrý den, hypotéka byla sjednána 11/2016, následně byla dodatkována 8/2018. Dodatkem byla změněna úroková sazba. Dle jakého zákona je banka povinna postupovat při žádosti o splacení hypotéky v celém rozsahu? Dle starého, který byl změněn 12/20

Tomáš K. 25.9.2019

Dobrý den, od momentu refixace úrokové sazby se na hypotéku vztahují nová pravidla platná od 12/2016 s výrazně nižšími poplatky za mimořádné splátky mimo výročí fixace úrokové sazby.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Ostatní

Kde najdu obchodní podmínky?

Hledám všeobecné obchodní podmínky, v rámcové smlouvě nejsou uvedeny. Děkuji

Pavel M. 25.9.2019

Dobrý den, o jakou banku a jaký produkt se jedná? Většina bank má obchodní podmínky online v pdf na svém webu.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Exekuce a insolvence

Insolvence a zaměstnání

Pokračování dotazu č. 7 560: Dobrý den, jsem již v insolvenčním rejstříku před rozhodnutím o úpadku. Znamená to tedy, že již výplata za září bude schovaná u zaměstnavatele v depozitu? Zaměstnavateli to mám dát vědět nebo se to dozví automaticky z něj

Martin 25.9.2019

Dobrý den, ve vlastním zájmu informujte o svém úpadku (insolvenci) Vašeho zaměstnavatele i všechny věřitele. Srážky ze mzdy deponované u zaměstnavatele budou ve stejné výši jako doposud až do momentu schválení oddlužení.

Zobrazit více
Banka

Komu patří účet?

Dobry den, existuje účet 5559011379/0800?

Petra 25.9.2019

Dobrý den, tento účet existuje a patří obchodu s kryptoměnami. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
1 ... 876 877 878 879 880 ... 1222