Banky.cz Články Komerční sdělení Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

REKLAMA

Prodeje privátních značek rostou hlavně kvůli vysoké inflaci a snaze ušetřit

Výsledky průzkumu společnosti promo-codes.cz ukazují rostoucí trend směrem k privátním značkám. Mezi další oblíbené způsoby, jakými české domácnosti bojují proti inflaci, patří vyhledávání slevových kuponů a propagačních kódů. Podle průzkumu si 73 % českých spotřebitelů oblíbilo privátní značky a plánuje je kupovat i v době, kdy se vysoká míra inflace zlepší. Pouze 9 % respondentů uvedlo, že u privátních značek nezůstanou.

Devět z deseti nakupujících také uvedlo, že při nákupu potravin loví výhodné nabídky a vyhledává slevové kupony s promo kódy. Celkem 41 % z nich navštěvuje více obchodů, aby našlo nejvýhodnější nabídku, a levnější ceny přilákají nakupující do obchodu čtyřikrát častěji než speciální nabídky a akce.

Rostoucí ceny potravin a spotřebního zboží nutí Čechy šetřit

Zatímco během kovidové pandemie se známým značkám dařilo – velké silné značky přinášely spotřebitelům, kteří se připravovali na nejisté časy, útěchu a velké potravinářské podniky si vynahradily roky pomalého růstu. Nicméně po vypuknutí válečného konfliktu, zvýšení cen energií a nastalé krizi životních nákladů se změnily pravidla hry. Rostoucí míra inflace vyhnala ceny zboží na rekordní úrovně, a úspory nákladů v obchodě s potravinami se tak pro mnohé české spotřebitele staly životně důležitými.

„Více spotřebitelů se tak v obchodech poohlíží po levnějších značkách, porovnává cenové nabídky a vyhledává slevové kupony“, uvádí Alisa Sklyarova z Promo-Codes.

Zatímco vyšší ceny způsobené inflací pravděpodobně vedly spotřebitele k tomu, aby nakupovali více zboží privátních značek, jedním z faktorů mohla být i soustředěná snaha o zlepšení jejich kvality. Dříve byly privátní značky základními verzemi výrobků prémiových značek, ale maloobchodníci se nyní zdokonalují v některých atributech, kterými výrobky přitahují spotřebitele. Mnoho maloobchodníků v posledních letech zvýšilo kvalitu a výběr svých nabídek privátních značek v naději, že posílí vnímání značek obchodů jako výhodné nabídky s vyšší kvalitou. Certifikace potravin bez GMO nebo třeba ekologické obaly a důraz na udržitelnost pomáhají obrátit pozornost českých spotřebitelů právě k privátním značkám. 

S postupným růstem oblíbenosti privátních značek, které nyní tvoří čtvrtinu trhu, a rostoucím zájmem o slevové kódy, lze očekávat, že tyto trendy budou nadále formovat spotřebitelské chování v České republice.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém. 

Kam investovat peníze v roce 2024

Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena