Otevřené bankovnictví je možnost využívání
klientských i jiných dat nejen bankami, ale i dalšími společnostmi.
Zpřístupnění těchto dat se děje
prostřednictvím tzv. API (Application Programming Interface). V tomto prostředí
Komerční banka bezpečným způsobem poskytuje ostatním hráčům na trhu informace o
účtech, platbách a dalších produktech KB.
Stejně tak Komerční banka umožňuje svým partnerům propojit jejich řešení do digitálních aplikací banky. Partnerské firmy získávají možnost poskytovat své služby klientům KB v místech, kde jsou každodenně on-line přítomni.
API služby pro partnery či vývojáře otevírají cestu k „bankovnictví bez hranic“. A to nejen fintechům a start-upům. Pro všechny partnery či vývojáře je výchozím bodem KB API portál, kde se nacházejí všechny potřebné informace pro dostupné i připravované API služby. Komerční banka umožňuje ostatním hráčům na trhu v rámci jejich služeb či v jejich aplikacích využít údaje, jako je vyhledání nejbližší pobočky či bankomatu KB, aktuální kurzovní lístek, přehled účtů, zůstatků a transakční historie, vzdálené ověření identity klienta či možnost provedení platby.
Právě multibanking (agregace účtů do jednoho prostředí) je díky API prostředí atraktivní službou KB nejen pro fyzické osoby, ale hlavně pro firmy. V současné době si do internetového nebo mobilního bankovnictví KB připojíte 12 českých a slovenských bank. Další novinkou (z konce loňského září) je možnost placení v internetovém bankovnictví Moje Banka Business. Moje Banka dovoluje placení z takto agregovaných účtů u sedmi tuzemských bank od července loňského roku. Nyní je tato funkce rovněž v aplikaci Mobilní Banka. Díky tomu máte snadno a rychle pod kontrolou nejen zůstatky a transakční historii, ale můžete iniciovat platby z účtů u různých bank z jednoho místa.
Další důležitou a žádanou službou je možnost prostřednictvím API rozhraní vzdáleně ověřit identitu klientů. Tedy namísto nutné fyzické identifikace klienta na pobočkách či provozovnách partnerských společností lze provést ověření vzdáleně, plně digitálně a v souladu s platnou legislativou a regulacemi.
Stávající služba KB eID APi bude v následujícím období postupně nahrazena komplexní nabídkou identitních služeb společnosti Bankovní identita, a. s., jejímž akcionářem je i Komerční banka. Prostřednictvím bankovní identity KB se občané mohou také přihlásit ke službám veřejné správy s využitím Portálu občana.
Tato služba je zejména v současné situaci zásadním benefitem. Každé ověření identity je zahájeno žádostí klienta v rámci služby partnera a probíhá výhradně na základě jeho souhlasu.
Další neméně zajímavou službou je připravované přímé napojení firemních účtů a transakční historie do účetního či podnikového systému. Tzv. „KB API Business Suite“ umožní dramatický rozvoj, inovace a digitální transformaci byznysu v době, kdy klienti vyžadují vzdálenou digitální obsluhu více než kdykoli předtím. Hlavním benefitem je automatizace, např. v oblasti účetních a logistických procesů nebo e-commerce.
Současná koronavirová situace akcelerovala zájem o digitalizaci a online řešení. Řada společností využívá této příležitosti k transformaci svého byznysu nebo k rozjezdu úplně nového – postaveného na vzdáleném přístupu. S tím souvisí i poptávka firem po otevřeném bankovnictví.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
KOMENTÁŘE k článku Co je to otevřené bankovnictví?
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.