Nabízí Vám banka slevu z úrokové sazby za sjednání pojištění schopnosti splácet? Na první pohled lákavá nabídka se nemusí vždy vyplatit. Pojďme se blíže podívat na jednotlivé druhy připojištění.
Každý klient jenž si sjedná hypoteční úvěr by se měl zajistit pro případ nečekaných životních událostí, které mohou negativně ovlivnit jeho příjem a tím pádem ohrozit splácení závazků. Ať už jste singl nebo otec od rodiny, dluhy se vždy stávají předmětem dědického řízení stejně jako majetek.
Pojištění schopnosti splácet od bank obvykle kryje riziko smrti a trvalé invalidity. Může taktéž obsahovat různá připojištění. Hlavním problémem tohoto bankopojištění je, že obsahuje mnoho výluk a je drahé. Ve většině případů se tak klientům vyplatí sjednat si zvlášť rizikové nebo životní pojištění.
U pojištění schopnosti splácet si můžeme pojistit tato rizika.
V případě úmrtí klienta
následkem úrazu nebo nemoci banka, resp. její smluvní pojišťovna, uhradí
zbývající část hypotéky (jistinu), čímž dojde k úplnému doplacení úvěru.
Nevýhoda: Pojistné plnění není oproti životnímu pojištění vypláceno na účet klienta, ale vždy se z něj doplácí přímo úvěr bance. Tímto přicházíme o možnost se rozhodnout, zdali umořit část úvěru a zbytek si nechat např. na účtu, kdyby nastala další nenadálá událost.
Staneme-li se invalidními 3. stupně (dojde k poklesu pracovní schopnosti o více jak 70%) následkem úrazu nebo nemoci, pojišťovna uhradí nesplacenou část hypotečního úvěru stejně jako je tomu v případě smrti. Invalidita 3. stupně musí být potvrzena posudkem, který vydává příslušný orgán státní správy. Po dobu než posudek doložíme bance za nás banka hradí měsíční splátky hypotéky (nejdéle 12 měsíců).
Nevýhoda: Trvalá invalidita 3. stupně je dle statistik nově přiznávaná jen ve 35% případů. Zbytek invalidit je 1. a 2. stupně. Pojistné plnění je vypláceno stejně jako v případě úmrtí přímo bance a ne klientům na účet (z čehož by si klienti mohli uhradit rehabilitace či vybudování bezbariérového vstupu).
Na pojistné
plnění má klient nárok jen u pracovních neschopní delších 30 dnů. Pojišťovna
následně začne hradit bance měsíční splátky úvěru, avšak max. po dobu jednoho
roku. Bance je třeba doložit, že ke dni vzniku pracovní neschopnosti byl klient
zaměstnán či měl aktivní živnostenský list.
Nevýhoda: Dle statistiky České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) je průměrná délka pracovní neschopnosti 33,2 dne.
Nedobrovolnou
ztrátou zaměstnání se rozumí ukončení pracovního poměru klienta ze strany
zaměstnavatele, a to z důvodu organizační změny (zánik či přestěhování
společnosti) nebo nadbytečnosti zaměstnance. Nelze tedy ukončit pracovní poměr
dohodou nebo ze strany zaměstnance.
Pojistné je většinou plněno za předpokladu, že měl klient pracovní poměr na dobu neurčitou, který trval minimálně 6 měsíců, a k pojistné události dojde min. 90 dní od načerpání úvěru. Při splnění těchto podmínek je pojistné plnění vypláceno až po 60 dnech strávených na úřadu práce a max. po dobu jednoho roku.
Nevýhoda: OSVČ si toto riziko pojistit nemohou, možné pouze pro zaměstnance s pracovní smlouvou na dobu neurčitou nebo dobou určitou delší než 1 rok. I propouštění z důvodu organizačních změn či nadbytečnosti se často sjednává dohodou.
Jak je z názvu patrné, u tohoto připojištění budeme muset být hospitalizování v nemocnici, ať už následkem úrazu či nemoci, aby nám pojišťovna vyplatila peníze. Na výplatu pojistného vzniká nárok za každý strávený den v nemocnici, avšak až od 3. dne hospitalizace a max. po dobu 60 dní. Riziko hospitalizace je tak možná lepší krýt vlastní rezervou (úsporami).
Nevýhoda: Průměrná délka léčení v nemocnicích činí 6 dní.
Pojištění zásadně nevybíráme jen dle nejnižší ceny. Je třeba si důkladně prostudovat parametry jednotlivých rizik, výluky z pojištění a ostatní pojistné podmínky. Vždy doporučujeme nechat si nezávazně vypracovat nabídky od několika pojišťoven či vyhledat odbornou pomoc specialisty.
Nahá i oblečená, učesaná i neučesaná. Přesně taková byla chytrá horákyně. Proč to zmiňujeme? Protože pojištění motorky je takovou chytrou horákyní na pojistném trhu. V porovnání s pojištěním auta je totiž levnější i dražší, platíte ho i neplatíte… Podívejte se, jak je to možné.
Jedno chrání nábytek a elektroniku, druhé stěny, podlahy a střechu. Tak se dá zjednodušeně popsat hlavní rozdíl mezi pojištěním domácnosti a pojištěním nemovitosti. Pokud bydlíte ve vlastním domě nebo bytě, potřebujete obě pojistky. Podívejte se, proč to tak je, co všechno tato pojištění řeší a na co si dát pozor.
Povinné ručení se týká většiny českého národa. Statistiky evidují „povinko“ na více než 9 milionů aut. Od roku 2024 přibude spousta nových vozidel s povinností povinného ručení, k nim spousta osob, které dodnes ručení neřešily. Třeba proto, že doposud byly jen provozovatelem auta napsaného na jiného majitele. Přečtěte si základní pravidla pro výběr správného povinného ručení, nejen na auto. Ve výsledku to totiž zase tak složité není.
Desetitisíce korun za léčbu úrazu nebo nemoci a víc než milion korun v případě, že vaše zvíře poškodí cizí majetek. I takové krytí vám nabídne pojištění domácích zvířat. A přinese vám klid i v těch nejnáročnějších situacích – stačí jen najít tu pravou pojistku. Proto vám s tím pomůžeme a poradíme vám, jak vybrat pojištění domácích mazlíčků.
Víte, co mají společného namrzlý chodník, přehlédnutý schod nebo příliš soutěživý kamarád? I takové zdánlivé drobnosti mohou vést k vážným úrazům. A ty pak k trvalým následkům nebo například invaliditě. A také k propadu příjmů. Jak tomu čelit? Se správným úrazovým pojištěním.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jakou minimální částku na pojištění odpovědnosti v běžném životě byste nyní poradili. Pro 1 osobu. V jednom článku jsem četl, že se dají sehnat dobré pojistky v řádech stokorun. Dostal jsem doporučení na pojistku od KB pojišťovny na celkovou částku 20 mil. korun . Pro 1 osobu. V ceně cca 2 100 Kč. V tomto limitu jde o běžnou cenu?
Dobrý den,
kontaktujte prosím naše specialisty na pojištění odpovědnosti prostřednictvím poptávkového formuláře, kteří s Vámi vše proberou a doporučují nejvhodnější pojistnou částku a další parametry pojištění s ohledem na vaše potřeby. Bez detailní znalosti vašeho případu či nabídky od KB (co přesně je kryto, jaká je spoluúčast, jaké jsou výluky) nelze rozumně poradit.
Dobrý den, mám uzavřené penzijní připojištění se státním příspěvkem a chtěl bych si zvýšit částku z 300 Kč na 500 Kč. Můžete mi prosím poradit, jak postupovat? Děkuji
Dobrý den,
zvýšení příspěvku Vám velmi doporučuji. Kontaktujte prosím vaši penzijní společnost a informujte ji o zvýšení měsíčního příspěvku na penzijní spoření.
Dobrý den, potřebuji uzavřít pojištění odpovědnosti.
Dobrý den,
vyplňte prosím jméno a telefon v poptávkovém formuláři u pojištění odpovědnosti, naši specialisté Vás budou obratem kontaktovat.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎDobrý den, máme zapůjčený vůz ze servisu, který nám zajišťuje opravu vozidla (karoserie) . Stala se nám nepříjemná věc, že jsme nechtěně poškodili interiér v zavazadlovém prostoru (ulomený plast, který drží plato neboli víko kufru). Vypadá to na výměnu celého plastového kusu. Autoservis má pojištění, my máme také nějakou pojistku tzv. na blbost resp. na škody způsobené někomu dalšímu. Je možné z těchto pojistek uhradit škodu, která vznikla na vypůjčeném náhradním autě ze servisu?
Dobrý den,
bohužel neznám detaily vaší pojistné smlouvy ani pojistné smlouvy vašeho servisu (co je pojištěno, jaké jsou spoluúčasti, co je ve výluce) - prostudujte prosím pojistné podmínky či si vše ověřte přímo u autoservisu. Velmi malé škody (např. 1 000 Kč za plastový díl v kufru) bývají obvykle kryty spoluúčastní.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎJe pojištění, které kryje případy všech nahodilých pojistných rizik a škod, které by se klientovi mohly přihodit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMJe poměr, ve kterém se pojistné rozděluje mezi zvolené investiční fondy. Alokační poměr pojistného si určuje sám klient (pojistník), který je pojištěný a ten je také oprávněný v průběhu plateb pojistného a trvání smlouvy alokační poměr měnit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMje soubor služeb, který poskytuje pojišťovna, nebo jí najatá společnost pro klienty (pojistníky). Může být poskytován bezplatně (je v ceně pojistky), nebo bývá připlácen klientem.
Jedná se například o radu klientovi po telefonu jak postupovat při hlášení dopravní nehody, pomoc při zajištění autorizovaného servisu, zajištění služby náhradního vozidla, a pod.
Je služba klientovi v případě pojistné události hrazena pojišťovnou. Výše asistenčních služeb je závislá na zvolení limitů pojistného.
Například při povinném ručení, kdy je prostřednictvím asistenční služby klientovi hrazen odtah vozu do servisu, nebo náhradní vůz. U pojištění domácnosti například zámečník pro odemknutí zabouchnutých dveří, oprava domácích spotřebičů, a pod.
KOMENTÁŘE k článku Životní pojištění k hypotéce
Pojištrní k Hypotece, Komentoval(a): Hudec