Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Syn dostal z pojištění peníze, které bych mu ráda výhodně uložila na spořící účet, kde by byly dobře zhodnoceny a nemusela bych se bát, že o peníze příjde. Vyhovovalo by nám, kdyby si peníze vybral například po pěti letech. Děkuji za pomoc při výběru vhodné banky. Děkuji

Dobrý den,

bude záležet na množství ukládaných peněz. Do 100k doporučuji Equabank, Airbank či Zuno banku, kde máte bez podmínek a výpovědní lhůty úrok 2-2,5%. Nad 100k doporučuji Moravský peněžní ústav s úroky 2,6-4,1% podle délky výpovědní lhůty a množství uložených peněz. Optimální výpovědní lhůta je 6M, nárůst úroků až do maximálního termínu 24M je již zanedbatelný. Delší výpovědní lhůtu než 2 roky nedoporučuji vůbec a solidní ústavy ji dnes už ani většinou nenabízejí. Maximálně ukládejte cca 2300k, neb do této částky máte vklad všude 100% pojištěn (ekvivalent 100k EUR při možném poklesu kurzu až o 2Kč).

PV

Založení účtu pro nové sro. Prosím o odpověď zda je nutné pro založení účtu pro nové sro složit okamžitě 200000 Kč. Nejedná se mi o pozdější potvrzení o tomto vkladu. Na pobočce Hradeckých - Praha 4 je stanovisko titl. Galovičové Věry, že se musí okamžitě složit 200 000 Kč děkuji za odpověď

Dobrý den,

nevím o jakou se přesně jedná banku, ale nedává absolutně žádný smysl peníze skládat dříve, než potřebuji potvrzení o složení vkladu.

Pokud banka z svého nesmyslného požadavku neustoupí, doporučuji se poohlédnout jinde. Pro živnostníky a drobné PO bych asi doporučil FIO banku; účet nabízí za stejných podmínek pro firmy jako pro FO, tedy skoro vše zdarma.

ZF

Zdravím.Prosím o radu.Mám našetřeny nějaké financea chci je uložit někam, aby se co nejlépe zhodnotili a nemusela bych se obávat, že o ně přijdu.Může být i výpovědní lhůta.Děkuji.

Dobrý den,

pro méně peněž doporučuji Airbank, bez výpovědní lhůty 2,5%, pro více peněz (nad cca 500k) třeba Moravský peněžní ústav, optimálně termín 6M s úroky nad 3%.

JB

Dobrý den, mám životní pojištění u ING - Investor Plus a rád bych si vybral část naspořených peněz. Prosím o radu, jak to zařídit. Děkuji

Dobrý večer,

zde bude záležet na délce Vašeho pojištění. U doby např. kratší 5 let budete rád, když neskončíte ve velkém mínusu. Pro přesné podmínky doporučuji položit dotaz zde.

Obecně jakékoliv životní pojištění je ten nejhorší možný produkt na trhu (pro finanční poradce nejlepší volba, je z toho nejvyšší provize). To už je lepší i běžný spořicí účet.

 

JL

Dobrý den, mám dotaz, stalo se mi že jsem posílala na špatný účet 7 měsíců peníze na sociální pojištění. číslo účtu bylo správné, pouze jsem tam nezadávala předčíslí. Je možné nějak získat peníze zpět? Že by daná banka kontaktovala majitele účtu? Nebo není žádná možnost? Děkuji za odpověď Jitka Langrová

Dobrý den,

možnosti jsou. V případě vašeho sociálního pojištění bych nejprve zkusil zjistit, zda k ČSSZ peníze vůbec doputovaly. V případě zapomenutého předčíslí je možné, že peníze skutečně k ČSSZ dorazily, ale jsou pouze na jiném účtu, než by být měly. Tedy úředník je bez Vašeho podnětu nebude pravděpodobně dohledávat => zkuste se ozvat přímo sociálce a peněz se dopátrat. Oni sami by pak měli vše vyřešit ku spokojenosti všech zúčastněných.

Pokud peníze doputovaly jinam než na sociálku, banka Vám v tomto výjimečném případě může pomoci pouze tím, že Vám sdělí jméno a kontakt na protistranu. Pak je již na Vás se s protistranou domluvit. Podle zákona a selského rozumu zároveň (zajímavá shoda, že?) máte samozřejmě na vrácení peněz plné právo a jejich nevrácení protistranou/nespolupráce je klasifikováno jako bezdůvodné obohacení se se sazbou odnětí svobody několika let. V tomto případě se ale už svých práv musíte domáhat soudně.

I

Dobrý den chtěla jsem se zeptat jak dlouho trvá převod peněz z vaší banky do jiné čekam podporu v nezaměstnanosti děkuji schejbalová

Dobrý den,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál. Maximální možná doba pro ne-expresní převod peněz v rámci ČR je regulována zákonem a neměla by trvat déle než dva pracovní dny. Některé banky při odesílání/přijímání peněz zkouší s vlastní interpretací zákona různé triky, a pak to trvá dny tři. Ale nikdy ne více.

E

Dobrý den,chtěla bych se zeptat,můžu zjistit stav na mém účtu přes internet?

Dobrý den,

ano, možné to je, použijte internetbanking - vstup do aplikace bývá většinou situován v horní části hlavní stránky webu.

IA

Dobrý den, dostala jsem informaci. že je v ČNB možné vyměnit kolky, jejichž platnost skončila 31.12.2011 za finanční hotovost. Prosím o sdělení, zda je tato informace pravdivá a kolky je možné směnit za finanční hovotost. Děkuji Ilona Abrahámová

Dobrý den,

ČNB skutečně ve většině případů ukončené platnosti bankovek a cenin zprostředkovává jejich výměnu, resp. peněžitou náhradu, nicméně konkrétně o Vámi zmíněných kolcích nic bližšího nevím. Doporučuji kontaktovatˇpřímo ČNB zde.

MK

Dobrý den, chtěla bych se zeptat mám u vás penzijní připojištění a ráda bych ho převedla s penzijního na spořící samozřejmě u vás jde to? Děkuji Kuchařová

Dobrý den,

nejsme přímo banka či penzijní fond, ale pouze informační portál, a proto bude třeba se s dotazem obrátit přímo na penzijní fond, u kterého máte připojištění vedeno.

Obecně penzijní připojištění je jen jedno, i když může mít spoustu variant a názvů, a převod prostředků z produktu penzijního připojištění na produkt nepenzijního připojištění není možný bez ztráty státní podpory.

Jinak doporučuji se obloukem vyhnout jakýmkoliv spořicím životním pojištěním, neb horší produkt na trhu snad ani nenajdete...i když Vám finanční poradci a jiná verbež bude tvrdit opak. 

MS

dnes mi, nejspíš chybně, přišly na telefonní číslo 733370076 dvě SMS zprávy s textem "VAT_Vazeny kliente, Vase telefonni cislo bylo zmeneno z 420777860530 na 4207333700760. V pripade nesrovnalosti colejte CitiPhone na tel.233062222.Citibank." druhá SMS: "VAT Vazeny kliente, Vase debetni karta je aktivni a muzete ji pouzivat.Citibank, tel. 233062222" a to z telefonního čísla 736302320, které je pouze pro SMS. na tel. 233062222 se nedovolám z důvodu potřeby nějakého kódu, který samozřejmě neznám, protože Vaše služby nevyužívám. Můžete mi, prosím poradit na koho se obrátit? děkuji s pozdravem Markéta Stehnová kraj Vysočina

Dobrý den,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál. Doporučuji kontaktovat přímo Citibank, která Vám pravděpodobně ony zprávy zaslala.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance


Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



Rychlé odkazy

Banky v ČR